Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Cursus Autobiografisch Schrijven??

Dag allemaal, Ik heb al járen het plan om mijn ingrijpende levenservaring(en) op 'papier' te zetten... Maar ik wil het niet alleen maar voor mezelf doen, dus uiteindelijk ook proberen om uit te laten geven. Tja en dan krijg je dus die twijfels... is het wel interessant genoeg, schrijf ik wel boeiend genoeg, hoe pak ik dit het beste aan... bla-die-bla. Een tijd lang kón ik er niet over schrijven omdat het emotioneel te moeilijk voor me was. Nu ben ik er aan toe om mijn verhaal ook echt van me af te gaan schrijven. Maar het lijkt me opzich geen slecht idee om daar wat 'begeiding' bij te krijgen van iemand die er een goede kijk op heeft. Waar het eigenlijk op neer komt, is dat ik op zoek ben naar een goede cursus 'Autobiografisch Schrijven'. Nu is dat voor mij misschien ietsjes makkelijker gezegd dan gedaan aangezien ik in het buitenland woon en dus niet in Nederland naar een les toe kan gaan. Ik zou de cursus dus graag via mail of zo willen doen. Vandaar dat ik jullie om hulp vraag. Ik kwam via een link in het menu rechts al bij Priem Uitgeverij terecht en die geven zulke cursussen (voor zover ik het begrepen heb). Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met hun cursussen? Of kan iemand van jullie mij een goede 'online' cursus aanraden? Alvast enorm bedankt voor ieder antwoord! Groetjes van Joosje

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is mogelijk om doelgericht een autobiografie onder begeleiding van een auteur te schrijven, waardoor je aan het eind van de rit een publicabel boek hebt. Dit is specifiek gericht op jouw verhaal, en al doende leer je de kneepjes van het schrijversvak. Wat je niet nodig hebt, leer je niet, behalve als je erom vraagt. Het kan via mail. Woonplaats is dus niet belangrijk.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je antwoord mariejeanne. :) Heb je misschien ook een tip waar of via welke auteur ik dat zou kunnen doen?

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thérèse helpt mij ook met schrijven. Echt een aanrader. Workshops en cursussen kosten je handen vol geld. Als je zoals ik in het buitenland woont is dit zowiezo erg lastig. Dit kost natuurlijk ook geld maar je hebt dan wel een boek in handen, waarmee je naar een uitgever kan. :D Tijdens dit hele proces leer je volgens mij net zoveel als bij een cursus. Hangt natuurlijk wel af van je inzet.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zal eens even haar site gaan bezoeken zodat ik een indruk krijg van haar. :-) Bij Priem schrijft men min of meer ook wel dat het boek wat er uiteindelijk uit komt klaar (geschikt) is voor een uitgever. Tja, moelijk... ook idd. mede doordat ik in het buitenland woon is het niet makkelijk :( Nogmaals erg bedankt voor jullie meedenken!! Ik stel het erg op prijs!

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nadat Thérèse het hele zaakje op de rails gezet had. En mij aan het werk. Had ik gelijk beet toen ik het herschreven manuscript instuurde. Het leek mij te toevallig. Ik ben nu een kinderboek aan het herschrijven waarbij Thérèse mij eigenlijk van voren af aan alles laat nalopen met haar adviezen en de nodige voorbeelden die ze mij verschaft heeft door een hoofdstuk binnenstebuiten te keren. Ik kan niet anders zeggen: 'Het voelt goed.'

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ellis, Ik heb meteen vanmiddag haar site bekeken en gelezen en haar daarna direct een mail gestuurd of ze me misschien zou willen helpen. Ik kreeg zelf ook een goed gevoel bij haar site. Ik wacht nu af wat haar antwoord is... (en of haar hulp betaalbaar is voor mij) Ik ben blij om een reactie te krijgen van je, omdat je ook echt ervaring hebt met haar als begeleider. En ook nog een bijzonder goede!! En als het goed voelt doet het je ook goed, en blijf je er ook met veel plezier aan werken lijkt me. Wat goed zeg, dat haar hulp jou zoveel succes heeft opgeleverd :) Gefeliciteerd!

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Katsoeli: Ik wilde nog zeggen: blijf ook op dit forum, want er valt hier zó veel leerzaams te halen. Eigenlijk een cursus op zich. Die geven we met ons allen aan elkaar.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ellis, ik heb bericht gehad van Thérèse en ze gaat me helpen bij mijn 'verhaal op papier' te zetten. Ik heb haar ook even gebeld daarna en er een goed gevoel bij. Ik denk dat ik een stap in de goede richting ga met haar hulp. Dat is goed marriejeane, ik zal proberen regelmatig langs te komen. Ik heb gisteravond ook al veel berichten gelezen (al reageer ik nog nergens op) ik kom zeker vaker lezen om wat op te steken van jullie ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi, Katsoeli. Een stap op de goede weg. Het blijft toch lastig als je in het buitenland woont. Niet zo makkelijk een schrijfgroep om de hoek.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, ik zie nu pas dat je in Griekenland woont. Misschien moeten we maar eens een schrijfweekje bij jou organiseren of zo :lol: Heb je een leuke locatie waar we met een stuk of wat kunnen discussieren over 'het vak' en genieten van de geneugten van het leven? Ach nee, ik moet eerst nog bij Ellis langs. Misschien dit jaar nog, Ellis. :nod:

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat dit gelukt is. Je eindigd vast met een mooi boek. Waar zit je ergens in Griekenland. Ik kan met mooi weer Rhodos zien. ;)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kun je niet een schrijfweekje organiseren waarbij we van de een naar de ander hoppen, Zjors? In het kader van cultuur en kennismaking (of zo)? En dat natuurlijk op het literaire vlak. Ehm: op literaire hoogtes, bedoel ik. Zoiets.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooie rondreis langs Nederlandse schrijvers in het buitenland. België (Cheops, Godje), Duitsland (10000), Frankrijk (Roos), Spanje (Marjet), Griekenland (Katsoeli), Turkije (Ellis), Australië (Sabarinde), Amerika (Wonderer), nog iemand ver weg vergeten? :)

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: Ja leuk plan!!! Ellis ik woon op de Peloponnesos. Wat leuk dat je zo dichtbij woont :) Ik denk trouwens dat ik mijn forumnaam toch nog maar even ga veranderen, maar ik weet nog geen leuke passende naam... ;) Ja wacht ik weet er wel eentje! Het betekend 'Blond' (verder is dat wel duidelijk lijkt me, ha ha ha)