Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Complexiteit

Hallo, 'Complexiteit, leuk jullie te ontmoeten.' Ongeveer een week geleden kreeg ik plots een inval, zo'n geniaal idee waarvan je de schoonheid inziet en helemaal van in vervoering raakt, 'dit is het,' je weet het zeker. Bepaalde ideeën uitzoeken, uitwerken, een roman schrijven! Vluchtig greep ik een stukje papier en een pen en begon ik haastig te kalken in een poging die gedachte te vangen, voordat ze kon ontsnappen, om te vervagen tot een vage herinnering of erger. Het is me gelukt, en dat was natuurlijk reden voor een feestje, een erg tof moment was het. :D En zo is het sinds die dag nog vaker gebeurt, ik heb verschillende momenten gehad dat ik snel pen en papier zocht om m'n gedachten op te schrijven. Ben ook al begonnen, heb nu iets meer dan 1000 woorden op papier staan, heb alleen vrijwel geen idee of het wat is, daarvoor ben ik nog te onervaren. Maar dat komt goed, ik heb wat boeken met tips enzo, waarvan ik al heel erg veel geleerd heb, heb veel gegoogled, ben begonnen met schrijvers als Nabokov, Kafka, Mulisch en Hesse te lezen. Heb nog nooit iets geschreven, behalve een keer een paper voor m'n studie, en alleen toen ik nog op de basisschool zat las ik boeken. En ja, sindskort dan. Het zal een hele klus worden, maar ik heb er wel vertrouwen in. Heel veel van de inhoud gaat afhangen van wat ik de komende jaren ga leren tijdens m'n (zelf)studie, maar het begin van het boek kan ik nu al aan beginnen, omdat ik mezelf min of meer als hoofdpersoon neem en dat alles al goed in m'n hoofd heb zitten. Zal kijken of ik een bijdrage kan leveren aan het forum, misschien op dit moment nog niet zoveel, maar daar kom ik wel achter. Ik betrap me er trouwens op dat ik de hele tijd in het 'nu' zit te schrijven. Dus hij doet dit, of zegt dat. Terwijl ik eigenlijk hij deed dat, of zei dat wil zeggen. Hopelijk leer ik dat snel af. :rolleyes: p.s. Moet je betaald lid zijn om in Romans te kunnen posten?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom en succes :) En nee ;) Je moet lid zijn van het forum, dus ingelogd (zodat zoekmachines en gasten er niet in kunnen). 'Betaald' is het plus-aspect. Opdrachten, columns, etc, maar dat is buiten het forum en een besloten gebied op de site ;)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Complexiteit, hopelijk ben je niet zoals ik, maar neem je meer de tijd, om je te ontwikkelen als schrijver, maak je je niet dik en doe je dingen wat meer uitgebreid.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je mag overigens geen 'romans' posten, maar slechts fragmenten (ik zeg het maar even) ;) Dat kan in het forumdeel proeflezen. Hier staan de regels: http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/10…
Oh, wees maar niet bang hoor, ben veel te bang dat m'n idee gejat wordt :p Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk wel stukjes kan posten, zonder iets, of veel, weg te geven. Raar dan trouwens, want ik kan echt niet reageren in het Romans forum... heb het met drie browsers geprobeerd, er is geen vakje om te typen. :( Bedankt verder :) Bedoel je dat ik me niet moet overhaasten Four Seasons? Dat ben ik in ieder geval niet van plan, dat lijkt me zonde.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedoel je dat ik me niet moet overhaasten Four Seasons? Dat ben ik in ieder geval niet van plan, dat lijkt me zonde.
Jij snapt het. :thumbsup:

Lid sinds

19 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Je mag overigens geen 'romans' posten, maar slechts fragmenten (ik zeg het maar even) ;) Dat kan in het forumdeel proeflezen. Hier staan de regels: http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/10…
Raar dan trouwens, want ik kan echt niet reageren in het Romans forum... heb het met drie browsers geprobeerd, er is geen vakje om te typen. :(
Zoals ik al zei moet je in het onderdeel proeflezen zijn... Alle genreforums zoals Romans zijn gesloten. We hebben de onderverdeling aangepast. Categoriseren op genre en op inhoudelijke gronden is niet duidelijk.