Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor juni 2012?

Hij is er weer, het nieuwe schrijfdoelentopic! Je kan hem gebruiken als je persoonlijke schrijfkompas, en hier je schrijfkoers bepalen, doelen in stapjes opbreken en je vorderingen bijhouden. Wat zijn je schrijfdoelen voor juni, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Je grote jaardoelen voor 2012 kun je hier kwijt. Sta ook eens rustig stil bij afgelopen maand: hoe vond je het gaan en hoe wil je nu verder? Veel inspiratie & schrijfplezier!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand wil ik mijn inzending voor de Paul Harlandprijs afkrijgen. Daarnaast ook een tweede verhaal (die reeds grotendeels af is) herschrijven om in te zenden als tweede verhaal voor die wedstrijd. Ik ga me sowieso eerst op die twee verhalen concentreren voor ik er nog iets anders bijneem.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijfdoelen juni: - voor half juni kortverhaal afronden - voor eind juni 1e (grove) versie ms afronden (of in elk geval zo ver mogelijk komen) - voor eind juni een goed plot voor nieuw kortverhaal op papier zetten

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Beyond hoofdstuk 4 afschrijven - Beyond hoofdstuk 5 & 6 schrijven - Beyond nog meer schrijven (indien de rest af is) - 1 kort verhaal schrijven voor nog een wedstrijd - andere kort verhalen (die al af zijn) corrigeren en opsturen

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb me ingeschreven voor nano deze maand... Dus dat betekent: 50.000 woorden schrijven. Maar ik heb eigenlijk gisteren pas bedacht dat ik toch wel mee wilde doen, dus ik ben nog een beetje zoekende met hoe en wat en waarover.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand: Hoofdstuk vijf tot en met tien herschrijven. Doel voor dit jaar: In september de eerste herschrijf van mijn ms afronden en gaan zoeken naar uitgevers.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hmm... ik heb het in mijn hoofd gehaald om mee te doen met een schrijfwedstrijd, maar de deadline is 4 juni en mijn verhaal is nog niet af. Het is een kort verhaal dat niets met mijn romanproject te maken heeft, en ik ben voor het eerst sinds drie jaar bezig met iets anders dan mijn roman. Dat valt niet mee. Ik weet niet goed wat ik met dit korte verhaal wil zeggen... Mijn schrijfvriendin heeft gelezen wat ik tot nu toe heb (bijna 1000 woorden) en zegt dat de beschrijvingen heel goed zijn, dat ik van de setting een "personage" kan maken. Goed, ik heb dus dit weekend nog de tijd. Het geheel mag maximaal 3000 woorden zijn, dus dat valt wel mee. Geen maanddoel maar een weekenddoel ;) Verder wordt het tijd dat ik de volgende 10.000 woorden van mijn roman afkrijg. Daarvoor moeten er nog ruim 4000 bij, maar sommige scènes daarvan zijn al geschreven. En lezen... veel lezen. Ben nu bezig in Philip Roth, Goodbye Columbus. Aanbevolen door mijn schrijfdocent vanwege beschrijvingen en ik zie waarom. :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In mei niet zo veel geschreven, hopelijk krijg ik in juni wat meer gedaan, al mag ik het van mezelf nog wel rustig aan doen. Mijn doelen voor deze maand, in orde van prioriteit: - Eén van mijn NaNoWriMo-kortverhalen van vorig jaar herschrijven voor de PHP (deadline 08/07) of Fantastels (deadline 31/10). Ik had eigenlijk al besloten dit jaar niet aan de PHP mee te doen, maar met het wegvallen van de UA denk ik daar nog eens over na. - Beginnen aan de 3° herschrijfronde van mijn manuscript - Mijn verhaal voor de FSB herschrijven, eventueel nog laten proeflezen, en insturen (deadline 25/06) - Mijn PF verhalenworkshopverhaal verder herschrijven - Verder gaan met herschrijven verhaal voor LiteratuurPrijs Zeist (deadline 15/08) - Eventueel nog andere oude verhalen herschrijven - Eerste versie nieuw verhaal afmaken, misschien ook voor Fantastels - Ik zou ook graag nog verhalen schrijven voor de Tropische Schrijfwedstrijd (deadline 27/06), Wonderwaan 23 (deadline 31/07) en Azra Magazine Schrijfwedstrijd (deadline 01/08), maar vrees dat dat er niet meer van komt - 100 x 100 project, wanneer de inspiratie toeslaat

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In mei heb ik een kort verhaal geschreven voor een wedstrijd. In juni wil ik: - meedoen aan twee schrijfwedstrijden - mijn manuscript (kinderverhaal) eindelijk eens afronden - een iPad aanschaffen, zodat ik tijdens vakanties ook wat kan schrijven.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is de eerste keer dat ik in dit schrijfdoelentopic post. Afgelopen maand was een goede schrijfmaand, maar ik merk dat ik meer behoefte heb aan overzicht. Dit topic is daarom erg handig. Mijn schrijfdoelen voor juni zijn: * Meer structuur aanbrengen in mijn schrijfwerk en schrijfactiviteiten (en dat betekent ook: actiever deelnemen aan dit forum :nod: ) * Minimaal drie keer per week bloggen * Levensboek (vrijwilligerswerk) afronden * Hoofdstuk drie van mijn cursus Columns Schrijven afronden * Kort verhaal schrijven voor de Tropische Schrijfwedstrijd

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Aangezien ik de eerste helft van deze maand druk ben met mijn andere hobby (toneel; uitvoeringen) en school (proefwerkweek), doe ik het voorlopig rustig aan met schrijfdoelen. Tot en met half juni (als mijn proefwerkweek en opvoeringen erop zitten) is dus mijn enige schrijfdoel: - Kortverhaal voor de FSB afmaken, laten proeflezen en herschrijven etc. Pas als ik daarmee klaar ben, mag ik iets anders doen op schrijfgebied. De enige uitzondering is reageren op de opmerkingen van een proeflezer, want die laat ik anders veel en veel te lang wachten. :)

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand komt mijn manuscript van mijn kinderboek af. Ben druk aan de zoveelste ronde herschrijven. Voor 10 juni wil ik mijn synopsis en vier hoofdstukken naar een uitgever opgestuurd hebben.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil deze maand echt het schrijven van mijn nog titelloze verhaal weer gaan oppakken, het ligt nu echt al veel te lang stil. Ik ben er vanmiddag eens goed voor gaan zitten maar er kwam niets. Doordat ik al zolang niets meer heb geschreven, is mijn motivatie en inspiratie een beetje zoekgeraakt. Ik hoop aan het eind van deze maand een aantal nieuwe stukken te hebben. Ik zou op z'n minst één van de gaten die ik tussen de verschillende hoofdstukken heb zitten, willen opvullen.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:confused: Hmm, nou, mijn korte verhaal is af. Ik laat het liggen tot morgen en heb een (schrijf)vriendin om feedback gevraagd. Ik wist niet dat ik zo´n vreemd verhaal kon schrijven. Het resultaat van doorschrijven zonder duidelijk plotidee... Nu morgen nog 32 woorden schrappen zodat ik binnen de woordlimiet blijf.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd kan heel goed zijn, Andrea. In mijn weinige vrije momenten heb ik toch al wat gedaan gekregen deze maand. - Beginnen aan de 3° herschrijfronde van mijn manuscript --> geresearcht, stukken herlezen (en hier en daar een woord aangepast) en aan een personagefiche van één van de nevenpersonages die ik verder wil uitdiepen gewerkt - Mijn PF verhalenworkshopverhaal verder herschrijven --> aan verder gewerkt - Verder gaan met herschrijven verhaal voor LiteratuurPrijs Zeist (deadline 15/08) --> idem, bijna klaar mee - Ik zou ook graag nog verhalen schrijven voor de Tropische Schrijfwedstrijd (deadline 27/06), Wonderwaan 23 (deadline 31/07) en Azra Magazine Schrijfwedstrijd (deadline 01/08), maar vrees dat dat er niet meer van komt --> een verhaal geschreven voor de tropische schrijfwedstrijd, nog te herschrijven Hoe gaat het bij de rest?

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het heel prettig werken, zo'n schrijfdoelenoverzicht. Voor juni: - herschrijven 10-12-jarigen ms - laatste keer doorlezen 10-12- jarigen ms en dan naar de uitgever mailen - 7.000 woorden De Oversteek - 2 columns baby en kind - 1 column kerkblad - herschrijven 10-12-jarigen makkelijk lezen ms Redelijk ambitieuze doelen en de eerste dagen van de maand laat mijn lijf me behoorlijk in de steek, dus ik weet niet of ik het ga halen. Ik vrees dat De Oversteek en het makkelijk lezen ms blijven liggen (daar hangt geen deadline aan).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is zeker een heel lijstje, Ineke. Aan de ene kant misschien een beetje veel druk, maar andere kant alleen maar prettig dat je met zoveel projecten bezig kunt zijn. :) Zelf wil ik ook in juni verder werken aan mijn thrillermanuscript, maar dat zal misschien meer researchen dan schrijven zijn. En proberen iets te verzinnen voor de Tropische wedstrijd!

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gisteren mijn doelen neergezet, bedenk ik opeens dat het helemaal geen compleet lijstje is. Dit moet het dus worden Voor juni: - herschrijven 10-12-jarigen ms - laatste keer doorlezen 10-12- jarigen ms en dan naar de uitgever mailen - 7.000 woorden De Oversteek - 2 columns baby en kind - 1 column kerkblad - herschrijven 10-12-jarigen makkelijk lezen ms - research deel 2 van De Oversteek - controleren laatste dingen Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas - overleg promotie Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas. Veel te ambitieus dus. Ik kijk wel hoe ver ik kom.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vreemd kan heel goed zijn, Andrea.
Ik hoop het :D Inmiddels opgestuurd, nu afwachten tot october... En ik kan eindelijk weer verder met mijn romanproject :)

Lid sinds

18 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Beyond hoofdstuk 4 afschrijven - Beyond hoofdstuk 5 & 6 schrijven hoofdstuk 5 af - Beyond nog meer schrijven (indien de rest af is) - 1 kort verhaal schrijven voor nog een wedstrijd - andere kort verhalen (die al af zijn) corrigeren en opsturen
Heb nu al hoofdstuk 4 en 5 af. Ga nu bezig met hoofdstuk 6. Heb ondertussen al meer dan 15.000 voor mijn nieuwe manuscript en dit is boek 1 van hopelijk 3 :P Ben al een eind op weg voor mijn doelen deze maand.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De eerste versie van mijn verhaal is af, net geen 9000 woorden, redelijk horrorachtig. Een paar dagen laten rusten, sowieso nog een stapel fouten uithalen en de reacties van mijn proeflezer verwerken. Ik denk nu al al aan enkele punten die nog moeten toegevoegd worden en een groot punt die ik moet veranderen. Daarna kan ik mijn ander verhaal afwerken. Hopelijk kan ik het verhaal voor de Lowlands wedstrijd nog herzien, zoals het nu zit, mankeert er nog teveel aan.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorige maand heb ik meegedaan aan vijf wedstrijden. Nu heb ik even geen inspiratie. Ik wil meedoen aan een aantal wedstrijden, waaronder de Tropische verhalenwedstrijd en Azra. Ik neem mij voor mijn manuscript geheel te doorlopen en verbeteren. Maar aangezien dit een drukke maand wordt met de kinderen doe ik rustig aan.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- herschrijven 10-12-jarigen ms - laatste keer doorlezen 10-12- jarigen ms en dan naar de uitgever mailen - 7.000 woorden De Oversteek - 2 columns baby en kind 1 1e VERSIE AF - 1 column kerkblad 1e VERSIE AF - herschrijven 10-12-jarigen makkelijk lezen ms - research deel 2 van De Oversteek - controleren laatste dingen Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas - overleg promotie Lukas gaat naar de kerk en Eet smakelijk Lukas. En nog een nieuw doel bijgekomen - schrijven achterplattekst voor 10-12 ms

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eerste week van juni zit erop. Hoe gaat het, jongens? Lekker aan het schrijven?
Schrijfdoelen juni: - voor half juni kortverhaal afronden - voor eind juni 1e (grove) versie ms afronden (of in elk geval zo ver mogelijk komen) - voor eind juni een goed plot voor nieuw kortverhaal op papier zetten
Deze week: - aan kortverhaal gewerkt (bijna af) - aan ms gewerkt - naar open dag van schrijfschool geweest, me georiënteerd op schrijfopleidingen - Natalie Goldbergs 'Schrijven vanuit je hart; de kunst van creatief schrijven' aan het herlezen Volgende week: - kortverhaal afronden - verder met ms - meedoen met dichtwedstrijd - schrijfschool mailen en vrijblijvend informeren naar (jeugd)roman-opleiding - budget opstellen, me verder oriënteren (opleidingen, coaches) - Goldberg uitlezen - aan nieuw schrijfboek beginnen - 'Partials' (SF) uitlezen En jullie?

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze maand: Hoofdstuk vijf tot en met tien herschrijven. Doel voor dit jaar: In september de eerste herschrijf van mijn ms afronden en gaan zoeken naar uitgevers.
Hoofdstuk 5 en 6 zijn gedaan, op naar de volgende.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vorige maand heb ik meegedaan aan vijf wedstrijden. Nu heb ik even geen inspiratie. Ik wil meedoen aan een aantal wedstrijden, waaronder de Tropische verhalenwedstrijd en Azra. Ik neem mij voor mijn manuscript geheel te doorlopen en verbeteren. Maar aangezien dit een drukke maand wordt met de kinderen doe ik rustig aan.
Een paar ideeën voor Tropische wedstrijd, maar niet waar ik voor warmloop. Een verhaal afgeschreven, laten proeflezen. Nu CV bijvoegen en tabblad en versturen. Azra verhaal laten proeflezen. Een stuk van mijn manuscript doorgelezen.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgende week: - kortverhaal afronden - verder met ms - meedoen met dichtwedstrijd gedaan - schrijfschool mailen en informeren naar (jeugd)roman-opleiding gedaan - budget opstellen, me verder oriënteren (opleidingen, coaches) - Goldberg uitlezen - aan nieuw schrijfboek beginnen - 'Partials' (SF) uitlezen

Lid sinds

16 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Herschrijven, herschrijven. Ben nu bij het tweede gedeelte van verhaal, wat meer op taal ''doorgevlooid' moet worden. En las in de Kidsweek een leuke uitvinding die ik ook in mijn ( toekomst)verhaal wil verwerken, dus duik ik deze week toch maar weer even terug naar Hoofdstuk 4. Maar...ben deze maand meer bezig dan ooit. En zo te lezen de anderen van dit topic ook :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Eén van mijn NaNoWriMo-kortverhalen van vorig jaar herschrijven voor de PHP (deadline 08/07) of Fantastels (deadline 31/10). Ik had eigenlijk al besloten dit jaar niet aan de PHP mee te doen, maar met het wegvallen van de UA denk ik daar nog eens over na. --> gewerkt aan herschrijven, en nog denkende over de PHP - Beginnen aan de 3° herschrijfronde van mijn manuscript --> verder gewerkt aan schema en uitdiepen personages, maar nog niet werkelijk herschreven - Mijn PF verhalenworkshopverhaal verder herschrijven --> aan verder gewerkt - Verder gaan met herschrijven verhaal voor LiteratuurPrijs Zeist (deadline 15/08) --> klaar - Eerste versie nieuw verhaal afmaken, misschien ook voor Fantastels --> aan verder geschreven, bijna af, maar ik vrees dat het te lang wordt

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat ik in april en mei vanwege familieomstandigheden nauwelijks heb heb kunnen schrijven en ik hoe dan ook verder wil met mijn langer manuscript, heb ik bijna alle andere schrijfplannen geschrapt. De enige uitzondering is een verhaal voor de FSB. Dat moet nog lukken, want het begin is gemaakt en de rest zit al behoorlijk vast in mijn hoofd. Vorig jaar begon ik twee dagen voor de deadline. Dat ga ik nu maar niet herhalen. :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgende week: - kortverhaal afronden - verder met ms - meedoen met dichtwedstrijd gedaan - schrijfschool mailen en informeren naar (jeugd)roman-opleiding gedaan - budget opstellen, me verder oriënteren (opleidingen, coaches) - Goldberg uitlezen uit; inmiddels voor de 3e x gelezen, hij blíjft mooi! - aan nieuw schrijfboek beginnen - 'Partials' (SF) uitlezen