Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Terugblik op 2012

December, een mooie tijd om langzaam maar zeker de balans op te maken. Hoe ging het op schrijfgebied afgelopen jaar? Manieren om terug te kijken - Maak een lijstje/overzicht van de projecten waar je aan gewerkt hebt. - Pak evt. je schrijfdoelen van 2012 erbij en vergelijk de boel. - Welke doelen zijn gelukt, en waar ben je van afgeweken? - Wat was je grootste triomf? - Wat heb je afgelopen jaar geleerd? - Wat is je belangrijkste onafgehandelde project? - Op welk afgehandelde project ben je het meest trots? - Hoe kijk je over het algemeen terug op 2012? En tot slot: hoe wil je nu verder? Je schrijfdoelen voor 2013 kun je hier kwijt.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2012 was een prachtig jaar (is het nog steeds trouwens, de laatste weken zijn ook mooi) - Mijn debuutroman 'Morgen vlieg ik terug' is in april uitgekomen en kreeg veel positieve recensies - Heb een manuscript afgerond van mijn tweede boek 'Zwerfvuil' dat in 2013 verschijnt - Ben redacteur geworden bij mijn uitgever en begeleid een aantal auteurs - Ben uitgenodigd om workshops te geven in Zuid Frankrijk (en om als schrijfcoach op te treden) - Door dit allemaal veel inspirerende mensen ontmoet Ik mag niet klagen, dus. 2013 wordt vast net zo mooi.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ontzettend veel geleerd, op alle technische schrijfvlakken. Mijn belangrijkste niet afgehandelde project is een roman waar ik voorlopig nog wel even zoet mee ben. Ik ben blij met een kort verhaal dat gepubliceerd wordt. Dit verhaal is het resultaat van vijf jaar lang schrijven over een onderwerp, zoeken naar een ingang en zoeken naar de plot. 2012 is een belangrijk jaar geweest, waar ik met veel plezier op zal terug kijken. Ik ga in 2013 verder op dezelfde manier.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow Johan, voor jou was 2012 inderdaad geslaagd als ik dat zo lees :thumbsup: Voor mij was 2012 op het gebied van schrijven niet zo heel geslaagd. Al van in het voorjaar zit ik te worstelen met een zogenaamde 'writers block' waar ik maar niet vanaf geraak. Heel erg frustrerend is dat. Ik wil wel, maar het gaat gewoon niet. Ik heb geprobeerd met een nieuw manuscript te beginnen, maar ook dat gaat moeizaam. Het is alsof ik uitgeblust ben. Waar ik wel in ben geslaagd is om één project volledig af te werken en het resultaat mag er wezen. Ik hoop echt dat 2013 beter wordt.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nooit de moed opgeven Patje! Ik heb dat ook een tijd gehad, en op een gegeven moment was het opeens voorbij. Ik kan je niet zeggen waar het door kwam... het was er opeens gewoon weer. Dus houdt moed. Ik heb dit jaar een hoop geleerd over mijn eigen stijl en hoe ik die kan verbeteren. Ik heb een helehoop gelezen over schrijftechniek waardoor ik me zelfverzekerder voel wanneer ik aan mijn plot werk. En sinds ik regelmatig op SOL zit, schrijf ik zeker drie keer zoveel dan voorheen. Dus bedankt iedereen! Jullie zijn een bron van inspiratie.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Johan, nou, wat een mijlpalen, succes in 2013! Patje, wat moeilijk, maar toch één project afgerond en met succes, houd je daar maar goed aan vast!

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In schrijven mogen clichés niet (voor zover er al van regels sprake is), maar als het over schrijven gaat wel: de aanhouder wint. Ik heb mijn roman een aantal weggegooid, en toch weer opnieuw begonnen. Dus Patje, hou vol! Het allerbeste voor 2013!

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In schrijven mogen clichés niet (voor zover er al van regels sprake is), maar als het over schrijven gaat wel: de aanhouder wint. Ik heb mijn roman een aantal weggegooid, en toch weer opnieuw begonnen. Dus Patje, hou vol! Het allerbeste voor 2013!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2012: Niet een succesvol jaar, maar waarschijnlijk wel het eerste jaar waar ik echt helemaal voor het schrijven ging. Ik weet nu dat ik wil doorzetten, dat ik moet blijven oefenen, en dat is ook wel iets waard, vind ik. Ik heb dit jaar: - meegedaan met de schrijfmarathon op zinnigerzinnen. Iedere dag tussen de 750 en 1000 woorden op papier zetten, een maand lang, en ondertussen ook verhalen van andere schrijvers meelezen en voorzien van feedback. Erg leerzaam, maar ook best wel zwaar. Het verhaal dat ik schreef heb ik verder nog niets mee gedaan. - Mijn allereerste manuscript herschreven en naar verschillende uitgevers verstuurd. In 2011 stuurde ik het naar 1 uitgever, in 2012 naar 7. Ik kreeg motiverende afwijzingen, standaard afwijzingen en zelfs een 'we hebben interesse in u manuscript', maar uiteindelijk is het jaar zo'n beetje voorbij en heb ik nog steeds geen uitgever gevonden. 1 uitgever verwacht ik deze maand nog bericht van. - Ik heb meegedaan aan 4 schrijfwedstrijden, 1 redelijk grote - De fantasy Strijd Brugge -, en 3 kleinere wedstrijden. Niet gewonnen, wel weer nieuwe dingen geleerd en ervaren. In 2013 hoop ik iets te publiceren. 2012 sluit ik dan af als het jaar waarin ik veel heb geoefend en veel heb geleerd. Een voorbereiding op het echte werk. 2013 wordt mijn jaar! Hoop ik. :$

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij was 2012 een heel bijzonder schrijfjaar - het jaar van mijn debuut! - Mijn debuutroman 'Duivelsblauw' kwam in september uit bij uitgeverij Mozaïek en kreeg goede recensies en dito verkoop - Ik ben al druk bezig aan een nieuw manuscript voor (wederom) een historische roman. - Ik was een van de vijf prijswinnaars van René Appels schrijfwedstrijd van uitgeverij Ambo Anthos - Ik heb het afgelopen jaar weer een hoop leuke en inspirerende mensen ontmoet Ik hoop dat 2013 net zo mooi wordt.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas, over een writer's block kan ik ook meepraten... Voor mij was 2012 een redelijk goed jaar. Ik had drie doelen/projecten: - De NTI cursus 'Korte verhalen en romans schrijven' afmaken. Die heb ik gewoon afgerond en gelukkig heb ik er ook nog veel van geleerd. Mijn begeleider was in elk geval niet bang om kritiek te geven, dus dat zat wel goed! - Een kort manuscript voor een schrijfwedstrijd schrijven en insturen. Deze heb ik inderdaad afgeschreven (iets meer dan 20.000 woorden) en ingestuurd; uiteindelijk ben ik tweede geworden. Het was een nog kleinere wedstrijd dan ik dacht, maar ach, tweede worden is toch leuk :) - Mijn al voltooide manuscript (104.000 woorden) herschrijven en insturen voor de Luiting fantasywedstrijd. Helaas, helaas: het belangrijkste doel van allemaal en niet gehaald, door de bekende en gehate writer's block. Ik hoorde maanden geleden al van de wedstrijd en wilde met mijn manuscript meedoen, dat toen helemaal af en gepolijst was, maar plotsklaps was ik niet meer tevreden met de oude versie en hup, daar kwam Grote Herschrijving Nummer Vier! Ik heb een halfjaar of zo geworsteld met een "herschrijf-writer's block". Ik had wel inspiratie en ideeën, maar kon ze met geen mogelijkheid goed opschrijven. Telkens weer liep ik vast. Enkele weken geleden schoot het eindelijk los en ik heb geprobeerd het in te halen, maar ik had gewoon te weinig tijd. De deadline is morgen al en ik ben net op driekwart, laat staan dat ik nog tijd zou hebben om het te polijsten en te laten proeflezen. Met de oude versie ben ik gewoon niet tevreden meer, dus die wil ik ook niet insturen. Mijn triomf van het jaar is het manuscript van 20.000 woorden. Niet om de wedstrijd - zoals ik al zei, die was echt erg klein en ik hecht eigenlijk niet zo veel waarde aan mijn prijs - maar omdat dat manuscript voor Luitingh mijn 'oermanuscript' is. Sinds ik daarvan de eerste versie heb geschreven, toen ik nog elf of twaalf of zo was, kan ik niet stoppen met herschrijven. Dat ik eindelijk, EINDELIJK een ander, serieus manuscript heb kunnen voltooien, hoe klein ook, was een enorme persoonlijke overwinning. Voor 2013 heb ik geen specifieke plannen; ik wil gewoon lekker doorschrijven, verhalen voltooien en blijven zoeken naar geschikte schrijfwedstrijden.

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op schrijfvlak had ik mij maar weinig voorgenomen voor 2012. Ik ben er gewoon zachtjes aan ingerold en het bevalt mij enorm. Ik heb deze site leren kennen, waar ik al heel veel heb bijgeleerd, ik heb wedstrijden ontdekt die jaarlijks terugkeren en waar mijn verhalen wel zouden kunnen inpassen. Ik heb er dit jaar nog niet aan meegedaan, maar ben dat volgend jaar wel van plan. Ik heb een drive gevonden diep in mij die ik in de loop van het jaar meer en meer heb blootgelegd en die ervoor gezorgd heeft dat mijn ene doel op schrijfvlak voor 2012 een eerste boek op de markt krijgen was. Mijn eerste prentenboek 'Lotte houdt van knopen' uitgegeven door Uitgeverij Eigenzinnig is de grootste triomf van het jaar.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mijn eerste Vlaams Filmpje verscheen en ik kreeg al ontzettend veel positieve reacties. Vooral de kinderen op school komen me steeds maar vragen wanneer mijn volgende verhaal klaar is. Het stimuleerde me om verder te schrijven en zo ben ik opnieuw met een schrijfcursus begonnen en een nieuw verhaal... Hopelijk met een 'wordt vervolgd'.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een positief topic is dit! :D Mijn schrijfjaar was ook zeer geslaagd! - tijd vrijgemaakt om te schrijven / minder uren gaan werken. - een hele week in een hutje op de hei aan m'n nanowrimo resultaat geschaaft. - leerzame workshops gevolgd: kort verhaal + column dag, schrijftour Amsterdam, beginzinnen, theaterdialogen. - tweede prijs schrijfwedstrijd Delftse Dag van het Schrijven. - verhaal op longlist schrijfwedstrijd & gepubliceerd in bundel Ik Feliciteer Je. - in eigen beheer avonturenroman Het Verloren Volk uitgegeven + succesvolle boekpresentatie in de bieb. Ik wil dus lekker doorgaan zo. M'n plannen voor 2013 ben ik op een rijtje aan het zetten...

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In 2012 wil ik: - me blijven richten op (jeugd)romans, poëzie en illustratie - 2 jeugdromans (DD & C) afronden - wat jeugdpoëzie schrijven, en veel volwassenenpoëzie (aan basis werken voor bundel) - een illustratieportfolio opbouwen waar ik straks wat mee kan (1 illustratie per maand) Daarnaast eventueel: - meedoen met FSB - meedoen met dichtwedstrijden, zoals Turing
Het is allemaal ietsjes anders gegaan... Al zitten de grote lijnen er wel in: Schrijven - aan 2 jeugdromans gewerkt (DD & DD2)* - aan NaNoWriMo meegedaan en gehaald (ruim 50.000 woorden aan ms DD2 toegevoegd) - aan 1 schrijfboek (e-book) gewerkt* - 4 jeugdgedichten geschreven (1 gepubliceerd in Querido's Poëziespektakel 5) - aan een aantal andere gedichten gewerkt - kortverhaal geschreven voor wedstrijd - aantal gedichten bewerkt voor wedstrijden Illustratie - aan 1 illustratie gewerkt met een eigen gedicht erin* - 3 proefcanvassen van verschillende illustraties laten drukken* Studie - 1 schrijfworkshop gevolgd (schrijfmuseum Catharijne Convent) - leesstudie aangescherpt + boekanalyses - serie- en filmstudie + analyses (voor manuscripten) - schrijftraject 'Innerlijk Pelgrimeren' gedaan (half jaar) - benedictijnse schrijfproefles gedaan (1 maand) - Bewegend Stilstaan schrijfboekje doorgewerkt (1 maand) Lesgeven - na een break van een jaar, weer (6) schrijfworkshops gegeven Wedstrijden (van sommigen moet de uitslag nog volgen) - 6 dichtwedstrijden (voor Hillegomse Poëziewedstrijd: 2e prijs + 2 publicaties) - 1 kortverhaalwedstrijd (Fantasy Strijd Brugge, 8e plaats + publicatie) - 1 schrijffragmentwedstrijd (TenPages.com/De schrijfbijbel, gewonnen + publicatie) - 1 manuscriptenwedstrijd (uitgeverij bleek niet bonafide, mijn 5 prentenboekms-en teruggetrokken) Al met al kijk ik terug op een vruchtbaar jaar, een mooie basis om op voort te bouwen. Mijn grootste onafgehandelde zaak is mijn DD ms, die ik meeneem naar volgend jaar. Al die dingen met een * eigenlijk, daar zou ik nog eens rustig naar kunnen kijken.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn triomf van dit jaar was een plaatsje op het podium bij een voorronde van Write Now!. Heel bescheiden vergeleken met de triomfen die in dit topic vermeld staan, maar voor mij was het een enorm hoogtepunt, want ik heb eindelijk een (mini-)CV op het gebied van schrijven! :D Verder is er een quote van mij op de achterkant van een boek gepubliceerd, dat was ook een heel leuke verrassing. Dat is het enige wat ik heb 'bereikt' en dat maakt me weinig uit, want ik vind het nog steeds het allerleukste om met mijn huidige manuscript bezig te zijn en daar zet ik geen druk achter. Het is trouwens heel motiverend om de berichten in dit topic te lezen, bijvoorbeeld het bericht van Johan. Ik hoop dat er nog vele positieve overzichten van 2012 volgen!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik bump dit topic even, voor degenen die het gemist hebben, maar graag willen terugblikken. Hoe ging het met jullie op schrijfgebied afgelopen jaar?

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een superjaar geweest voor mij op schrijfgebied! :) In februari heb ik mezelf voorgenomen om dit jaar eindelijk iets te doen met mijn zo lang gekoesterde schrijversaspiraties. Ik ben al jaren bezig met een Engelstalig manuscript, maar had geen idee waar een uitgever naar kijkt en wat voor regels er gelden, dus bedacht ik de volgende tweetrapsraket: 2012-Nederlandstalige schrijfwedstrijden; 2013-opgedane kennis toepassen op mijn Engelstalige manuscript. Wedstrijden geselecteerd in februari: - Auteurs with Talent www.spentakel.nl: een verhaal ingestuurd voor ronde 1 en een voor de finale: Experimenteel verhaal “Eenhoorn 2.0?” 2.500 woorden (monoloog van een eenhoorn) - 2e geworden in ronde 1 in categorie Fantasy/Sci-Fi/Horror; Experimenteel verhaal “Valse Inkt” 4.000 woorden (fusie van horror en detective) - 3e in de finale; Beide verhalen bleken bij zowel lezers als juryleden enorm afwijkende reacties op te roepen… - Dark Romance www.Young-Adults.nl 20.000 woorden - twee verhalen ingestuurd: “Dromenland” (young adult) – 6e plaats en plek in 3-verhalenbundel “Dark Romance – Ontluikende Liefde” uitgegeven in november – de eerste novelle van mijn hand die in boekvorm verschenen is! Supertrots! :D “Als Zon en Maan” (young adult) – buiten top 10 - Luitingh Fantasy-wedstrijd www.dromen-demonen.nl: fantasyromanmanuscript 75.000-150.000 woorden: manuscript ingestuurd – de eerste keer dat ik een volledig romanmanuscript voltooi! Meer dan 140.000 woorden geschreven in drieënhalve maand – ik kan het nog nauwelijks geloven… :D Dit is toch wel het hoogtepunt van dit jaar! “Land van Melk en Honing” (Cross-over tussen high en urban fantasy) – nog geen resultaat Daarnaast heb ik gedurende het jaar nog met veel plezier aan een paar extra wedstrijden meegedaan: - Limnisa www.limnisa.nl 3.000 woorden: een verhaal ingestuurd “Het Laatste Stadium” (fantasy) – buiten top 10 - Paul Harland Prijs www.paulharlandprijs.eu 10.000 woorden: een verhaal ingestuurd “Onmogelijke Opdracht” (fantasy) – nog geen resultaat Onafgemaakte projecten: - Harper Voyager open submission weeks – geen inzending. Omdat zo’n grote fantasy-uitgever maar zelden zijn poorten opent voor manuscripten van schrijvers zonder agent wilde ik hier absoluut aan meedoen. Ik heb een serieuze poging gedaan om “Quest”, het eerste deel van mijn Engelstalige trilogie, aan te vullen, te verbeteren en verder te stroomlijnen zodat ik het kon insturen naar de open inzendingsweken. Na een week intensief hieraan gewerkt te hebben, moest ik echter bekennen dat er nog te veel moest gebeuren om dit manuscript met een goed gevoel te kunnen inzenden. Wel heb ik een beter idee gekregen over hoe ik de trilogie eruit wil laten zien, een belangrijk karakter vroeger geïntroduceerd en een heleboel kennis toegepast die ik vanaf februari heb opgedaan via feedback van proeflezers, en juryrapporten die ik via schrijfwedstrijden heb gekregen. In 2013 ga ik zeker door met het vervolmaken van dit manuscript. Kennis: - 1-daagse schrijfworkshop gedaan bij Eva Krap (Erya Media/Spentakel.nl) - Diverse boeken gelezen over schrijven en taalgebruik Wat heb ik geleerd? Dat ik nog heel wat te schaven heb aan mijn basisvaardigheden, maar zeker goed op weg ben. Daarnaast heb ik ontdekt dat ik weliswaar in behoorlijk korte tijd een volledig romanmanuscript weet te schrijven, maar dat die korte tijd me behoorlijk veel stress heeft opgeleverd – leermoment dus. Hoe wil ik verder? Ik heb gemerkt dat ik – tegen mijn verwachting in – het schrijven van korte verhalen ook enorm leuk vind. Hiermee wil ik dan ook doorgaan in 2012 (misschien ook Engelstalig?), alhoewel ik me meer aan het schema wil houden dat ik van tevoren heb opgesteld. Op die manier hoop ik te voorkomen dat ik energie stop in nevenprojecten en “het grote doel” uit het oog verlies, zoals in 2012 helaas wel is gebeurd (“het grote doel” was de Luitingh-wedstrijd). Verder wil ik een workshop of korte schrijfopleiding via internet volgen om nog meer te leren over mijn valkuilen en aandachtspunten, en wil ik de komende jaren mijn Engelstalige manuscript voltooien.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb lang niet zoveel gedaan als zo ongeveer iedereen hier boven mij, maar ben toch wel trots op wat ik wel heb gedaan. Sinds begin dit jaar ben ik eigenlijk gestart met echt schrijven, de verhaaltjes die ik op mijn tiende schreef kan ik niet echt meetellen. De eerste wedstrijd waaraan ik meedeed begon gelijk super, ik won. Echt heel veel leuke reacties gehad, veel in de trant van 'Ik wist niet dat jij schrijft!'. Erg leuk om te horen. Verder nog aan één andere wedstrijd meegedaan, maar daar geen resultaat behaald. Vind het toch leuk dat ik nu de droom die ik vroeger al had, een verhaal schrijven, toch weer heb opgepakt, en dat op m'n 16e. Ik hoop in 2013 aan nog meer wedstrijden mee te doen, om zoveel mogelijk te leren. En bovendien gewoon veel plezier hebben in het schrijven!

Lid sinds

11 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Terecht dat je trots bent, Stay! En hartstikke mooi dat je al op je 16e bezig bent om je droom te verwezenlijken! :)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had voor 2012 twee grote doelen. Het eerste was iedere maand minstens één verhaal insturen naar een wedstrijd of tijdschrift. Dat doel heb ik volbracht (december nog niet, maar lukt sowieso) en is me zo goed bevallen dat ik het in 2013 verderzet. Het is een goede motivatie om te blijven (her)schrijven ook bij weinig tijd, en om ook eens buiten de mij bekende (genre)paden te treden. Met een paar mooie resultaten tot gevolg: een tweede plaats bij de SOL microschrijfwedstrijd "IJsbloemen" met mijn verhaal "bloemen in februari" en nominaties voor Het mooiste testament met "Een kus tot afscheid" (mijn eerste serieuze non-fictie, reisverslagen uitgezonderd) en de VAK-wedstrijd 1% inspiratie met "Kalliope". Voor die laatste wedstijd heb ik mijn verhaal ook mogen voorlezen voor een publiek, een prijs op zich ook al was ik uiteindelijk niet bij de winnaars. Wat me opvalt, is dat dit allemaal wedstrijden waren waarbij het genre vrij was, maar wel rond een thema, en de woordlimiet hooguit 1500 woorden. Ik wil me in 2013 dan ook vooral op dit soort wedstrijden richten, al wil ik zeker ook weer meedoen aan Fantastels, ongeacht de uitslag van 2012 (die nog bekend gemaakt moet worden). Het tweede was het afronden van mijn manuscript "Kinderen van Sirius". Dat is niet gelukt. De derde herschrijfronde heb ik wel afgerond, maar de vierde (die vooral uit het verwerken van de commentaar van mijn proeflezers moet bestaan) niet. Ik leg dit manuscript voorlopig even in de ijskast, naast mijn vorige langere verhaal, om mij in 2013 volledig op kortverhalen te richten. Ik voel me toch nog niet helemaal rijp voor langer werk. Er zijn dit jaar helaas geen verhalen van mij gepubliceerd, tenzij op internet. Het lijkt wel of de markt voor kortverhalen steeds kleiner wordt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voor het eerst een historische roman geschreven. Ik heb geen grote doelen voor ogen. Ook geen kleine. Ik zie wel wat er in mijn hoofd opborrelt. Soms werk ik aan drie verhalen. Lekker switchen voor de afleiding.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor het eerst een historische roman geschreven. Ik heb geen grote doelen voor ogen. Ook geen kleine. Ik zie wel wat er in mijn hoofd opborrelt. Soms werk ik aan drie verhalen. Lekker switchen voor de afleiding.
Great minds think alike. Ik schrijf wel geen historische romans.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na ongeveer anderhalf tot twee jaar zeer weinig tot niets geschreven te hebben heb ik, net als Stay, het schrijven weer opgepakt. En daar ben ik erg blij mee. Hoewel ik ook lang niet zoveel gedaan heb als alle anderen in dit topic en ik geen concrete doelen had voor dit jaar, heb ik in deze paar maanden toch een aantal dingen gedaan waar ik blij mee ben. Mijn eerste publicatie in de bundel van Jaylen Books zorgde een beetje voor een dubbel gevoel: ik was trots op mijn eerste publicatie, maar nadat ik mijn verhaal (waarover ik eigenlijk nog niet helemaal tevreden was) heel impulsief had ingestuurd, las ik verschillende topic op dit forum over de uitgeverij en kwam ik erachter dat deze bij sommigen niet erg positief aangeschreven staat. Lesje voor mij. Eerst lezen, denken, dan doen. Verder heb ik voor het eerst sinds tijden weer daadwerkelijk stukken geschreven. Geen hele manuscripten, dat is me nog nooit gelukt, en zelfs geen halve manuscripten, maar ach. Een hele tijd heb ik níets geschreven, dus ik boek toch vooruitgang. Ten slotte: waar ik erg tevreden mee ben is dat het me nu eindelijk is gelukt om langer dan een paar weken een dagboek bij te houden. Daar heb ik eerder al duizenden pogingen tot gedaan, maar deze poging lijkt te slagen. Voor het komende jaar heb ik eigenlijk ook niet veel concrete doelen; ik zie wel wat er op mijn pad komt. Ik wil in ieder geval echt beginnen aan mijn nieuwe manuscript, waarvan ik nu nog in de brainstorm-fase zit. Ik wil blijven schrijven en niet te snel ideeën in de prullenbak laten belanden, wat bij mij te vaak gebeurt. Ik wil leren en vooral veel plezier hebben in het schrijven. En dan wordt het vast een goed jaar :-).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op de valreep nog even posten. In 2012 wilde ik een beslissing nemen met welk van de twee begonnen manuscripten ik verder wilde gaan en die ook afmaken. In februari 2012 tekende ik een contract bij Irma Woortman en ik heb besloten een heel nieuw manuscript te beginnen. De eerste versie staat nu min of meer, maar ik moet er nog een keer helemaal doorheen. Dat had ik deze laatste weken willen doen, maar er kwamen wat vervelende omstandigheden tussendoor waardoor dat niet gelukt is. Verder heb ik in 2012 wat succesjes gehad met schrijfwedstrijden, twee publicaties in Schrijven Magazine, verhaal in bundel van Ikvertel en een eervolle vermelding en publicatie bij een regionale schrijfwedstrijd. Ook mocht ik van de vier verhaalideeën die ik voor de Gestreepte Boekjes in had gestuurd er twee uitwerken en deze komen uit in januari en juni 2013, waar ik heel trots op ben. Al met al is 2012 een goed schrijfjaar voor mij geweest. :)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn enige doelstelling voor 2012 was: een zieltje vinden dat mijn eerste boek verteerbaar vond. Gezien mijn schrijfstijl en plot leek me dat al moeilijk genoeg. Dat zieltje heb ik gevonden, dus ik ben al lang tevreden. Dat er evenveel mensen zijn die me neersabelen, maakt niet zoveel uit. Er zullen altijd mensen zijn die (terecht) niet door de lange aanloop geraken en er zullen altijd idioten zijn die zichzelf intellectueel vinden omdat ze geen boeken met dubbele aanhalingstekens lezen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inspirerend jullie verhalen! Mijn eigen debuut "Noorderdorp" in 2011 heb ik dit jaar "laten bezinken" en aan een klein (mogelijk?) vervolg gewerkt (concept). Verrassender is eigenlijk de ontdekking dat ik dichten leuk vind om te doen en er bijna wekelijks op mijn blog een plaats, naast een aantal boekbesprekingen van door mij gelezen boeken (inmiddels blog 112). Ook heb ik me dit jaar aangesloten bij Lira, en zo een bescheiden leenvergoeding van hen ontvangen ( van 195 keer uitgeleend door bibliotheken). Wat mij goed bevalt wil ik in 2013 voortzetten: het schrijven van gedichten (op mijn blog). Het plezier en het verrassingseffect staat bij mij voorop. Daarnaast wil ik meer literatuur lezen, min of meer regelmatig Schrijven Online volgen en het blad Schrijven Magazine verslinden, en zie ik verder wel wat er op schrijversgebied op mijn pad komt. Ieder veel succes en plezier toewensend voor 2013!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
In 2012 heb ik uiteindelijk veel minder gedaan dan ik wilde. Deels door weer een verhuizing, deels door het beginnen met fulltime werken, deels door andere prioriteiten. Stiekem baal ik daar wel van, maar om te kunnen schrijven is eten en een dak boven je hoofd hebben ook wel handig. Wat ik wel bereikt heb: Een eerste publicatie van een kortverhaal. Tijdloos staat in de laatste Pure Fantasy (PF28) en heeft ook een mooie plaats in de bundel (de laatste), waardoor het de allerlaatste publicatie in een reguliere PF zal zijn (na PF28 is het gewone blad gestopt). In 2013 hoop ik wat meer te bereiken...

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2012 was voor mij een jaar met vallen en opstaan, ook omdat mijn brein niet wilde werken zoals het moest. Desondanks heb ik een manuscriptdeel onderworpen aan een snelscan, ben lid geworden van een schrijfgroep en heb veel korte verhalen geschreven waar ik tevreden over ben. korte verhalen, wedstrijden en publicaties: -genomineerd voor Kafka! van city2cities en gepubliceerd - publicatie in mens in beeld, literair tijdschrift - publicatie in 'duistere signalen' - wedstrijd fantasy microwedstrijd gewonnen, gepubliceerd op Schrijven Online - bemoedigende mail gekregen op wedstrijd (niet gewonnen) dat het verhaal meer woorden verdient Al met al redelijk veel succes met korte verhalen dit jaar en zeker reden om verder te gaan. Consistent krijg ik als feedback: originele vorm en ideeën, stijl kan beter. Ik heb mij ingeschreven voor een schrijfcursus maar moet mij ertoe zetten om hier aan te werken. Ben erdoor aan het lezen geslagen in literatuur, op zich een resultaat. Op dit moment lees ik veel en schrijf weinig. Ik eindig dit jaar met deelname aan weer een wedstrijd. Manuscript non-fictie Een oud manuscript herlezen en gedeeld met anderen. Mogelijk heeft een moeder uit mijn kennissenkring veel aan mijn manuscript omdat het op een positieve manier een leerstoornis uitlegt en suggesties geeft om te handelen. Ik heb gevraagd om feedback van de intern begeleidster en wacht hierop. Als dit positief is durf ik het weer aan te bieden bij een uitgever. Ik moet op zoek gaan naar een geschikte uitgever. Manuscript fictie Ik wil het boek vertalen naar het Frans. Heb door mijn vader een mogelijke ingang bij een Franse uitgever. Mijn vader vindt wat ik schreef mooi en dit betekent voor mij veel. Feedback Het voorlezen van korte verhalen aan mijn kinderen was misschien wel het hoogtepunt van genoegen... Ik hoop in 2013 zo verder te gaan.