Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Scenarioschrijver gezocht

Ik ben op zoek naar een scenarioschrijver die, voor een bescheiden vergoeding, een scenario wil schrijven voor een marathon-televisieuitzending (HappyWorld). Ik denk vooral aan een jonge (bijna) afgestudeerde, die het bijvoorbeeld als stage wil doen, of juist aan een (bijna) gepensioneerde ervaren rot, die in het vak zijn sporen verdiend heeft, maar nog eenmaal iets bijzonders wil maken, en zodoende zijn ervaring aan de wereld ter beschikking wil stellen. Als we het scenario kunnen verkopen valt er veel meer mee te verdienen. Wie meldt zich, of brengt me op het spoor? Je weet niet wat HappyWorld is? Mail me, e.van.praag@hetnet.nl, en ik zend je een uitgebreide beschrijving.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Erik, welkom op Schrijven Online! Als je de mensen hier uitnodigt om zich in te zetten voor jouw project, is het prettig als je er even iets meer over vertelt, bijvoorbeeld wie ben je, waarom doe je Happy World, wat is Happy World, en wat wordt er van de scenarioschrijver verwacht? Nu is het voor ons erg vaag, en lastig om adequaat te reageren.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Therese heeft gelijk! Een oude bijna gepensioneerde of een jonge gup? Je wilt dus eigenlijk voor niets een goed gefundamenteerd en spannend verhaal hebben voor je soap? Vergeet dit maar! Trek open die portemonee! Dan valt er tenminste te praten. Bobcat.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Therese heeft gelijk! Een oude bijna gepensioneerde of een jonge gup? Je wilt dus eigenlijk voor niets een goed gefundamenteerd en spannend verhaal hebben voor je soap? Vergeet dit maar! Trek open die portemonee! Dan valt er tenminste te praten. Bobcat.
Natuurlijk heeft Thérèse met haar uitnodiging gelijk. Daar hoef jij toch niet voorbarig - als een ongeleid projectiel - je visitekaartje aan te hangen. Waarom geef je E. van Praag niet eerst de gelegenheid om op de uitnodiging van Thérèse in te gaan?!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bobcat, waar zijn je manieren? Zo gaan wij op deze site niet met elkaar om...

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrienden! mijn manieren zijn beheerst en weloverwogen. Ik zit hier al een tijdje op Sol en ook de uitnodiging van E. van Praag is absoluut niet de enigste die in de afgelopen jaren voorbij gekomen is. Nee, ik ben niet negatief en ik reageer ook niet negatief! Ik ben gewoon realistisch! Ook ik heb reeds menig uur geinvesteerd in het meedenken en schrijven van plots voor TV. Maar ergens lukt het de initiatiefnemer nooit om er iets van te maken, te bakken, te produceren, of succesvol te zijn? Ik zie nooit werk van mijzelf, (Geen probleem), of andere sollers terug op TV. Natuurlijk, als je niets probeert bereik je ook nooit iets! Dat Televisiewereldje is een wereldje in een eigen universum, met eigen schrijvers en producenten. Heel erg moeilijk om daar een poot aan de grond te krijgen. Ik ben er een beetje van teruggekomen om daar energie en/of inspiratie in te steken. Ben ik zo duidelijker in mijn reactie? Bobcat.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrienden! mijn manieren zijn beheerst en weloverwogen. Ik zit hier al een tijdje op Sol en ook de uitnodiging van E. van Praag is absoluut niet de enigste die in de afgelopen jaren voorbij gekomen is. Nee, ik ben niet negatief en ik reageer ook niet negatief! Ik ben gewoon realistisch! Ook ik heb reeds menig uur geinvesteerd in het meedenken en schrijven van plots voor TV. Maar ergens lukt het de initiatiefnemer nooit om er iets van te maken, te bakken, te produceren, of succesvol te zijn? Ik zie nooit werk van mijzelf, (Geen probleem), of andere sollers terug op TV. Natuurlijk, als je niets probeert bereik je ook nooit iets! Dat Televisiewereldje is een wereldje in een eigen universum, met eigen schrijvers en producenten. Heel erg moeilijk om daar een poot aan de grond te krijgen. Ik ben er een beetje van teruggekomen om daar energie en/of inspiratie in te steken. Ben ik zo duidelijker in mijn reactie? Bobcat.
Bobcat, de feiten op een rijtje: Op zoek naar een scenarioschrijver plaatst Erik van Praag - als kersvers SOL-lid - een serieuze oproep op dit forum; bijna vier uur later verzoekt Théhèrese hem vriendelijk zijn oproep nader toe te lichten; twaalf uur hierna plaats jij je beschamende welkomstwoord, alsof je met een of ander louche figuur te maken hebt. Dan verdraai je de feiten door te stellen dat Erik voor nop aan zijn trekken probeert te komen. Terwijl hij duidelijk stelt dat er een bescheiden vergoeding tegenover staat en bij succes een veel grotere. De feiten eenmaal verdraaid hebbend is het voor jouw een kleine stap om zgn. gefundeerd van leer te trekken: ‘Vergeet dit maar! Trek open die portemonee! Dan valt er tenminste te praten.’ Je stellingname oogt manhaftig, alsof je met een schroothandelaar te doen hebt. Beheerst en weloverwogen noem je dit. Je bent niet negatief maar gewoon realistisch. Waaruit bestaat dat realisme? Je verdraait de feiten en hebt waarschijnlijk niet eens de moeite genomen om Erik van Praag te Googelen. Ook heb je hem geen gelegenheid gegeven zijn oproep nader toe te lichten. Dan baseer je je ook nog eens op eigen teleurstellende ervaringen met dit soort oproepen, die nooit tot een positief resultaat hebben geleid, ook van andere sollers niet. Hoe weet je dat van die andere sollers? Hebben ze jou daarover uitvoerig geïnformeerd? Misschien waren jouw schrijfpogingen wel zo teleurstellend dat een producent daar helemaal niet mee uit de voeten kon. Zou ik me wel iets bij kunnen voorstellen. Dat jij uit frustratie ‘er een beetje van teruggekomen bent om daar energie en/of inspiratie in te steken’, geeft jou nog niet het recht zo onbeschaamd over iemand heen te vallen, die nota bene nog geen etmaal op het forum staat. Je bent inderdaad heel duidelijk geweest met je reactie: je gooit graag eens stoer de knuppel in de porseleinkast. Geef toe: deze reactie is Bobcat-onwaardig.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee Dos, zo zit het niet in elkaar. Maar dat kun jij natuurlijk niet weten. Ik heb onder pseudoniem voor verschillende tv series geschreven die ook uitgevoerd zijn. Ik weet er wel iets vanaf. Ik kan je hier wel uitgebreid tegen gaan spreken waarom ik vind dat veel van van jouw conclusies in mijn ogen niet kloppen. Ja, ik vind dat je erg hard reageert. Dat doe je wel vaker. Dat wil ik wel zeggen. Feit is wel weer dat dhr producent na 4 dagen nog niet eens gereageerd heeft. Ik hou het hierbij. Bobcat.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bobcat, Als zo vaak redeneer je om de hete brij heen. Waar ik geïrriteerd door raakte was je voorbarige, nogal lompe ontvangst van een nieuwkomer. En dan ook nog eens door verdraaiing van de feiten (voor niets een goed gefundeerd en spannend verhaal voor je soap). In #5 schrijf je dat je nooit werk van jezelf terug ziet op TV. In #7 voer je als verdediging aan: ‘Nee Dos, zo zit het niet in elkaar. Maar dat kun jij natuurlijk niet weten. Ik heb onder pseudoniem voor verschillende tv series geschreven die ook uitgevoerd zijn. Ik weet er wel iets vanaf. Ik kan je hier wel uitgebreid tegen gaan spreken waarom ik vind dat veel van van jouw conclusies in mijn ogen niet kloppen’. Ik concludeer dat je hier maar een eind de ruimte in lult. Wat wil je suggereren met: ‘Feit is wel weer dat dhr producent na 4 dagen nog niet eens gereageerd heeft’? Misschien is Erik van Praag om welke reden dan ook verhinderd. En mogelijk ook heeft hij door jouw reactie zulk een slechte indruk van het forum gekregen dat hij het bij de oproep wil laten. De serieus geïnteresseerden weten hem wel te vinden. Vraag het hem zelf; doe research en kom met gefundeerde conclusies. Roep niet zomaar iets. Als jij niet hufterig reageert, zijn we maatjes, anders niet. Groet, Dos.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dan maar geen maatjes Dos. Als jij vindt dat je wel de kwaliteiten in huis heb om voor hr v Praag te schrijven moet je dat doen. Pak die kans dan man! Als jij vindt dat dat een mogelijkheid is in je carriere als schrijver dan moet je dat gewoon doen. Verwijt mij niet iets waar je absoluut niet over kan oordelen omdat je gewoon de feiten niet kent. Dat ik onder pseudoniem geschreven heb voor Big Brother en De gouden Kooi , #7, wil absoluut niet zeggen dat daarmee de weg geeffend is voor andere series waarin ik uiteindelijk geen toegang heb gekregen, #5. Het blijft nog steeds een aparte wereld. Het heeft in mijn ogen niets te maken met schrijverskwaliteiten. Meer met wie je kent! Nee, ik wil niet afhankellijk zijn van 'kruiwagens'. Dat is tegen mijn principes. Sorry hoor, zo zit ik in nou eenmaal in elkaar. Mijn ervaringen zijn mijn gefundeerde conclusies. Dat kun jij niet weten. De manier waarop jij mij iets (ongegrond) verwijt zou echt geschikt zijn voor een soap serie! Gaan met die banaan Dos. Adios! Bobcat.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bobcat, denk niet dat ik bij Erik van Praag gesolliciteerd heb. Van mijn levensdagen zal ik niet geschikt zijn als scenarioschrijver. Ik ken mijn beperkingen, die zijn omvangrijk. Ik reageer op de tegenstrijdige informatie die jij geeft. (#5 en #7) Begrijp ik het goed, dat je nog steeds vindt dat je Erik van Praag een waardig welkom hebt geheten? That's the question. Groet, Dos.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Thérèse, en andere geïnteresseerden, Dank voor je reactie. Ik ben enigszins verbaasd over de discussie die over mijn hoofd heen losbarst. Maar afgezien daarvan, als ik wat meer over mezelf wil vertellen, of over Happy World, kan het nogal een lang verhaal worden voor wat ik denk dat een forum is. Om die reden heb ik zowel in het bericht als onder het bericht mijn websites en mijn emailadres gemeld. Op de websites kun je persoonlijke informatie vinden (overigens ook op (Facebook en LinkedIn), via mijn emailadres kun je een uitgebreide notitie over HappyWorld aanvragen. Bij deze nodig ik geïnteresseerden nogmaals uit dat te doen. Mocht je dat te veel moeite vinden, dan is dat jammer, maar helaas. En wat de vergoeding betreft: tja, wat een bescheiden vergoeding is, is natuurlijk een kwestie van definitie. Het is in elk geval niet niets - meer dan ik als regel met mijn boeken verdien. Groet, Erik van Praag

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog even een aanvulling op het bovenstaande: ik heb intussen mijn profiel op deze site aangevuld - daar vind je dus ook al enige informatie over mezelf. Erik van Praag