Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

CircusPatz stelt zich voor...

CircusPatz is een verhalenlaboratorium. Niet alleen worden er in het laboratorium prachtige verhalen gecreëerd voor kinderen en volwassenen, ook wordt er gezocht naar de perfecte mix van verschillende soorten (moderne en traditionele) media om van een verhaal een belevenis te maken. Zo wordt een reisdagboek voor kinderen een Vakantie Avonturenkoffer waarin vakantieherinneringen kunnen worden verzameld. En verandert een spannend reisverhaal in een belevenis waarin kinderen zelf de hoofdrol spelen en zelf de koers bepalen van hun Avonturenbootje. Hoewel CircusPatz erkent dat werkelijk alle mogelijke media kunnen helpen om een verhaal te vertellen, gebruikt CircusPatz de traditionele verhalendragers (zoals een boek) graag als vertrekpunt voor de producten. Daarom passen de producten nagenoeg allemaal uitstekend in het boekverkoopkanaal en zullen ze een welkome aanvulling en afwisseling zijn op het traditionele boeksegment Voor ieder project is CircusPatz niet alleen op zoek naar het beste verhaal en de juiste mix van middelen, maar ook naar de juiste mix van mensen. Voor ieder product wordt er een nieuwe combinatie gemaakt van auteurs, illustratoren, vormgevers, productontwikkelaars et cetera, die onder leiding van Patz van der Sloot gezamenlijk aan het product werken. CircusPatz is in 2007 opgericht door Patz van der Sloot. Op een mooie frisse dag in januari zei hij zijn reclamecarrière vaarwel om op zoek te gaan naar al die mooie verhalen om ons heen die er om schreeuwen ontdekt te worden. Sinds oktober 2008 is CircusPatz exclusief verbonden aan A.W.Bruna Uitgevers BV. Meer weten? Kijk op www.circuspatz.com

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Leuke site Patz :) Een bijzondere keus om jezelf hier in eerste instantie als bedrijf te presenteren ipv als persoon. Voel je dat ook zo? Een schrijfbedrijf ipv een schrijver?

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker een leuke site, maar ik kan toch niet goed ontdekken hoe het precies werkt. Uit de zin 'Voor ieder product wordt er een nieuwe combinatie gemaakt van auteurs, illustratoren, vormgevers, productontwikkelaars et cetera, die onder leiding van Patz van der Sloot gezamenlijk aan het product werken,' begrijp ik dat je niet zelf schrijft, klopt dat? Kun je meer over je verhalenlabaratorium en de werkwijze vertellen?

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke site inderdaad, en leuke producten. Schitterende illustraties. Leuke ideeen zoals die vakantiekoffer. Die zullen de kinderen zeker aanspreken. Wie maakt (schrijft/illustreert) de producten? Kunnen mensen ideeen bij je indienen? Concreet: kan ik als kinderboekenschrijver je benaderen en zeggen: wat denk je van dit plan? Is dat een van de redenen waarom je op deze site komt?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hé, jou heb ik al eens op freelance.nl ontmoet :nod: Ehh, zocht je nog schrijvers misschien? ;) Leuke site!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Voordat ik jullie een betere uitleg geef; ik ben geen schrijver maar een concept-denker. Vergeef me dus hier in het forum schrijf- en stijlfoutjes. Ik ben anderhalfjaar geleden CircusPatz begonnen. Heel simpel gezegd, ik bedenk een verhaal concept, zoek daar een auteur, illustrator et cetera bij (die natuurlijk het concept weer rijker maken door hun input) en presenteer een eerste opzet aan een uitgever. Uitgever produceert (drukt de boeken), doet de distributie en betaald mij met voorschot en royalty's die ik weer verdeel met het team. Ook kan ik direct aan de handel leveren. In dat geval doe ik zelf de distributie en productie. Op beide manieren heb ik afgelopen jaar producten op de Nederlandse markt weten te brengen. Ik ben van mening dat bij sommige verhalen de lees- of beleefervaring verstrekt kan worden door het gebruik van verschillende soorten media. Van combinaties tussen boek- en internet tot het toevoegen van een geur aan het papier. Maar het is niet ondenkbaar dat bepaalde verhalen gewoon het best over de bühne komen door het bijvoorbeeld als musical uit te laten voeren. Wat dat betreft denk ik middelenvrij. Op dit moment gebruik ik het traditionele boek nog als startpunt. Mijn manier van werken en het onverwachte succes van de twee producten (ik zit dus pas anderhalf jaar in het boekvak) heeft er onlangs toe geleid dat ik een contract heb mogen tekenen bij A.W. Bruna uitgevers voor een aantal jaar waarin ik onder de vlag van CircusPatz en met behulp van het productie- en distributieapparaat (en redactie ;-) van de uitgever een behoorlijk aantal verhalen op de markt kan brengen. Wat doe ik als niet-schrijver hier? Allereerst hoop ik met mijn expertise wellicht jullie te kunnen helpen of mee te discussiëren in de rol van conceptmaker. Verhalen kennen immers niet alleen schrijftechnische parameters, het idee achter een verhaal speelt natuurlijk net zo'n grote rol. Daarnaast ben ik natuurlijk altijd opzoek naar nieuwe auteurs voor mijn verhalen. Daar vertel ik graag later wat meer over. Zjors; bedankt voor je suggesties. Je hebt gelijk als je zegt dat de website wat toon betreft nog niet klopt, daar moet ik nog iemand naar laten kijken. (boek inkopers schijnen er by the way minder moeite mee te hebben ;-). Alle aandacht zit nu natuurlijk in de producten en worden dit soort dingen over het hoofd gezien. Maar de lat moet hoger. Iedere dag weer een stukje! Ik hoop jullie allemaal nog eens tegen te komen op het forum! CircusGroetjes Patz van der Sloot

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als illustrator ben ik ook best geinteresseerd, misschien neem ik nog eens contact op... Zit je ook in de poëtische hoek? Mooie website in ieder geval, mooie beelden.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Janneman en Eliesje, Het Circus is altijd opzoek naar goede auteurs en natuurlijk ook illustratoren. Voor de duidelijkheid, CircusPatz ontwikkeld zijn eigen concepten, het is dus niet zinvol om nieuwe iedeen te pitchen bij het Circus (moet je dus juist bij een 'reguliere' uitgever doen!). Circusgroet! Patz

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Patz. Welkom bij ons. Je site ziet er al avontuurlijk uit. Heel mooi.