Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

illustrator zoeken

Voor mijn kinderboek dat voorjaar 2009 bij THB zal verschijnen (o,o,o wat klinkt dat hè! Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven) zal er, uiteraard in samenspraak met de uitgever, een illustrator gezocht worden. Nu vraag ik me af hoe dat precies werkt. Kan iemand mij daar meer over vertellen? En heeft iemand misschien ervaring met het zelf voordragen van een illustrator? Zijn er zaken waar ik op moet/kan letten bij de keuze? Ik heb vandaag heel wat kostbare (eigenlijk marathon)uurtjes gebruikt om diverse sites te bekijken, een geheel nieuwe wereld gaat voor me open! ps: ik ben dus niet via deze site op zoek naar een illustrator, maar geinteresseerd in de gang van zaken! edit: De illustrator is inmiddels gevonden en al hard aan het werk.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het betere werk 'even in Suriname' zijn! Bedankt voor je felicitatie en je reactie. Mooie site heb je, de tekening die je op je avator hebt staan, vond ik er daar ook uitspringen. Ik weet nog niet hoe het precies zal gaan, we zijn er nog mee bezig. Ik kan me voorstellen dat dit topic illustratoren uitnodigt om hun werk onder de aandacht te brengen, maar dat is niet de reden dat ik het heb gestart. Ik zou graag meer willen weten over de gang van zaken, hoe de samenwerking in zijn werk gaat, in het algemeen hoe mensen tot een keuze komen etc.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ja dat kan je verwachten natuurlijk! :) Zelf heb ik nog niet voor een uitgever gewerkt dus ik kan alleen vertellen hoe het er bij mij aan toe gaat... Over het algemeen heb ik veel contact met de schrijver, deze laat me lezen wat hij/zij schrijft, daar reageer ik op. Het kan ook zijn dat de schrijver laat lezen als het helemaal af is, dat is zijn keuze. Zelf volg ik het graag, ondertussen maak ik wat schetsontwerpen waardoor meteen duidelijk wordt wat beeldtechnisch werkt en wat niet. belangrijk hierin is het verloop, vooral bij een prentenboek omdat de beelden het hele verhaal moeten volgen zonder saai te worden. Voor een voorleesboek gelden weer wat andere regels natuurlijk. Op het moment dat ik wat af heb laat ik het aan de schrijver zien. Ondertussen regelmatig mailen, maar dat hangt ook van de schrijver af uiteraard. Bij een uitgever zal het er wat zakelijker aan toe gaan en het grootste verschil is ook dat er iemand anders de eindregie heeft. Nu heb ik dat zelf nog in de hand. Hoe een uitgever een illustrator uitkiest, helaas, als ik dat wist! (welja ik weet het een beetje, je moet stijlvast zijn, consequent,oei! ik moet nog veel leren) Is dat een beetje een antwoord op je vraag of zit ik er naast?

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik tover deze even weer naar boven. Om even twee tips te geven van illustratoren als iemand weer een illustrator zoekt. www.luukdegreef.nl heeft net een boek voor me geillustreerd bij De Gestreepte Boekjes (komt in oktober uit) en ik vind hem fantastisch voor prentenboekachtige dingen. Verder ontmoette ik gisteren op het castlefest www.eyeris.eu . Iris maakt fantastische fantsy-achtige tekeningen. Ook in de gaten houden!

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was m'n eigen topic alweer vergeten, schande. Heel apart wat Iris maakt, goede tip Zjors! Die Rudolph R. Deer bijvoorbeeld, gaaf! Om m'n eigen belevenissen hier ook eens te updaten: in de boekpresentatie heb ik al geschreven dat Wilbert van der Steen de illustraties voor de anti- ZZZ- club gaat maken. Daar ben ik heel blij mee, zijn stijl lijkt prima bij het verhaal te passen. De omslag zal rond 1 september klaar zijn, op tijd voor de voorjaarsbrochure. En binnenkort gaan Wilbert en ik gezellig een avondje bomen, lijkt me waardevol. Ik ben zeer benieuwd naar zijn ideeën over de illustraties!

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeiedag , Op deze wijze bied ik mezelf aan als illustrator. Misschien heeft u interesse ? Vriendelijke groet, Bernou Karten. *link verwijderd*

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bernou: misschien handig als je even leest waar je op reageert. Ajstinad: ja, ik heb al enkele schetsen gezien en het is meer dan goed!