Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bestseller

Hoeveel boeken moet je eigenlijk verkopen, om de titel bestseller krijgen?

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Denk ik ook. Voorts verdenk ik uitgeverijen er van dat ze dat al eens als verkoopsargument durven gebruiken, nog voor de verkoop goed en wel is begonnen. Dan denkt iedereen: hm, een bestseller. Moet ik ook hebben...

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Volgens mij is dat als een boek bij de eerste oplage (5.000) de deuren uitvliegt, een tweede druk (20.000) op zich laat wachten en je moet inschrijven om er zeker van te zijn dat je het krijgt. Een bed violen, kun je denk ik wel een bestseller noemen. Binnen de kortste keren meer dan 100.000 exemplaren verkocht.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Als je 300 exemplaren van een dichtbundel verkoopt is dat ontzettend veel. Een bestseller dus. Als je 8000 exemplaren van een kookboek verkoopt kan dat nog best weinig zijn. Bestseller is dus altijd een term die gekoppeld is aan iemands mening, het genre, de omstandigheden en nog veel meer zaken.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
aha, ik dacht altijd dat het een bepaald aantal moest zijn, wel afhankelijk van het genre natuurlijk, maar dat daar echt richtlijnen voor waren.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan Cremer had in 1964 zo z'n eigen manier om aan te geven dat hij een bestseller geschreven had. Bij zijn eerste boek "Ik Jan Cremer" werd brutaalweg op de cover in vette rode letters gezet: "De onverbiddelijke BESTSELLER". Dat trok behoorlijk wat aandacht op zich.

Lid sinds

18 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn debuut is nu toe aan de vijfde druk en wordt een bestseller genoemd. Maar ik weet ook de ware definitie er niet van. Want het heeft bijvoorbeeld nog nooit in de officiele Beststeller Top 60 van het CPNB gestaan, maar wel regelmatig in de top 10 van bijv internetboekhandels enz.