Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Voorstellen

21 oktober 2012 - 12:39
Beste mensen, Mijn naam is Daniël en ik ben nog niet zo lang geleden in dit schrijfwereldje gekomen. Een jaar geleden is mijn eerste boek uitgekomen en een maand geleden het tweede. Het zijn fantasy-boeken en ik had op het begin in gedachten dat het een trilogie zou gaan worden. Nu zit ik met een probleem. Want ik heb al tegen zoveel mensen gezegd dat het een trilogie zou gaan worden, maar ik heb er geen zin meer in. Ik voel er niets meer voor om nog dat derde deel te schrijven. Ik weet het niet, misschien is het het zogeheten Writer's Block. Maar met andere genres ga ik als een speer. Zo maak ik bijvoorbeeld zo nu en dan een horrorverhaaltje en ben ik begonnen aan wat waarschijnlijk een thriller gaat worden - voor zover je dat een thriller mag noemen. Het klinkt misschien een beetje raar als ik als een jongen van 13 zeg dat ik toch volwassen boeken wil gaan schrijven :s. Groetjes.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2012 - 16:09
Welkom DaniëlMeppelink. Dus je bent 13 jaar oud en je denkt dat je mogelijk een Writers Block hebt. En je wil volwassenen boeken gaan schrijven. [?] Echter, je hebt een belofte gedaan een triologie te schrijven. Op je website is het verhaal ongeveer te volgen en dat ziet er zeer gelikt uit. Zeer terecht dat iedereen trots op je is. Je hebt verwachtingen gewekt. Het is dan ook een erekwestie om die verwachting van je lezers te doen uitkomen. Voor een schrijver, en dat ben jij, zijn je boeken jouw CV. Dan is het niet afmaken van je triologie een 'donkere bladzijde' die niet vergeten zal worden. Denk daar even rustig over na voor je begint aan volwassenen [?] boeken te gaan schijven. Daar heb je nog meer dan 50 jaar de tijd voor.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2012 - 16:44
Dag Daniël, Je bent een gedreven schrijver, zoveel is duidelijk. OK, je hebt een uitspraak gedaan dat je een trilogie zou schrijven. Voor wie kan dat ooit een belofte zijn, behalve aan jezelf? Je groeit in het leven en je verandert van gedachte, so what? Het is des mensen eigen. Go where you're heart says go. Wat jij als volwassen beschouwt, is het voor mij misschien niet. Dus schrijf het gewoon, je ontdekt het vanzelf. Welkom en veel plezier.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2012 - 19:29
Hoi Daniel, welkom. Het is jammer voor jouw lezers dat ze nu geen derde deel krijgen, maar als jij er niets meer voor voelt en jezelf toch dwingt dat derde boek te schrijven zonder de passie en energie die je eerst voelde, dan krijg je volgens mij een statisch boek. En daar zitten jouw lezers volgens mij ook niet op te wachten. Het schrijven van een boek is een langdurig proces en als je je verbindt aan dat ene project zonder (positief) vooruitzicht, dan wordt het echt kommer en kwel. Ik zou het niet kunnen, al mijn tijd en energie steken in iets waar ik niets voor voel (behalve als het een opdracht voor school is, dan moet ik wel :P), dus ik begrijp wel waar je vandaan komt. Misschien kun je je lezers wat sussen door ze over je nieuwe (aankomende) boek te vertellen ;)

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2012 - 19:32
Voor een schrijver, en dat ben jij, zijn je boeken jouw CV. Dan is het niet afmaken van je triologie een 'donkere bladzijde' die niet vergeten zal worden. Denk daar even rustig over na voor je begint aan volwassenen [?] boeken te gaan schijven. Daar heb je nog meer dan 50 jaar de tijd voor.
Whaha, ik voel me hier ook wel een beetje door aangesproken, Yrret. Ik wil ook wat meer 'volwassen' boeken gaan schrijven, maar je hebt gelijk als je zegt dat ik daar nog wel even (50 jaar) de tijd voor heb ;) Voor nu richt ik me op mijn eigen leeftijdsgrens.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 oktober 2012 - 20:19
Whaha, ik voel me hier ook wel een beetje door aangesproken, Yrret. Ik wil ook wat meer 'volwassen' boeken gaan schrijven, maar je hebt gelijk als je zegt dat ik daar nog wel even (50 jaar) de tijd voor heb ;) Voor nu richt ik me op mijn eigen leeftijdsgrens.
De meest volwassen mensen zijn van jouw leeftijd. Maak je geen zorgen. Er is wetenschappelijk onderzoek genoeg dat ik reeds langen tijd over mijn piek ben om creatief zo te presteren als jij. Mijn volwassenheid is meer bejaarde ouder-dom. Je richten op je leeftijdsgenoten is 98% Je richten op je maximale eigen vermogen is 100% en heeft niets met leeftijd te maken. Voor een jong mens van 13 jaar is Daniël Meppelink al zeer volwassen. Op die leeftijd was ik nog druk bezig met Märklin-treinen. Als ik op die leeftijd iets niet afmaakte, was het juist mijn familie die mij daarop aansprak. Ik heb daar niets over te zeggen. Niet tegenover een jong mens van 13, niet tegenover een oude Opa. Maar de gedachten die ik daar over heb schrijf ik niet onder stoelen of banken. Wat zijn volwassen boeken? Antwoord niet nodig. Dat zou ernstig off-topic kunnen zijn.