Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Google books

Van Mario las ik dat uitgevers boeken aan Google books sturen. (bedankt mario) Doen alle uitgevers dit? Krijgen de schrijvers iets van de inkomsten? (dit is toch hardstikke ongunstig voor de verkoop?) Heeft iemand van julie hier ervaring mee en heeft iemand van jullie daarover iets in zijn contract laten zetten?

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het schijnt dus dat je dan zeer bereikbaar bent. Een soort digitale bibliotheek. Ach, als het mensen naar de site trekt! Het staat niet zo in je contract. Maar het is wel de bedoeling dat ze ervan uitgaan dat je eraan meewerkt.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is absoluut niet ongunstig voor de verkoop. Potentiële kopers c.q. lezers kijken graag van te voren in een boek. Dat opent dus deuren. Als je een boek opstuurt geef je aan of het in zijn geheel of een bepaalde percentage (minimaal 20%) online te lezen zijn. (Bij BOL is Mara's boek trouwens ook door te bladeren.) Het gedeelte dat ingezien kan worden is als auteursrechtelijk beschermd materiaal gekenmerkt.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Communicatie met de staff van Google books is tegenwoordig alleen in het Engles mogelijk, omdat de enige Nederlandstalige medewerkster enkele weken geleden is weggegaan. Misschien hunkerde ze naar NL. De vestiging van het bedrijf is in Ierland.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou niet graag al die tekst op internet te grabbel zetten. Een paar pagina's bij Bol.com lijkt me voldoende. Maar misschien begrijp ik een heleboel niet. Ben tenslotte ook nog niet aan het uitgeven.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmmm, geen van de boeken op mijn verlangslijste kon ik er vinden. Van de uitgever waar ik graag uitgeven wil, kon ik er ook niks vinden.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou niet graag al die tekst op internet te grabbel zetten.
Het is niet alles. Een percentage. Ik stel me even voor hoe je dat doet in een boekenwinkel. Als je ziet dat iemand door je boek bladert. Steven je dan op die persoon af, rukt je het boek uit haar hand en zet je hem terug in het schrap met de woorden: 'Eerst kopen, daarna lezen'?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In een winkel zal het echt bij bladeren blijven. Ik neem tenminste zelden mijn tuinstoel mee thermoskan en ga daar lekker zitten. Bovendien staat er geen kopieerapparaat in de boekwinkel waar ik op mijn gemak een paar kopien van een boek kan trekken.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat kan op Google books ook niet. De beschikbare inhoud is goed ingebed. Knippen en plakken gaat niet. Zelf als dat zou kunnen was dat nog geen reden tot paniek. Wat heb je aan een boek waar om de haverklap tussendoor 20 pagina's ontbreken.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bovendien staat er geen kopieerapparaat in de boekwinkel waar ik op mijn gemak een paar kopien van een boek kan trekken.
Dat is ook in de regel duurder dan het boek gewoon kopen. Je kunt natuurlijk ook iedere dag terug gaan naar de winkel en gewoon iedere keer een hoofdstuk lezen. (lol)