Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Auteur (m/v) gezocht voor kinderverhaal

(Mede)auteur gezocht voor kinderverhaal n.a.v. al gemaakte illustraties. Beeldend kunstenaar Rob Arbouw zoekt bij zijn kleurrijke illustraties een auteur. Op zijn site www.robarbouw.nl vind je deze serie onder de knop 'Kunstwerken': nr 6 About Valiant, Sparkling... Titia Vaags heeft al een conceptverhaal geschreven op basis waarvan je verder zou kunnen schrijven. Ook is het mogelijk om een geheel nieuw verhaal te starten. Rob zoekt iemand die spanning en conflict weet te combineren met een schrijfstijl die kinderen vanaf een jaar of 9 aanspreekt. Uiteindelijke doel: uitgeven! Voor meer informatie kun je altijd mailen met Rob: rob_arbouw@xs4all.nl of met Titia: info@vaagstaalenverhaal.nl

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien kun je nog wat meer info geven, Titia? Wat voor soort verhaal, een fragmentje plaatsen van je al geschreven tekst? En waar uitgeven? In eigen beheer, bij een POD of een reguliere uitgeverij? Dat scheelt nogal veel. Ik denk (en dan spreek ik volgens mij voor meerderen) dat we wat meer informatie nodig hebben. Kan dat?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helemaal perfect opgemerkt Mara! Ik heb via mail al om meer info gevraagd, maar als het hier ook nog even opgezet wordt, is het natuurlijk extra gemakkelijk voor iedereen! :) De illustraties die ik via de link gevonden heb, vind ik trouwens erg inspirerend! :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Ik vind de volgorde een beetje vreemd, een verhaal schrijven bij illustraties. Maar misschien is dat gedacht vanuit schrijversoogpunt?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind iets schrijven bij illustraties juist erg leuk Dries, als de illustraties tenminste inspirerend genoeg zijn haha... Maar kan zijn dat ik de enige ben... Wel zou ik moeite hebben met juist dat raken uit het verhaal achter de illustratie dat de illustrator bedoelt om over te schrijven... Denk ik...

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanuit kunstzinnig oogpunt kan ik me er wel iets bij voorstellen. Soms heb je eerst een plaat in je hoofd voor er een verhaal is. Het is net zoiets als mijn leskaarten: bedenk een verhaal bij deze foto of dat schilderij. Wat mij trekt is dat de schrijver het verhaal gaat schrijven/bedenken dat de tekenaar in zijn hoofd had. Ik ben heel benieuwd hoe ver dat uit elkaar ligt of juist elkaar raakt. Een verhaal op zich, die werkwijze.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie snelle reacties en terechte vragen. Hierbij alvast wat antwoorden (ik neem nog even contact op Rob om te vragen of hij telefonisch commentaar wil geven). Rob is initiatiefnemer: hij had een globaal idee voor het verhaal: een fantasiewereld waarin het dromen heel belangrijk is, maar waar op een slecht moment een dame verschijnt die de bewoners hun dromen ontneemt. Chaos, stijd en narigheid zijn het gevolg. De bewoners gaan de strijd dan ook aan met deze vrouw. Dit is even heel kort samengevat. Rob is zelf geen schrijver, daarom heeft hij mij in eerste instantie benaderd. Ik heb een conceptverhaal op papier staan en we zoeken iemand die met ons verder wil werken. Ik weet hoe ik verder wil, maar heb weinig tijd om er goed in te duiken. Ik heb een contact bij een reguliere uitgeverij (daar mikken we dus op: ik ben niet zo'n fan van eigen beheer), maar nog geen garantie dat hij het wil uitgeven. Daarvoor wil ik het verhaal dan ook eerst verbeteren. Over het schrijven n.a.v. illustraties (even in het algemeen, want nu weten jullie de oorsprong ervan): dit blijkt voor een aantal mensen een heel geschikt vertrekpunt. In de cursussen kinderverhalen die ik geef, bestaat een van de opdrachten uit beeldmateriaal. Ik vraag de cursisten bijvoorbeeld: je hoofdpersonage gaat de ruimte (afgebrand huis om maar wat te noemen) binnen: beschrijf de ruimte door zijn/haar ogen? Wat gebeurt er? Wat ontdekt hij/zij? Of bij een plaatje van 2 knuffels: wie zijn dit? waar zijn ze en wat doen ze daar? De resultaten zijn i.h.a. erg verrassend en fantasievol. Tot zover, ik laat nog van me/ons horen. Hartelijks, Titia

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat verklaart al een boel, het is in elk geval al een heleboel meer bruikbare info, bedankt :) :thumbsup:

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk initiatief. Schrijven bij illustraties vind ik ook erg leuk, het brengt je soms weer op hele nieuwe ideeen. Voor kinderen heb je ook boekjes zonder tekst, zoals fiets. Heerlijk om daar dan een voor je kind op maat gemaakt verhaal bij te verzinnen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste mensen, Dank voor jullie belangstelling! Dankzij deze oproep is Rob aan een nieuwe schrijver gekoppeld. Titia Vaags p.s. beheerder: van mij mag deze oproep gesloten worden.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste leden, Ik ben wellicht ook op zoek naar een schrijver die het leuk vindt om een fictieverhaal van rond de 1.500 woorden te schrijven voor een jeugdmagazine voor 8/9/10-jarigen. Heeft hier iemand suggesties?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien is het beter om een nieuw topic hiervoor te openen, Tim, met wat meer informatie, bijvoorbeeld over het magazine, het honorarium en de (neven)rechten voor de auteur.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat hier genoeg schrijvers zijn die graag een verhaal voor in een tijdschrift willen schrijven. Lijkt mij ook leuk.