Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

gedachten

Vraag me toch iets af Gedachten, van de persoon waarmee je personage in dialoog is, moeten die ook binnen spreektekens? Ikzelf zit dus met een aantal oplossingen maar weet echt niet welke nu juist is. "Zeg, waar kom je eigenlijk vandaan?" vraagt de man voor haar. "Waar woon je zodat we naar je kamer kunnen" (dit is dan de gedachte van die man, het is de bedoeling dat de vrouw het wel hoort als gedachten lezen) Ik zit dan aan twee opties te denken. Het eerste is "Waar woon je zodat we naar je kamer kunnen." wel tussen spreektekens maar dan schuingedrukt. Of 'Waar woon je zodat we naar je kamer kunnen.' Wie heeft een idee? De man spreekt het dus niet echt uit, hij denkt het alleen. Maar de vrouw hoort het dus wel. Bedankt vast loop namelijk een beetje vast hiermee

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gedachten horen nooit tussen aanhalingtekens ( spreektekens ) te staan. En of je nu ( '' ) gebruikt of ( ' ), dat maakt ook niet al teveel uit. Over het algemeen wordt het enkele aanhalingsteken ( ' ) gebruikt om iets wat gezegd wordt aan te duiden. Maar als je voor de dialoog ( ' ) gaat gebruiken, en voor de zin die gedacht wordt ( '' ), dan ben je helemaal verwarrend bezig. Inderdaad wat Folen zegt: De zin die gedacht wordt gewoon cursiveren. Dat maakt het zeker duidelijk voor de lezer, en werkt gemakkelijker voor jezelf.

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Folen en Rombout dank je wel :) Was ik toch niet zo gek ver uit de buurt met mijn gedachten maar ik vond het zo simpel, soms denk ik een beetje te ver door ben ik bang hahaha

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aanhalingstekens bij gedachten mag wel, maar doe dan andere dan de aanhalingstekens bij wat iemand zegt. "Zeg, waar kom je eigenlijk vandaan?" vraagt de man voor haar. 'Waar woon je zodat we naar je kamer kunnen' Het duidelijkste is wat Folen zegt. Als je bij de eerste keer/keren zet 'denkt hij/zij', dan weet de lezer het en hoeft het de rest van het boek niet. "Zeg, waar kom je eigenlijk vandaan?" vraagt de man voor haar. Waar woon je zodat we naar je kamer kunnen

Lid sinds

15 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zjors, dat weet ik zelf nog niet hahaha het schoot gewoon in het verhaal waus dank je wel, ik ga het zo doen, kan het altijd nog aanpassen.