Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverij zoeken voor boek over mijn leven

Beste mede-schrijvers en schrijfsters, Ik ben bezig met een boek over mijn leven. Ik ben 20 jaar lang slachtoffer geweest van zowel fysieke als psychologische mishandeling door ouders/leraren/klasgenoten en heb besloten een boek over mijn leven te schrijven. Vooral omdat ik dankzij een gezonde dosis zelfinzicht en de hulp van een goede therapeut alle traumatische ervaringen en gevolgen daarvan te boven ben gekomen. Het boek word dus een drama/thriller met een happy end. Wat tevens kan dienen als self-help boek, voor de mensen die zich kunnen identificeren met één of meerdere van mijn ervaringen of klachten. Aangezien ik nog nooit eerder een boek uitgegeven heb gekregen, vraag ik mij af wat de juiste weg is: Moet ik mijn idee alvast voorleggen bij een uitgever? Kan ik misschien beter zelf het boek uitgeven bij één van de bekende websites? Of moet ik het boek eerst afmaken (ik ben al op de helft) en daarna het volledige werk naar een uitgever sturen? Hebben jullie nog suggesties bij welke uitgever mijn boek het beste past? Ik kijk uit naar jullie reacties. Groeten, Daan

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Daan, Je kunt denk ik het beste eerst je boek af schrijven en het daarna door een aantal proeflezers laten lezen. Het dan verbeteren en dan opsturen naar een aantal uitgevers en de reacties afwachten. Eigen-beheer is altijd nog een optie als er geen uitgever hapt. Er zijn heel veel uitgeverijen die dit soort boeken uitgeven. Gewoon even zoeken met als zoekwoorden "non-fictie" en "uitgeverij". Even in de bieb kijken welke zelfhulpboeken/waargebeurde verhalen aansluiten bij datgene wat jij hebt geschreven en dan die uitgeverijen benaderen. Succes!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Daan, dit doet me een beetje denken aan de Slash-serie van Querido: http://www.queridokinderenjeugdboeken.nl/web/Slas… De boeken zijn geschreven door jongeren i.s.m. een bekende jeugdboekenschrijver. Ik weet niet hoe oud je bent, of voor welke doelgroep je schrijft (jongeren of volwassenen)? Wordt het een roman gebaseerd op je ervaringen, dus met fictieve elementen (zoals bijv. 'Mijn meneer' van Ted van Lieshout), of wordt het pure non-fictie? Ik sluit me aan bij Mo: het is goed om online, in de boekhandel en bieb kijken naar soortgelijke boeken en te zien waar die zijn uitgegeven.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok, bedankt voor jullie advies! Ik ben 26 en eigenlijk pas sinds enkele jaren 'ontsnapt' aan de tirannie. Het is inderdaad wel pure non-fictie. Als het ware mijn levensverhaal, zoveel mogelijk in chronologische volgorde. De doelgroep zijn eigenlijk alle mensen (zowel jongeren als volwassenen) die soortgelijke dingen meegemaakt hebben of momenteel doormaken. Daarnaast denk ik dat mijn verhaal mensen die van een 'goede' drama houden ook wel kan interesseren. Maar goed, bedankt voor jullie advies! Ik zal het eerst afmaken en zal ondertussen zo nu en dan even neuzen naar soortgelijke boeken! Bedankt!

Lid sinds

17 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het heel goed is dat je anderen wilt helpen. Wel zijn er dingen waar je ook rekening mee moet houden. Stel je boek wordt inderdaad uitgegeven, kun je je dan staande houden, ook als er lezers zijn die je boek volledig afkraken? Juist omdat het zo persoonlijk is, kan dit extra pijnlijk zijn. Verder vraag ik me ook af of je er rekening mee hebt gehouden dat de persoon die je al die jaren heeft mishandeld het boek ook kan lezen. Zelfs als jouw naam én de namen in het boek anders zijn, kan een link al snel worden gelegd.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor je reactie, Silent Dream. Ik heb er lang over nagedacht. Ik ben me er van op de hoogte dat er mensen zullen zijn die het verhaal niet zullen waarderen. Ik heb daarom eerst stukken van mijn verhaal gepubliceerd op Nederlandse en Engelse fora om te kijken wat de reacties zijn. Deze waren tot nu toe alleen maar positief, dus dat heeft mij gemotiveerd verder te gaan met schrijven. Maar goed, hoe groter het publiek, des te groter de kans dat er iemand negatief zal reageren en dat zal even pijn doen, maar ik laat me niet langer daardoor uit het veld slaan. Wat betreft de daders; dit boek heeft ook gedeeltelijk als doel de waarheid eindelijk naar buiten te brengen. Tot de dag dat ik eindelijk van me af kon vechten hebben ze me altijd het zwijgen opgelegd. Alles gebeurde altijd achter gesloten deuren en naar de buitenwereld toe leek alles perfect. Ik zal het boek daarom uitbrengen onder mijn eigen naam en zal de daders niet bij naam noemen, maar de link zal inderdaad makkelijk gelegd worden. Je zou het een zoete wraak kunnen noemen.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ruim een jaar later is het boek nu eindelijk af. Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie doordachte reacties. Het is jammer dat dit forum geen Bedank-knoppen heeft, anders had ik jullie allemaal een 'klik' gegeven. :) Het boek is uiteindelijk uitgegroeid tot een verhaal met veel groffe non-fictie, maar naarmate het verhaal vordert keert de dialoog steeds meer bij mij naar binnen. Waar er dus steeds meer fictieve elementen aan bod komen. Uiteindelijk heeft het een happy ending, omdat ik in het afgelopen jaar veel vooruitgang heb geboekt. Ik heb jullie advies opgevolgd en een aantal proofreaders verzameld. In de tussentijd zal ik ook een lijst verzamelen van uitgevers die vergelijkbare boeken publiceren. Nogmaals, bedankt!

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee debuterende schrijver. Wat je in eerste instantie moet doen, is dat je het gewoon moet doen. Je boek eerst schrijven en dan naar een uitgeverij sturen. Wat ik je zeker kan aanraden is om je boek ook bij een uitgeverij aan te bieden die debuterende schrijvers op weg helpt. Denk aan een uitgeverij die printing on demand doet. Dan heb je geen investering en je boek wordt uitgegeven. Ik heb dit ook met mijn kinderboek gedaan en heb nu mijn eerste boek. Ik vind het onderwerp van je boek erg aangrijpend, ik ben zelf jarenlang op school en in het gewone leven doelwit geweest van harteloze pesterijen, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik vind het super dat je daar een boek kan over schrijven. Ik wens je super veel succes en als je vragen hebt, wil ik je graag helpen. groetjes. Debbie

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat ik je zeker kan aanraden is om je boek ook bij een uitgeverij aan te bieden die debuterende schrijvers op weg helpt.
POD helpt je over het algemeen van de regen in de drup als je debuterend bent.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Daan, ik wens je veel succes. Hier op de site staat een lijst met non-fictie uitgevers. Verder sluit ik mijn aan bij andere reageerders. Ik heb bewondering voor je dat je dit doorzet, dit is een positieve manier om met ellende om te gaan.

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Daan, Ook ik heb een boek geschreven over mijn leven waar mishandelingen en geestelijke trauma's in voorkomen. Ik heb er geen spijt van. Vele mooie reacties heb ik ontvangen. Als jou verhaal echt en eerlijk is heb je niets te vrezen hoe andere reageren en ook de veroorzakers niet. Heb geen vrees, want oprechtheid wordt beloont. Wraak is geen oplossing, vergeven wel! Succes met promoten van je boek. Jessica Kamphaus ***

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Jessica, fijn dat je meedoet in deze draad - mensen naar je website leiden is echter niet toegestaan; daarom heb ik je link verwijderd. Je mag je website wél noemen in je onderschrift, via je Profiel > Bewerken.