Debby Bosch wil zich graag voorstellen :-)

Hi allemaal, 

Mijn naam is Debby Bosch en ik ben beginnend schrijfster. Dat klinkt al best stoer :-) Zo'n twintig jaar geleden werd ik chronisch ziek en ja chronisch, dus ben dat nog steeds, ME/CVS was de diagnose. Daar ga ik het verder niet over hebben, maar dat zorgde er wel voor dat ik een tijdje geleden mijn baan op heb moeten zeggen. Ja en dan? Bij de pakken neerzitten, is niet echt mijn ding. In het verleden als eens vaker een dappere poging ondernomen om te schrijven, maar net zoals vele aspirant schrijvers met mij, liep ik vast en gooide het dan weer aan de kant. Door het ziek zijn, is omscholen geen optie, ik kan geen tijdsverplichtingen aangaan omdat ik nooit van tevoren weet hoe een dag gaat worden. (Houdt het wel weer verrassend:-)) Toch bleef het idee malen en prikken in mijn hoofd. Uiteindelijk toch eens op internet gaan kijken, wie weet wat ik daar tegen zou komen. Na wat surfen kwam ik terecht op https://marjoncosijn.nl/. Schrijfschool OSMC van Marjon Cosijn. Ik kon een afspraak maken om met haar samen te kijken naar wat passend zou zijn voor mij. Na een superleuk gesprek van ruim een uur, besloten om te starten met de basiscursus. Dit is inmiddels al een paar cursussen geleden en ben nu een cursus aan het afronden alvorens ik weer aan de volgende ga beginnen. Zowel Marjon als mijn coach Elsbeth de Jager zijn zo inspirerend en leren me zo veel op de meest uiteenlopende vlakken. Ik kan met recht zeggen dat ik mijn nieuwe passie gevonden heb. Wat me dan hier bij Schrijvers Online brengt, vraag je je misschien af. Nou dat is eigenlijk simpel, ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen, tips, ideeën, je kunt immers nooit genoeg leren en ondervinden. De overstap van mijn vorige baan (CEO in een logistiek bedrijf) naar schrijver is voor mij heel radicaal en vergelijkbaar met het verschil van een hardrock of house festival met 10.000 bezoekers vs een bezoek aan de Koninklijke Schouwburg waar ik in mijn eentje naar een klassiek pianoconcert luister. Ik ben benieuwd of meer mensen die stap herkennen en hoe zij hier mee omgaan. Ik hoop meerdere kanten van het schrijvers vak te kunnen ontdekken en hoe anderen met het schrijversproces omgaan.