Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hulp nodig

Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Mirela en heb International Business gestudeerd. Helaas heb ik dus niet de expertise op het gebied van een boek schrijven. Ik kamp al enige jaren met het idee om mijn eigen biografie op papier te zetten. Ik heb dit ook voor mezelf gedaan (dagboekversie), maar dit moet nog omgetoverd worden naar materiaal voor een boek. Ik ben van mening dat mijn verhaal velen kan helpen. Zelf ben ik 26 en heb al het volgende meegemaakt: het overlijden van mijn zus, gewelddadige ex-vriend, abortus die ik zonder iemands weten zelf heb doorstaan, schildklierkanker etc etc. Heeft iemand enige advies wat ik moet doen? Zijn er schrijvers die samen met mij mijn verhaal willen schrijven? Graag hoor ik van jullie. Mirela

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Mirela. Dit is meer een oproep dan een voorsteltopic. Ik zou je dan ook willen vragen om het topic te verplaatsen naar 'Algemene oproepen'. Dit kan door op "bewerken" te drukken in je startbericht. Pas dan graag ook gelijk de titel aan. Een titel enkel bestaand uit hoofdletters komt schreeuwerig over en dat hebben we liever niet op SOL. Inhoudelijk gezien is het vaak handiger om het zelf tot een boek uit te werken. Dit omdat je het zelf natuurlijk het best weet te omschrijven. Daarnaast willen veel mensen hun biografie schrijven en dit graag uitbesteden aan een ander. Helaas kost het schrijven van een boek veel tijd. Als er dan geen zeker zicht is op een uitgave en er geen geldbedrag mee gemoeid is, zal iemand niet snel geneigd zijn die vele uren in jouw boek te steken. De meeste schrijvers hebben namelijk al hun eigen onderwerpen/ideeën en meestal hebben ze daarvoor al te weinig tijd.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Mirela en heb International Business gestudeerd. Helaas heb ik dus niet de expertise op het gebied van een boek schrijven. Ik kamp al enige jaren met het idee om mijn eigen biografie op papier te zetten. Ik heb dit ook voor mezelf gedaan (dagboekversie), maar dit moet nog omgetoverd worden naar materiaal voor een boek. Ik ben van mening dat mijn verhaal velen kan helpen. Zelf ben ik 26 en heb al het volgende meegemaakt: het overlijden van mijn zus, gewelddadige ex-vriend, abortus die ik zonder iemands weten zelf heb doorstaan, schildklierkanker etc etc. Heeft iemand enige advies wat ik moet doen? Zijn er schrijvers die samen met mij mijn verhaal willen schrijven? Graag hoor ik van jullie. Mirela
Dat denk ik niet. Als je een boek wilt schrijven, zul je het zelf moeten leren. Er gaat veel pijn en moeite zitten in het aanleren van techniek. Dat is overigens niet zomaar iets wat je in een paar weken of maanden leert. Echter, iedereen kan leren schrijven.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mirela, Vervelend dat je dat allemaal hebt mee moeten maken. Ik ben het met bovenstaande reacties eens dat je het waarschijnlijk zelf zult moeten doen. Wat ik me echter afvraag is of je het wel allemaal in 1 boek zou moeten plaatsen. Ik heb namelijk het gevoel dat het voor veel lezers teveel zal zijn om alle problemen achter elkaar te doorstaan en dat het misschien een idee is om de gebeurtenissen als afzonderlijke verhalen te schrijven en te kijken of je die kunt publiceren. iig. succes

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt iedereen. Ik zal jullie advies zeker opvolgen. Zal proberen mijn verhaal zelf uit te werken, maar of het me gata lukken is nog de vraag. Groetjes, Mirela

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt ook kijken of er een journalist in het verhaal is geïnteresseerd, zodat je het samen uit kunt werken.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt schlimazlnik voor je reactie. Nog een idee hoe ik te werk moet gaan bij het benaderen van een journalist..