Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijvers gezocht voor plug project

Hallo, Ik ben opzoek naar jonge schrijvers voor een project wat ik aan het opstarten ben. De bedoeling is dat er een boek in “kunstvorm” uitgegeven gaat worden waarin een aantal jong schrijvers, of schrijvers met een jonge doelgroep (20-35 jaar) een kort verhaal of een passage uit een eigen boek kunnen plaatsen. Het project zal naar gelang de aanmeldingen of een eenmalig magazine worden of een boek. Ik wil hier zelf een aantal stukken in plaatsen maar heb dus extra vulling nodig om er een uitgeefbaar iets van te maken. Dus ben je jong, of schrijf je jong, en wil je graag een stuk van je boek pluggen of een kort verhaal laat het dan even weten. De bedoeling is dat het een typografische waterval word met kleur en tekst. Ik denk gemiddeld 1 pagina (a4 platte kopij) ruimte te kunnen bieden. Om hier zeker van te zijn moet ik uitzoeken hoeveel mensen er mee willen werken.Natuurlijk is het zo dat iedere schrijver die mee doet een duidelijke naamsvermelding krijgt. Dus gratis reclame voor je boek of jezelf. Laat maar horen of je mee wilt werken. Mocht je op of aanmerkingen hebben ben je natuurlijk ook van harte welkom om deze te luchten. Voor de admin, als ik dit hier niet mag posten kunt u me dan vertellen waar het wel mag. Het is niet mijn bedoeling om tegen de regels in te gaan. Ik ben er niet helemaal zeker van of deze oproep hier wel mag staan, maar ik kon niet echt iets vinden in het reglement waaruit bleek dat het niet mag. MVG Bas

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Krijgen de deelnemende schrijvers behalve die gratis reclame ook nog een andere vorm van compensatie? Een of meerdere gratis exemplaren van het boek? Een deel van de winst? Gaat dit project in samenwerking met een uitgever, of doe je het in eigen beheer? Heb je een voorkeur (of afkeur) voor genre?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hekate, goede vragen, wazige antwoorden. Natuurlijk is gratis reclame niet voldoende daar ben ik me van bewust. Als het verkoopt zal er zeker wat meer in zitten. Exemplaren lijken me een logische vergoeding... Ik kan wat betreft de vergoedingen niet zo veel zeggen omdat ik nog aan het opstarten ben. Als ik zicht heb op potentiële schrijvers die mee willen werken dan kan ik daar misschien wat over zeggen. Voordat ik daadwerkelijk uit ga geven, zal er een voorstel zijn... opdat moment kan een ieder nog afhaken. Dit project moet je niet vergelijken met een boek, uitgevers zullen er niet om malen. Ik zal op andere manieren aan het geld moeten komen voor een eenmalige oplage, in eigen beheer dus. Ik heb geen voorkeur. Ik ben ook niet van plan om te beoordelen, ik zoek gewoon mensen die een technisch goed leesbaar stuk van een verhaal of boek willen bijdragen. Jonge schrijvers of voor jong geschreven, dat is het enige criteria wat ik heb.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de antwoorden, Bas. Is het goed als ik je een paar stukjes toestuur zodat je kunt kijken of er wat tussen zit dat jou geschikt lijkt?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Graag stuur maar dingen op als je mee wilt werken. En stel gerust je vragen, dit project is net ontsproten aan mijn brein. Het staat nog in zijn kinderen schoen. Het valt en staat met de samenwerking en nieuwe ideeën van buitenaf. Irwin, een kort verhaal is een kort verhaal, als dat voor jou 10 regels zijn dan is dat prima. Je kan natuurlijk ook gedichten inzenden. Het maximale wat ik kwijt denk te kunnen is 1 a4 platte kopij. dat is rond de 700 woorden. Iets meer mag ook wel denk ik als het heel erg goed is. Het hoeft trouwens geen begin en eind te hebben het mag ook een passage uit je boek zijn... als het maar technisch in orde is. MVG bas

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klinkt als een erg interessant project! Hoe ben je er juist opgekomen, en heb je al ervaring met zo'n dingen? Ik zou graag iets bijdragen, zoals ik al zei in de mail. Vergoeding maakt niet uit, dat is allemaal een leuk extraatje, hoewel wat exemplaren natuurlijk leuk zouden zijn. Daarnaast vraag ik me af hoe je van plan bent het eindproduct onder de aandacht te brengen? Gratis reclame spreekt me wel aan.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kun je wat meer vertellen over hoe je denk dat het project eruit zal gaan zien? Wie gaan er allemaal aan meewerken, ga jij zelf de verhalen opmaken of zoek je daar ook ander mensen voor? Wat is verder je doel hiermee? Wellicht heb ik ook nog wel een geschikt verhaal hiervoor, ongeveer 500 woorden, maar ik zou wel graag eerst meer informatie willen hebben.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Het project zal naar gelang de aanmeldingen of een eenmalig magazine worden of een boek.
Ik heb een paar vragen: Aan wie - en hoe - ga je het boek / magazine aanbieden? Wat is je doel hiermee? Enkel losse fragmenten in een boek; heb je een rode draad; oftewel: wat is de achterliggende gedachte van het project?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi allemaal, Excuus voor de late reactie, maar ook ik was slachtoffer van de griep. Ik zal even beknopt antwoord geven op de meeste vragen hier. Mocht je me een mail hebben gestuurd dan kom ik daar nog persoonlijk op terug. Echter ligt er nu een hoop werk op me te wachten dus ik kan niet iedereen te woord staan. Ik ben er op gekomen doordat ik nu zelf onder vind hoe moeilijk het is om je naam in schrijvers land bekent te maken. Natuurlijk heeft de kwaliteit van je schrijfkunsten er mee te maken, maar als niemand weet wie je bent en wat je schrijft kom je bijna nergens terecht. Even je boek pluggen bij DWDD zal er niet in zitten als je niet Rutger Castricum heet of het nog onbekende neefje van Jan Wolkers bent. Naams bekendheid voor beginnende schrijvers is dus het doel. Voor de technische vraag, Ja ik ga het boek volledig zelf opmaken. Ik ben grafisch ontwerper/DTPer. Voor mij is het doel dus een strak en stijlvol boek/magazine neerzetten wat mensen graag willen hebben. Wellicht dat men hier wel eens Das Magazine hebben ingezien ( http://dasmagazin.nl ) dit is een beetje de stijl van wat ik wil maken. Klassieke typografie in een hip en modern jasje. Aan wie en hoe; hier kan ik nog kort over zijn. Voorals nog moet ik eerst weten hoeveel stukken ik kan bemachtigen. En wat de kwaliteit hiervan is. Natuurlijk is het zo dat iedereen die meewerkt een exemplaar krijgt, dat kan zijn dat het enkel digitaal word omdat het niet haalbaar is om uit de kosten te komen, maar het kan ook zijn dat ik het wel laat afdrukken. Wat ik nu berekend heb is het volgende als ik ervan uit ga dat we een magazine maken met 50 pagina's inhoud: kost me dit bij een oplage van 500 stuks 4.35 euro per stuk. Ik kan dus pas een idee geven van het hoe en waar als ik ook weet of ik het uberhaupt kan verkopen. de winst marge is hoe dan ook erg klein wanneer het een magazine zal worden, of ik moet advertentie ruimte gaan verkopen. Iets waar ik geen ervaring in heb. wanneer ik er voor kies om 12 advertentie pagina's te verkopen dan stijgen de kosten voor het drukken naar 5.15 per exemplaar. Daarnaast kan ik wel 12 pagina's verkopen tegen een xbedrag of dienst. Wanneer ik er een boek van maak komen de kosten per boek op 5.81 bij een oplage van 500 stuks. De rode lijn zijn de schrijvers zelf... de verhalen hoeven niet op elkaar aan te sluiten. Het gaat er om dat beginnende schrijvers een kans krijgen om iets van zichzelf te publiceren en daarmee wellicht een opening in de boeken wereld te vinden. ideaal zou zijn dat ik de boeken of magazine's bij de boek handel op de balie kan verkopen tegen een leuk prijsje. zo'n mee neem boekje. Hopelijk heb ik jullie zo voldoende geinformeert maar ik kan me voorstellen dat dit meer vragen als antwoorden oproept. Stel ze en ik probeer tussen de koorts aanvallen door antwoord te geven. MVG Bas

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de uitleg, Bas. Het is mij al een stuk duidelijker, toch heb ik nog wat vragen. Waar kunnen we onze verhalen naartoe sturen? En wie bepaalt welke verhalen er 'goed' genoeg zijn? Komt er nog een redactie op de verhalen? Je zegt: 'Naamsbekendheid voor beginnende schrijvers is het doel.' Ik neem aan dat je ook een persoonlijk doel hebt, om jezelf als grafisch ontwerper te profileren. Kunnen we ergens online eerder werk van jou bekijken? Wie gaat de hele boel financieren? 500 exemplaren van 5 euro per stuk is niet niks. En dat is dan de kostprijs, dus de verkoopprijs zou al een stuk hoger komen te liggen. Ik vraag me af of het dan nog een leuk meeneemprijsje blijft.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via, Je kan je verhalen via een PBtje sturen. Redactioneel zal er niets meer aan gebeuren. Ik lees het zelf door als het mij aan spreekt dan zal ik het plaatsen. Wellicht dat er mensen zijn die hier aan mee willen werken? misschien zitten er mensen hier die een goede redactie kunnen vormen. Een persoonlijk doel heb ik naast dit project niet echt. Tuurlijk is het voor mij als vormgever leuk om mijn naam er in te zetten. Maar de grootste drijfveer is dat ik een idee heb en dat ik vind dat dit idee op zijn minst een kans verdient om het levenslicht te zien. Eerder werk van mij betrekt zich tot het ontwikkelen van huisstijlen en logo's waarvan ik niet veel online heb staan. Ik doe dit naast mijn reguliere baan dus het is een zolderkamer productie. desalniettemin ben ik wel in staat een technisch en typografisch verantwoord product te maken. Wat betreft de financiering, tja als het zo ver komt dan bestaat de kans dat ik dit ga doen door middel van schenkingen en donatie's of toch met de verkoop van advertentie ruimte. Maar goed dat is in mijn ogen in dit stadium niet belangrijk. Ik hoef er persoonlijk niets aan te verdienen. Dat wil zeggen als ik 50 cent per verkocht boek winst maak, zal ik dit uitkeren aan de schrijvers die mee werken. Ga er niet van uit dat je er rijk van word maar dat is ook niet de insteek, wanneer ik besluit dat het een magazine word met advertentie ruimte zullen de kosten van het produceren sterk verlagen. Wanneer ik 12 pagina's kan verkopen voor pakembeet 100 euro per pagina scheelt dat weer behoorlijk, dan kunnen de kost naar beneden tot 2.75 per magazine in een oplage van 500... Maar zoals ik reeds al zei, het gaat niet om het geld, nu nog niet tenminste eerst maar eens een voor iedereen die mee werkt een goed product neer zetten. Dan kan ik altijd nog kijken hoe en of ik het ga finanicieren. Ik proef wat twijfel in je vragen en die kan ik je niet kwalijk nemen. Maar bedenk eens het volgende, het kost je niks, je hoeft er niets voor te doen enkel een stuk aan te leveren. Misschien overvloedig om te vermelden maar de schrijver blijft altijd de eigenaar van de aangeleverde tekst. Intellectuele eigendomsrecht. Ik zal iedereen die een stuk aan levert een verklaring toesturen waarin ik aangeef dat ik de tekst enkel en alleen in bruikleen heb voor een eenmalige publicatie in het boek/magazine.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Via, Je kan je verhalen via een PBtje sturen. Redactioneel zal er niets meer aan gebeuren. Ik lees het zelf door als het mij aan spreekt dan zal ik het plaatsen. Wellicht dat er mensen zijn die hier aan mee willen werken? misschien zitten er mensen hier die een goede redactie kunnen vormen.
Je kunt aan een PB hier geen bijlagen hangen voor zover ik weet, wil je dan dat we de verhalen in de body van het bericht kopieren? Ik zou als ik jou was toch een redacteur inschakelen om op zijn minst de verhalen voor publicatie op taalfouten na te lezen, want die komen erg onprofessioneel over, zou zonde zijn.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt aan een PB hier geen bijlagen hangen voor zover ik weet, wil je dan dat we de verhalen in de body van het bericht kopieren? Ik zou als ik jou was toch een redacteur inschakelen om op zijn minst de verhalen voor publicatie op taalfouten na te lezen, want die komen erg onprofessioneel over, zou zonde zijn.
Je hebt hier helemaal gelijk in... en zeker omdat ik taal technisch niet zo'n wonder ben... Als men hier gewoon aangeeft dat men mee wil werken zal ik wel een pbtje met een adres geven waar je het heen kan mailen. Het is namelijk ook wel makkelijk als alle dialogen op de juiste manier gezet zijn. ik denk niet dat de admin het goed vind als ik hier een adres neer zet. Volgens mij is dat tegen de forum regels toch?

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stuur mij dan maar een PB-tje, Bass. Ik denk overigens niet dat er iets mis mee is om je mail hier te vermelden, bij schrijfwedstrijden staat er toch ook meestal een e-mail adres waarnaar kan worden ingezonden in?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
email kan naar info@diktrom.com en ja dat is een ander account dan waarvan een aantal van jullie al wat hebben gehad. Heb liever niet mijn adres hier op sol... grt bas

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Initiatief. Het lijkt me leuk daar een bijdrage aan te leveren, of het je bevalt moet je dan maar zien. Ik ook want ik heb op dit moment nog even niets liggen. Ik ben het met Hekate eens dat redactie wel een erg goed idee is, vooral als je werkt met beginners. Misschien helpt het al (bij gebrek aan beter) om elkaars stukken op te krikken. Ook daar wil ik wel bij helpen.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed idee, dwe! Ik had ook al aangeboden om alles in elk geval op taal- en spelfouten te controleren.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb Bas een verhaal gestuurd en ik heb een overeenkomst getekend, maar verder nog niet gehoord hoe het er nu voor staat.