Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep omgeving Nijmegen

Dag lezer, Ik zoek een schrijfgroep om me bij aan te sluiten of om op te starten. Ik woon zelf een klein stukje onder Nijmegen. Even wat over mezelf, ik ben een vrouw van 35jr en heb de laatste jaren voornamelijk poëzie geschreven. Ik wil me meer richten op het schrijven van korte en lange verhalen. Een stuk zelfontplooiing, en het lijkt me erg nuttig en werkbaar om dat in een groepsvorm te doen. Zo kun je bijv met schrijfopdrachten werken waarbij je voordraagt en elkaar feedback kunt geven. ik zou het fijn vinden om met gelijkgestemden in contact te komen die openstaan voor elkaar stimuleren en te leren van elkaar. Het liefst mensen met hetzelfde genre, stukje poëzie, maar ook het schrijven van korte of lange verhalen, columns etc. Non fictie of fictie. De oproepen die hier op de site staan zijn vaak al een aantal jr oud, vandaar een vers topic. Tips zijn welkom!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marije, Ik schrijf fantasie verhalen. (Niet te verwarren met fantasy: met dwergen, hobbits en elfen. Gewoon de het Nederlandse woord is toepasselijker op mijn verhalen.) Ik heb inmiddels samen met mijn vriendin een boek uitgegeven. We dachten lang dat het een kinderboek zou zijn, maar nu vinden we dat het meer is dan dat. Het is tamelijk filosofisch, maar wel voornamelijk in kinderboekentaal geschreven. Het schrijfproces komt bij mij altijd erg langzaam op gang. En het lijkt me erg nuttig en ook leuk om samen te schrijven, met twee of meer. Nu heb ik zelf niet erg veel met moeilijke poëzie, vaak snap ik het niet. Maar soms ook wel, en meestal zijn dat dan de wat eenvoudigere stukjes. Ik houd nooit erg van moeilijke woorden :-) In mijn nieuwe boek wil ik ook liedjes opnemen. En liedteksten zijn natuurlijk net gedichten, net poëzie. Daar zie ik wel een link tussen ons. Lijkt het je leuk om een keer af te spreken? Groetjes, Bart.