Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Scenario kortfilm

Hallo, Ik weet dat deze vraag hier geregeld gesteld wordt, maar ze wordt uiteraard vaak per mail beantwoord. Ik ben op zoek naar een leuk idee of een volledig scenario voor een kortfilm van 3-7 min. Ik ben een tweedejaarsstudent aan het RITS in Brussel, en studeer daar montage. Ik ben helemaal niet zo goed in het schrijven van een scenario. We moeten voor school een filmpje maken van 3 à 7 minuten. Het thema is oorzaak-gevolg, maar dat is zowat elk verhaal, dus het maakt niet zoveel uit. Even voor alle duidelijkheid, ik heb geen budget om de scenarist te betalen, aangezien het een werk is voor school is de kans zeer klein dat ik er geld mee zal verdienen. Ik had zelf gedacht aan een korte thriller met wat actie (niet dat dit het enige genre is dat ik graag zie, maar ik zou graag een beetje een uitdaging willen op vlak van montage) en eventueel een sterke dialoogscène. Maar goeie andere voorstellen zijn altijd welkom. Ik hou zelf niet zozeer van langdradige drama's, maar wie weet kan jij me overtuigen. Het moet vooral verfilmbaar zijn, met een niet al te groot budget. Weet jij met je geweldige ideeën en verhalen geen blijf? of ben je zo goed een beetje tijd te steken in een verhaal voor een ander? Laat me dan alsjeblief iets weten. Met vriendelijke groet Pieter

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je mij alles zou leren over montage en een programma daarvoor zou kunnen leveren, zouden we best een idee in elkaar kunnen draaien. Elkaar betalen met gesloten beurs, dus. Maar je woont wel wat ver weg.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet niet juist waar je woont, maar ik vrees ook dat het niet helemaal in de buurt is. En je alles leren over montage neemt wel enekele jaren in beslag vrees ik en ik ken er zelf nog niet genoeg van. ik zou je de beginselen kunnen leren. Probleem is dan weer tijd, maar daar kunnen we altijd een mauw aan passen. Wat betreft het leveren van een programma: Je hebt op professioneel vlak 2 keuzes -Final Cut pro(voor mac) -Avid media composer (voor mac en pc) --> deze zijn niet goedkoop, maar er zijn altijd andere oplossingen als je begrijpt wat ik bedoel. Op iets minder professioneel vlak heb je iets meer keuze: -Final Cut Express (voor mac) -Avid Express Pro (voor mac en pc) -Adobe Première (voor mac en pc) -Er zijn er nog wel maar die ken ik niet echt Wij werken met Final Cut Pro en Avid Media Composer. Voor final cut heeft apple hele goede 'training series' dit zijn boeken waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe het programma werkt, in dit boek ('final cut pro the basics' denk ik) zit een dvd vol voorbeelden om mee te oefenen. Verder vind je op internet een hele reeks van tutorials die je leren werken met deze programma's. Maar ik wil gerust eens een paar dagen uitleg geven, voor zover ik je iets kan bijbrengen. Groetjes Pieter