Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhaal zoekt schrijver

Geachte schrijvers, Het verhaal dat ik aanbied gaat over het leven van een misbruikt meisje. Een meisje die op haar 13e wordt verkracht door meerdere jongens in haar dorp. Op haar 16e herhaald dit incident zich, dezelfde jongens zullen haar meerdere keren misbruiken in de aankomende twee jaar. In deze twee jaar komt zij in aanraking met drugs en alcohol waar ze niet zomaar van af komt, en wat voor bijna-zelfmoordacties heeft geleid. Haar ouders hebben ruzie en besluiten uit elkaar te gaan. Op haar 17e leert ze een jongen kennen die haar eerste vriend zal zijn. Als ze net 18 is heeft haar moeder een nieuw huis gevonden is de verbouwing begonnen. Haar vriend verlaat haar en de drang om alles te laten eindigen steekt de kop op. Het is een verhaal dat iedereen met een beetje fantasie zou kunnen bedenken. Het verschil is dat dit mijn persoonlijke verhaal is... Het boek zal dus mijn levensloop laten zien vanaf mijn jeugd tot het punt waar ik nu sta. Twijfels, gevoelens, leugens en de hoop die mij op dit punt heeft gebracht. Morgen zal aangifte worden gedaan tegen deze jongens en natuurlijk zal dit allemaal in het boek worden verteld. In het boek zullen geen leugens komen maar de naakte waarheid van een meisje die het allemaal even niet meer wist, en haar uitweg zoekt. Ik heb de schrijver alleen een verhaal aan te bieden, en ik hoop dat dit bericht gelezen word door een schrijver die deze uitdaging aandurft. Met vriendelijke groet, Samsung

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh, Samsung. Daar word ik even stil van. Ik ben niet de schrijver die je zoekt, maar wil je wel sterkte toewensen. Trouwens, waarom schrijf je zelf niet?

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad; waarom schrijf je het zelf niet? Lijkt me een heel goede therapie. Ik zou mezelf wel aan willen bieden, ware het niet dat ik mezelf nog niet ervaren genoeg acht om zomaar een heel boek te schrijven. Het zou jammer van jouw verhaal zijn. Trouwens, niemand kan het precies zo neerzetten als jij! Bovendien meen ik uit het bovenstaande stukje op te kunnen maken dat je zelf best een pen kunt hanteren; het leest prima weg (om het dan maar even oneerbiedig te zeggen) Heel veel succes bij deze strijd. Moge uiteindelijk de overwinning erop volgen. Groetjesss

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Samsung, ik kan me voorstellen dat je dit verhaal wilt vertellen. Het is een heel heftig verhaal. Aan de andere kant is het verhaal zelf opschrijven ook een hele goede methode om inzicht te krijgen en het te verwerken. Bovendien loop je bij het inschakelen van een andere schrijver (een Ghostwriter heet dat) tegen een paar problemen op: Is het liefdewerk oud papier of staat er een vergoeding tegenover? Niet dat hier allemaal geldwolven rondlopen, maar mensen hebben ook maar beperkte tijd en moeten ergens van rondkomen. En een boek schrijven is nou eenmaal een zeer tijdrovende bezigheid. Verder is het vaak handig om al een vastomlijnd plan te hebben met de manier waarop je het wilt publiceren, distribueren en promoten. Er zijn zeker mensen die bereid zijn om iets kosteloos te doen of om achteraf betaald te krijgen, maar er is niks erger dan om ergens veel tijd in te steken en het dan in een lade te zien verdwijnen. Zomaar een paar vragen die schrijvers vaak willen weten. We krijgen namelijk best vaak oproepen voor het schrijven van persoonlijke verhalen en vaak blijkt dat er nog niet goed over dit soort dingen na is gedacht.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bovendien meen ik uit het bovenstaande stukje op te kunnen maken dat je zelf best een pen kunt hanteren
Ja, dat viel mij ook op.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjonge, heftig zeg! Ik ben het met de anderen eens. Het hoeft geen hoogstaande literatuur te zijn die je zelf schrijft. Een opeenvolging van gebeurtenissen in goede volgorde zal een eventuele gastschrijver eerder over de streep trekken. Je hoeft dan immers alleen het door jou geschrevene te overhandigen en de vragen die het oproept te beantwoorden. Vergis je niet als je nog niets op papier hebt zal een schrijver je vele uren en dagen moeten interviewen om het verhaal bij elkaar te krijgen. Heel veel sterkte met het zoeken naar een oplossing.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben het met DeEllis eens: als je zelf de aanzet geeft, wordt het ook meer een boek van jezelf. Overleg en verbeteringen zijn daarna altijd mogelijk. Denk goed na over wat Dries aangeeft in #3; heel belangrijk om je daar een beeld bij te vormen. Samsung, heel goed van je om met zulke ervaringen naar buiten te willen komen - ik wens je veel sterkte en ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jee, Samsung, wat een verhaal... Het lijkt me sowieso een goed idee om het hele verhaal zelf op te schrijven. Dan kun je er altijd nog achter komen of de kwaliteit goed genoeg is of er iemand opzetten om het te bewerken of zelfs het hele verhaal op te schrijven. Ik heb zelf wel ideeën om biografiën te gaan schrijven, maar dan heeft Dries wel een punt, hoor. Klop maar ´s bij me aan wanneer je een stukje hebt of besluit het echt niet zelf te willen doen. Ik wens je succes hiermee, ook bij de grote stappen die je aan het zetten bent! Heel veel sterkte.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Samsung, Zelf slachtoffer van misbruik weet ik hoe je je voelt en welk proces je doormaakt. Ik ben het met de anderen eens dat je wellicht het beste zelf je verhaal vorm kan geven. Dat is idd ook goed voor het genezings proces..... Ik wens je veel succes!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Samsung, je mag contact met me opnemen als je wilt. Als je op mijn naam klikt, krijg je een pagina waar je op 'contact' kunt klikken en dan kun je me rechtstreeks een mail sturen. Ik kan me wel voorstellen dat er een 'mooi' verhaal in zit, hoewel het natuurlijk een gruwelijk verhaal is. Met mooi bedoel ik dan ook een aangrijpend en wellicht ook leerzaam verhaal voor andere pubers. Ik wil wel meer reeele verhalen voor pubers gaan schrijven, dus misschien dat het wel zou kunnen klikken. Daar kunnen we eens over mailen. Ken je de Slashreeks? Zie: http://www.slashboeken.nl/web/show/id=81379 Aan zoiets zit ik dan te denken. Is dat ook wat jij in gedachte hebt?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geachte schrijvers, Allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties. Jullie tips zijn erg nuttig en ik snap dat het zonder een rode draad erg moeilijk wordt om te schrijven. Daarom heb ik nu zelf de pen ter hand genomen. De bedoeling van dit boek is dat de buitenwereld weet dat niet alles rozegeur en maneschijn is. Veel jongeren zijn te naief en het is belangrijk dat deze verhalen naar voren komen. Hopelijk zullen ze er van leren of er in iedergeval even bij stil staan. Als ik de aanzet op papier heb staan zal ik verder op zoek gaan naar een ghostwriter. Over de vragen van Dries in #3 zal ik goed nadenken. Bedankt allemaal! Samsung

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Samsung, je schrijft dat je aangifte gaat doen. Als je dat doet zal de betrokken politieman je vragen of je professionele hulp wilt. Ik zou jou adviseren dat aan te nemen. Je hebt namelijk naast de emotionele bijstand ook juridische bijstand nodig. Die is er en kost je niets. Het effect van het beschrijven van je eigen ervaring zal zijn dat je het enerzijds van je afschrijft en anderzijds herbeleeft. Een manuscript moet erg vaak opnieuw worden gelezen. Dat hoeft geen reden te zijn om het niet te doen. Vanwege het feit dat ik voor bovenbedoelde organisatie werk kan ik je moeilijk mijn "schrijfhulp" aanbieden. Stuur mij een berichtje als je vragen hebt. Succes en sterkte.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanwege het feit dat ik voor bovenbedoelde organisatie werk kan ik je moeilijk mijn "schrijfhulp" aanbieden. Stuur mij een berichtje als je vragen hebt. Succes en sterkte.
Bobbelen, ik zou je graag wat vragen stellen. Het is alleen lastig dat het niet mogelijk is om je een bericht te sturen. Groet, Samsung

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad niet handig dat Bobbelen zijn contactknop heeft uitstaan, na zo'n aanbod. Maar hij komt vast snel langs en kan dan in elk geval jou een berichtje sturen, Samsung. Sterkte met alles.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Samsung, ja mijn afwezigheid, ik was een weekje met vrienden naar Istanbul. Geweldige stad, ruim 16 miljoen mensen. Samsung, je kunt mij mailen op cosmicbvm@planet.nl. Daar waar ik kan zal ik je vragen beantwoorden.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Ik heb inderdaad een periode niet meer gereageerd. Op het moment is er veel aan de hand in mijn omgeving. Bobbelen ik zal snel contact met je opnemen. Groeten, Samsung

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Samsung, ik heb je oproep en de reacties erop heel aandachtig gelezen. Ik heb zelf een jeugdroman geschreven dat gedgebaseerd is op het verhaal van een van mijn beste vriendinnen met anorexia nervosa. Het komt binnen een paar weken uit bij uitgeverij Mozaïek. Op mijn website en bij boekpresentatie kan je er meer over lezen. Als je een ghostwriter zoekt, mag je altijd met me contact opnemen. Ik zie dat nog andere mensen zich aangeboden hebben. Ik zou zeggen, neem met verschillende mensen contact op en bekijk dan voor jezelf met wie het het best klikt. Ik wens je heel veel sterkte toe in je verwerkingsproces. Sla aangeboden hulp zeker niet af en houd vooral van jezelf in deze moeilijke tijden....

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Geachte schrijvers, het is een tijdje geleden dat ik mijn oproep heb geplaatst. Er zijn veel reacties op gekomen en ik ben daar zeer blij mee, dankzij alle reacties heb ik beter over het boek kunnen nadenken. Bedankt daarvoor. De aangifte ligt achter me en profesionele hulp is ingeschakeld. Groeten, Samsung

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Samsung, Ik zie dat je professionele hulp hebt. Dat is voor dit moment het belangrijkste. Jouw bericht komt op mij positief over. Veel sterkte en het komt goed.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, ik zie dat er beweging in zit, en dat is heel belangrijk. Als je de zwaarste periode achter de rug hebt, komt de opening om verder te gaan. Veel succes met de verdere ontwikkelingen.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo! De laatste dagen word ik overspoeld door mails van mensen die een ghostwriter zoeken voor hun verhaal. Ik denk dat ze de info op dit forum verkeerd geïnterpreteerd hebben. Ik ben GEEN ghostwriter. Ik schrijf vanuit mijn eigen gevoelsleven en ervaringen, of vanuit observaties of ervaringen die mensen met me delen. Maar ik schrijf onder mijn eigen naam en niet in opdracht van. Zo kan ik wel geïnteresseerd zijn in het verhaal van iemand, maar zelfs al zou ik er een boek van maken, dan zou het mijn verhaal zijn (dat wel een kern van waargebeurde feiten kan bevatten). Ik hoop dat met dit schrijven het misverstand rond mijn schrijversschap opgehelderd is ;-) Sofie