Voorstellen - Lisa

Hallo, ik zit hier nu al een tijdje en dacht van: laat ik mezelf toch eens voorstellen. Mijn naam is Lisa. Ik woon in Vlaanderen, rond Kortrijk en ga nu de zeventien jaar tegemoet. (: Voor zover ik mij herinner, heb ik altijd geschreven. Al vanaf ik het kon eigenlijk. Het begon allemaal met enkele opstellen in school, waardoor ik het amusement van schrijven heb ontdekt. In het derde leerjaar begon ik gedichten te schrijven - die ik onlangs teruggevonden heb: hilarisch gewoon. Toen ik in het vijfde leerjaar zat, ben ik overgestapt op verhalen schrijven. Ik ben er nooit meer mee gestopt. Nu ben ik al twee jaar serieus bezig met een verhaal (dat negen delen bevat) en heb bijna deel één af. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat ik ermee leef. Naast schrijven volg ik lessen toneel en ga ik weg met vrienden. Reizen is één van mijn dromen, net zoals mijn verhaal volledig schrijven. Nog een lange weg te gaan dus ;) Dat is zo'n beetje alles wat er over mij te vertellen valt (: x Lisa

Ha Lisa, aangezien ik honderd jaar ouder ben dan jij, of moet ik gij zeggen, hebben we niet dezelfde doelgroep. Wat we wel gemeen hebben is de liefde voor het schrijven. En onze liefde voor Kortrijk. Mijn eerste buitenlandse reis (van de bollen naar het vlas) was naar mijn correspondentievriend Luciën Duyvejonck in Kuurne bij Kortrijk. Toen ik terug moest, heb ik gehuild. Schrijf, en wacht niet, zoals ik, tot het te laat is! Succes!
22 September 2008 - 19:19

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lisa, van harte welkom! Leuk dat je al zo enthousiast bent. Als er internet was toen ik jouw leeftijd had (whahaha voel ik me oud!) was ik vast ook eerder echt serieus gaan schrijven.
Schrijf, en wacht niet, zoals ik, tot het te laat is!
O, o, o, Ros, wat lees ik hier nu toch? Je bent nooit te oud om te schrijven, zélfs op jouw leeftijd niet! :P
22 September 2008 - 21:36

Trenke, je bent lief. Lisa, als er zelfs voor mij nog hoop is, dan ligt voor u helemaal alles open. Ik hou van Kortrijk, Brugge en Gent. Ik ga even de tekst van "Klokke Roelandt" zoeken. Kom graag bij u terug.
22 September 2008 - 22:17

@Ros: Boven Gent rijst, eenzaam en grijst 't Oud Belfort, zinbeeld van het verleden Somber en groots, steeds stom en doods Treurt d' oude Reus op het Gent van heden Maar soms hij rilt, en eensklaps gilt Zijn bronzen stemme door de stede Tril in uw graf, tril Gentse helden Gij, Jan Hyoens, gij, Artevelden Mijn naam is Roeland, ik kleppe brand En luide storm in Vlaanderland Een bont verschiet schept het bronzen lied Prachtig weer tovert mij voor de ogen Mijn ziel erkent het oude Gent Het volk komt gewapend toegevlogen Het land is in nood: Vrijheid of dood De gilden komen aangetogen Ik zie Jan Hyoens, ik zie De Artevelde En stormend roept Roeland de helden Mijn naam is Roeland, ik kleppe brand En luide storm in Vlaanderland O heldentolk, o reuzenvolk O pracht en macht van vroeger dagen O bronzen lied, ik weet uw bedied En ik versta het verwijtend klagen Doch wees getroost: Zie, 't oosten bloost En Vlaanderens zonne gaat aan het dagen Vlaanderen die leeuw, tril, oude toren En paar uw lied met onze koren Zing: ik ben Roeland, ik kleppe brand Luide triomf in Vlaanderland
22 September 2008 - 22:38

DJ, Dank je, je bent snel. Een prachtig lied en met een overrompelende melodie. Lisa, Voordat u denkt, dit is te veel van 't goede, treed ik, na nogmaals welkom, terzijde. (pst, DJ, waar vind ik die melodie?)
22 September 2008 - 22:53

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Lisa: welkom ook van mijnentwege. Heerlijk dat je, op jouw leeftijd al zoveel positieve plannen hebt! En.... dat jullie opgegroeid zijn met "de pc". Ik zou best je oma kunnen zijn en heb het computeren pas enkele jaren geleden ontdekt, ttz. er wat mee leren werken, op commando van mijn zonen! Ik ben er blij om hoor, anders kon ik hier ook niets uitrichten! Laat maar gauw een stukje "proeflezen", ik ben erg benieuwd. Nee, ik ben niet nieuwsgierig, maar weet toch graag van alles...... :lol:
23 September 2008 - 12:13

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Lisa: nog altijd welkom hoor! @Ros: je liefde voor Kortijk moet diep en intens zijn! Dat stukje tekst heb ik elders al eens gelezen..... Ja, wij zijn al wat ouder en dan kunnen we nog al eens nostalgisch uit de hoek komen (zeggen mijn zonen!). "Klokke Roelandt" had je dus nog niet gezocht of gevonden??? :o @ DJ: Ros wist wel dat jij het "Klokke Roelandt" probleem voor hem zou oplossen! En euh, nu zou Ros ook graag de melodie vinden: een hint aan jou om dat ook te zoeken..... :nod: Zo zie je dat mijn geheugen nog intact is (meestal toch), alleen het schrijven lukt niet zo best de laatste tijd. Ben in een vrolijke bui: naar de autokeuring geweest en mijn 12 jaar oude Fiatje is weer goed bevonden voor 1 jaar! Meer moet dat niet zijn, hé? Doet hier niets ter zake, Dries zal het me toch niet kwalijk nemen dat ik mijn blijdschap wil delen??? groetjes, Lien
1 oktober 2008 - 18:46