Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

regels voor poezie

Hallo allemaal Ik heb mij zelf aangeleerd om gedichten of poëzie te schrijven. Nu zou ik wel willen weten wat nu precies de regels zijn waaraan ik mij moet houden om mijn gedichten gedicht te noemen en poëzie idem dito. Nu is mijn probleem dat ik te weinig energie heb om zelf een cursus te volgen omdat ik bijna altijd ziek ben. Weten jullie een makkelijk en goede manier om er toch achter te komen. Ik wil mijn gedichten graag verbeteren en publiceren. Groet Nora

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
nora, er zijn ontzettend veel soorten poëzie. Je hebt vaste vormen, zoals haiku, sonnet en bepaalde rijmschema's die je zelf kunt verzinnen. Maar er is ook het vrije vers waar je aan geen enkele regel gebonden bent. Kijk eens naar dit boek: http://www.schrijvenonline.org/schrijfbibliotheek… en ook naar Versvormen van Drs P. Die is volgens mij niet meer in druk, maar wellicht dat je hem nog ergens 2e hands op de kop kunt tikken.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een schattig Stabijke is je avatar! Net onze Timmie, maar dat terzijde. Eerst welkom hier. Over de reguliere opvattingen over poezie en regels van dichtvormen kun je hier veel vinden; Hieonder staat een linkje naar een artikel van Lucie Visch die vanuit Taalvorming naar poezie (met kinderen) kijkt. Misschien heb je er iets aan in je zoektocht naar info. http://www.taalvormingentaaldrukken.nl/AT/AT704TW…

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tips Ik heb al even gekeken op de site die je me gaf Kate en heb het boek nu ook besteld. Ik had het al wel gezien maar wist niet of dat een geschikt boek was voor mij. Ik heb al veel gesnuffelt op deze site en er gaat echt een wereld voor mij open. Heerlijk! Wat de foto betreft ik heb 4 friese stabij huntsjes, en heb bijna elk jaar een nestje met pups als mij gezondheid het toe laat en het bloed kruipt waar het niet gaan kan! Groet Nora

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Even een aanvulling op # 2 van Dries: 'Versvormen - Leesbaar handboek' van drs. P is nog te bestellen via de boekhandel, ik heb het ook gedaan een half jaar geleden. ISBN 90 70 415 22 4, bij De Stiel. Het is de gelijmde versie (gebonden niet meer te krijgen), maar het gaat uiteindelijk om de inhoud, nietwaar?