Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

[essay?] Вєрка Сердючка!

Вєрка Сердючка, door sommigen van jullie bekend door mijn onderschrift, deed in 2007 mee aan het Eurovisie Songfestival. Ze werd tweede met het liedje Dancing Lasha Tumbai. Maar Вєрка Сердючка is niet haar echte naam. In het echte leven is 'ze' een man, Андрій Михайлович Данилко, die zelfs in de Oekraïens politiek zit. Onder zijn echte naam treedt hij ook op maar alleen met hele andere muziek dan die van Вєрка. Вєрка zingt in het Oekraïens. Haar laatste album is 'Dancing Europe', waarin ze onder andere zingt over een sms'je (Sms-Очка), haar tweede prijs op het Songfestival (Evro Vision Queen), de ex-president van Rusland Gobrachov (Gobrachev) en over een liedje dat heet 'spring-spring' (Гоп-Гоп). Natuurlijk staat Dancing Lasha Tumbai er ook op, in twee versies. Гоп-Гоп stond al op een aantal eerdere albums van Вєрка maar is daarom niet minder mooi. Meer kan ik alleen niet zeggen over de inhoud van Вєрка's liedjes want Oekraïens kan ik helaas niet. Cyrillisch ook niet. Daarom maar even hoe je het in het Nederlands schrijft: Вєрка Сердючка (Verka Serduchka) spreek je uit als Viejèrkaa Serdieoetsjka, Андрій Михайлович Данилко is Andrej Michaljovitsj Danilko. Гоп-Гоп is Gop-Gop, Sms-Очка Sms-ochka. De ч ('ch') spreek je uit als 'tsj'. Prachtige muziek is het zeker. Hier een youtubelink naar het winnende liedje Dancing Lasha Tumbai: youtube Ik hoop dat iedereen het leuk vindt :nod:

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Huh, Aart? Heb je een essay geschreven? Het staat tenslotte onder columns en essays. Of is je nick gestolen om reclame te maken?

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij hoort dit in het café, Aart. Geeft niet, we gaan even kijken en luisteren naar ... ik kan het niet typen :) .

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Zjors: nee dit was ik helemaal zelf :) ik dacht dat dit een soort column was maar nu ik het weer lees denk ik: nee, toch niet. @marriejeanne: denk je, in het café? Nou ja nu kan heel niet-ingelogd SchrijvenOnline ook meelezen. Ben heel benieuwd wat je ervan vindt.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, ik, de computersukkel kan de link weer niet openen, zucht. Ken je Mary Bon Perzen Aart? Dat is een Samen en zij maakt ook schitterende muziek.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Llink niet openen? Je hoeft er alleen maar op te klikken Pehamo :) Nee Mary Bon Perzen ken ik niet.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kolereherrie? :lol: het is prachtig!! Zo bekend is ze ook niet hoor. Maar iedereen aan wie ik tot nu toe liet horen vind t niks aan :(