Nieuw hier: Fenna

Hallo allemaal, Ik ben al wel eens eerder op dit forum geweest voor het voor mij heel interessante onderwerp wat iedereen naast het schrijven doet en daarvoor gedaan heeft (werk/studie). Nu wil ik zelf ook een bijdrage leveren, dus stel ik me graag even voor. Ik ben Fenna, 30 jaar, getrouwd, en heb aan het begin van het jaar ontslag genomen uit een heel vervelende baan. Daarvoor kon ik nog wel een loopbaanoriëntatietraject doen bij mijn oud-werkgever en ontdekte dat ik toch heel erg graag fictie-schrijver zou willen zijn. Dat wilde ik ook al toen ik klein was. Ik deed op de basisschool het liefste de taalopdracht 'stellen', maar die werd erg frustrerend vaak overgeslagen. Later op de middelbare school schreef ik vaak gedichten. Voor mijn eindexamen haalde ik erg hoge cijfers voor het essay en de samenvatting, en besloot ik opeens Nederlands te gaan studeren. Dat bleek niets voor me te zijn en daarna belandde ik ruim 10 jaar in de medische wereld. Na 9 jaar een syndroom van moeheid, desinteresse en ernstig opzien tegen de maandagmorgen (en de rest van de werkweek), begon ik aan de loopbaanoriëntatie en besloot het roer compleet om te gooien. Ik ben full-time professioneel schrijver, maar heb nog niets gepubliceerd. Als je niet gelooft dat je iets kan, dan word je het niet. Daarom deze sprong in het diepe. Doen waar ik plezier aan beleef en dan kijken hoeveel het oplevert. Ik leer jullie graag (beter) kennen. Hartelijke groet, Fenna

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Fenna, Welkom op het forum en veel plezier hier. Je schrijft dat je full-time schrijft, maar nog niet gepubliceerd bent. Heb je wel al werk af? Wat schrijf je? Groet Rutger
27 april 2009 - 17:02

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Beste Fenna, Van harte welkom. Je zult je snel erg thuisvoelen, schat ik in. En voor schrijvers die het hoofd bijna laten hangen, is een prachtig forum geopend: Het Grote Hart Onder De Riem Topic. Veel plezier hier, Ellabella :)
27 april 2009 - 17:04

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Fenna!
Ik deed op de basisschool het liefste de taalopdracht 'stellen', maar die werd erg frustrerend vaak overgeslagen.
Haha, heette je taalboek toevallig 'Taal Totaal'? (Ik ben van dezelfde leeftijd) Mijn onderwijzer sloeg ze meestal ook over, terwijl ze er zo leuk uitzagen... :)
Ik ben full-time professioneel schrijver, maar heb nog niets gepubliceerd. Als je niet gelooft dat je iets kan, dan word je het niet. Daarom deze sprong in het diepe. Doen waar ik plezier aan beleef en dan kijken hoeveel het oplevert.
Wat goed zeg, zo'n gedurfde keuze. Heel veel succes en je hebt gelijk. Als je er niet voor gaat, wordt het nooit wat. Dat heb ik ook ondervonden, vandaar dat ik nu eindelijk ook echt aan het schrijven ben, zij het niet fulltime. :) Een heerlijk gevoel moet ik zeggen.
27 april 2009 - 18:52

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke reacties, bedankt! Ik schrijf momenteel vooral korte verhalen, gedichten en columns. Ik zie het een beetje als vingeroefeningen voor het grotere werk: ik wil graag een roman schrijven. Ik schrijf vooral psychologische verhalen en omdat ik veel weet van de medische, de onderzoeks- en de onderwijswereld gebruik ik dat vaak als achtergrond voor het verhaal. @ Andrea: Ja, Taal Totaal, dat was het leerboek. Ik was de titel helemaal vergeten.
28 april 2009 - 10:13

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Fenna, van harte welkom, Ik ben even stil van je stukje.........., wat jij nu doet lijkt mij namelijk geweldig! Je verwezenlijk de droom van bijna iedereen op dit forum volgens mij, fulltime professioneel schrijver. Mag ik je vragen wat dit voor jou inhoudt? Want je zegt dat je nog niets gepubliceerd hebt maar ik neem aan dat er wel brood op de plank moet komen. Schrijf je bijvoorbeeld columns of ben je bezig met een boek? Ieder geval wil ik je bedanken voor je mooie binnenkomer, top hoor.
5 mei 2009 - 21:58