Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor mei 2013?

Tijd voor een nieuw schrijfdoelentopic! Wat zijn je schrijfdoelen voor mei, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? In dit topic kun je je schrijfdoelen noteren en je vorderingen bijhouden. Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Grote jaardoelen stellen, kan hier. Veel succes! http://betoverendschrijven.files.wordpress.com/2008/12/judy-koot-schrijfcursus-klein-bruin.jpg?w=300&h=225

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Eén maand van mijn eerste tien hoofdstukken afblijven. In juni heb ik weer spannender doelen. Dan komt het herlezen en - schrijven en proeflezen. Maar nu eerst lekker doorwerken vanaf hoofdstuk 11 :) Keep calm and carry on.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Doel eerste weekend van mei: fantasyroman af en eindelijk naar proeflezers sturen... :) (dit was nog een doel van maart en april, maar de tweede herschrijfronde duurde wat langer dan gepland) De rest van de maand: *serieuze start maken met volgende manuscript. Tot nu toe heb ik een verzameling personages, uitprobeerscenes en vage ideeën. *misschien meedoen met een schrijfwedstrijd

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Themaverhalenproject * 800-woorden-verhaal afronden * nieuw verhaal schrijven van ca. 2.000 à 2.500 woorden - Bundel kortverhalen * 2de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" afronden * 3de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" * Proeflezers zoeken voor "Als bomen verdwijnen" * Laatste herschrijfronde "Het teken van de Fomore" - Schrijfwedstrijden * Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en insturen * op zoek naar interessante wedstrijd voor juni * Paul Harland Prijs (deadline 01/07): verhaal herschrijven en laten proeflezen * op zoek naar interessante wedstrijd voor augustus (nieuwe editie Azra? werd vorig jaar in mei bekend gemaakt) - Voorbereiding NaNoWriMo 2013 * brainstormen * basisplot bedenken * sneeuwvlokmethode stap 1 Is wel genoeg voor 1 maand denk ik ;)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor mei Schrijfwerk - kortverhaal NV herschrijven 10/10 - NV laten proeflezen - NV eindherschrijf 1/5 - BRS: werkbladen klaar wk 4/4, pr 4/4, er 1/1 - BRS: werkbladen checken - BRS: inhoudsopgave, copyright, afvinklijst, handleiding, voorbereidende oefeningen, evt. hoe nu verder + bibliografie klaar - OP: naar de 94 km & 3 periodieke reflecties (start: 84 km) 90/94 km + 1/3 pr - evt. aan kortverhaal VW beginnen 3/10 - nieuwe prentenboektekst schrijven E-publishing - SM NL: titelblad, copyright, contactgegevens & overige publicaties schrijven - SM NL: html tekstopmaak volgens checklist, e-boekbestand maken - Account aanmaken bij Kobo Writing Life - SM NL publiceren op NL/EU platform(s) - SM EN: titelblad, copyright, contactgegevens & overige publicaties schrijven nog laten controleren - SM EN: html tekstopmaak volgens checklist, e-boekbestand maken 2/10 - SM EN publiceren op NL/EU platform(s) - Amazon account aanmaken aangemeld, nog verder aan te vullen - D2D account aanmaken aangemeld, nog verder aan te vullen - EIN nummer regelen - technische aspecten uitzoeken digitale prentenboeken - uitzoeken auteursrecht terugvragen HVLH, mail uitgever, brieven opmaken, laten ondertekenen & aangetekend verzenden Studie - (aan ms verwante) literatuur & schrijfboeken lezen 8/20, 3 schrijfboeken - evt. 1 of 2 (aan ms verwante) films kijken + GoT serie 8 films, 7 korte films, GoT Lesgeven - 15 mei winnaar online schrijfretraite bekendmaken - 1 BS workshop geven - evt. flyers printen & verspreiden printen 0/20, plekken 8/20 - evt. in (bijv. maandelijkse) intervallen promo FB Planning & Promotie - bespreking illustratrice prentenboek - prentenboekprojectplanning uitwerken (gedeeld document) - 4 blogartikelen schrijven/online zetten 0/4 - evt. 3 tot 5 schrijfblogs uitzoeken en volgen - evt. aanmelden AW forum & bijdragen - evt. boekenbanner maken voor FB account - evt. 1 of 2 FB bedrijfspagina's maken - webhostingbedrijf mailen over aliassen & openbare adresgegevens

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Mijn verhaal Cas en de dino aanpassen naar aanleiding van feedback bij 'proeflezen'. - Mijn sprookje afronden van 2000 a 3000 woorden - Verder lezen in mijn nieuwe boeken 'Schrijven vanuit je hart' en 'ZIN Lust in je leven door schrijven'. - Dagelijks in mijn spiraalblok schrijven. Aan het einde van deze maand moet deze gevuld zijn, met onzin en hopelijk ook ideeën voor een nieuw verhaal - Starten met een nieuw verhaal over Cas, ideeën zijn er al, maar nu nog beginnen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
AndreaClimbing, gefeliciteerd. Een hele prestatie!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Judy :) Tja, de uitgeprinte versie ligt nu in de woonkamer en af en toe kijk ik ernaar... Vier jaar werk, wel een vreemd gevoel. Verder met het volgende project, totdat ik het commentaar van mijn proeflezers terugheb. :)

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Andrea, gefeliciteerd! Ai ai, de tijd gaat snel, 1/3 van de maand al en nog amper wat gedaan. - Themaverhalenproject * 800-woorden-verhaal afronden * nieuw verhaal schrijven van ca. 2.000 à 2.500 woorden - Bundel kortverhalen * 2de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" afronden * 3de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" * Proeflezers zoeken voor "Als bomen verdwijnen" * Laatste herschrijfronde "Het teken van de Fomore" - Schrijfwedstrijden * Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en insturen --> nog iets meer dan 100 woorden schrappen en dan is verhaal 1 klaar voor proeflezers * op zoek naar interessante wedstrijd voor juni Misschien deze: http://www.fameus.be/kidsgids/index.html Deadline 01/06, dus zou het verhaal dan wel deze maand al moeten schrijven * Paul Harland Prijs (deadline 01/07): verhaal herschrijven en laten proeflezen * op zoek naar interessante wedstrijd voor augustus (nieuwe editie Azra? werd vorig jaar in mei bekend gemaakt) --> deadline voor nieuwe editie Azra is 18/08, ik brainstorm over het thema "halfvol of halfleeg" - Voorbereiding NaNoWriMo 2013 * brainstormen --> mee bezig * basisplot bedenken * sneeuwvlokmethode stap 1 Is wel genoeg voor 1 maand denk ik ;)

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mja mja een beetje. Ben vooral losse gedachtenflarden aan het verzinnen en een beetje in de rondte aan het fantaseren.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier gaat de tijd nog steeds veel te snel en blijft er weinig van over om aan schrijfwerk te besteden. - Themaverhalenproject * 800-woorden-verhaal afronden * nieuw verhaal schrijven van ca. 2.000 à 2.500 woorden - Bundel kortverhalen * 2de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" afronden * 3de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" * Proeflezers zoeken voor "Als bomen verdwijnen" * Laatste herschrijfronde "Het teken van de Fomore" - Schrijfwedstrijden * Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en insturen verhaal 1 ligt bij proeflezers, bezig met het herschrijven van verhaal 2 * op zoek naar interessante wedstrijd voor juni Misschien deze: http://www.fameus.be/kidsgids/index.html Deadline 01/06, dus zou het verhaal dan wel deze maand al moeten schrijven aan het brainstormen voor deze wedstrijd * Paul Harland Prijs (deadline 01/07): verhaal herschrijven en laten proeflezen * op zoek naar interessante wedstrijd voor augustus (nieuwe editie Azra? werd vorig jaar in mei bekend gemaakt) --> deadline voor nieuwe editie Azra is 18/08, ik brainstorm over het thema "halfvol of halfleeg" - Voorbereiding NaNoWriMo 2013 * brainstormen * basisplot bedenken * sneeuwvlokmethode stap 1 Is wel genoeg voor 1 maand denk ik ;)[/quote]

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Hekate :)
*serieuze start maken met volgende manuscript. Tot nu toe heb ik een verzameling personages, uitprobeerscenes en vage ideeën. *misschien meedoen met een schrijfwedstrijd
Schrijfwedstrijd toch maar niet. Ben bezig met mijn volgende project, maar ik was vergeten hoeveel denkwerk er in het begin bij komt kijken... En dan moet ik nog uitkijken dat ik geen ideeën en personages aan het herkauwen ben. :)

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goh ik zie dat ik mijn doelen nog niet eens in dit topic geplaatst had... en nu is de maand al haast voorbij! Nou, nog gauw dan: 1) workshop schrijven a la Annie MG Schmidt op 19-5 > superleuke workshop gehad bij het Schrijfatelier, blogje geschreven: http://www.ingehulsker.nl/schrijven-a-la-annie/ 2) inzending wedstrijd Tales of the Unexpected van LetterRijn (deadline 31-5) > verhaal ligt klaar, nog laatste herleesrondje 3) inzending wedstrijd Moord in de Herenstraat van de Bibliotheek aan de Vliet (deadline 31-5) > verhaal aan het schrijven tijdens korte cursus in bieb Voorburg 4) inzending wedstrijd Zomertijd Jaylen books (deadline 1-6) 5) elke week een 120 woorden verhaal op 120w.nl http://www.120w.nl/s/Inge-Hulsker/

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, beter dan verwacht eerlijk gezegd. Er zit weer lekker vaart in, al heb ik geen planning. Volgende maand ga ik weer doelen stellen in ieder geval :D

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier zit er weinig schot in de zaak. Ik moet in juni maar weer een avond in de week inlassen dat ik het huishouden en alle andere afleidingen negeer van zodra mijn dochter in bed ligt. - Themaverhalenproject * 800-woorden-verhaal afronden * nieuw verhaal schrijven van ca. 2.000 à 2.500 woorden - Bundel kortverhalen * 2de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" afronden * 3de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" * Proeflezers zoeken voor "Als bomen verdwijnen" * Laatste herschrijfronde "Het teken van de Fomore" - Schrijfwedstrijden * Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en insturen verhaal 1 teruggekregen van proeflezers, ik denk na over hun commentaar en begin vandaag of morgen met herschrijven; ik vrees dat verhaal 2 niet meer op tijd afraakt * op zoek naar interessante wedstrijd voor juni Misschien deze: http://www.fameus.be/kidsgids/index.html Deadline 01/06, dus zou het verhaal dan wel deze maand al moeten schrijven verhaal geschreven maar helemaal niet tevreden over Iemand postte hier een Engelstalige slechte openingszinnen-wedstrijd met deadline 30/06, heb ondertussen al één zin bedacht :) * Paul Harland Prijs (deadline 01/07): verhaal herschrijven en laten proeflezen * op zoek naar interessante wedstrijd voor augustus (nieuwe editie Azra? werd vorig jaar in mei bekend gemaakt) --> deadline voor nieuwe editie Azra is 18/08, ik brainstorm over het thema "halfvol of halfleeg" - Voorbereiding NaNoWriMo 2013 * brainstormen * basisplot bedenken -->mee bezig * sneeuwvlokmethode stap 1 Is wel genoeg voor 1 maand denk ik ;)

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doel om mijn 'manuscript' af te werken in mei is ruim op voorhand gelukt (al komt dat ook wel omdat ik er sneller een einde aan kon breien dan verwacht). Nu maandje laten liggen en dan alles eens teruglezen om te zien of het wel ergens op slaat. Maar na twee pogingen die dicht bij het einde strandden omdat ik zelf al door had dat de kwaliteit ondermaats was, is deze voltooiing (in relatief korte tijdspanne) een leuke stap.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Project: slagen voor al mijn examens :D En daarna dit nog wat polijsten en zien of ik er nog een stap verder mee kan. Al heb ik wel al een nieuw plan klaar liggen voor daarna, maar dat is dan weer verre toekomstmuziek.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mei was niet bepaald een topper op schrijfvlak. Een extra uur per etmaal zou zeer welkom zijn hier ;) - Themaverhalenproject * 800-woorden-verhaal afronden * nieuw verhaal schrijven van ca. 2.000 à 2.500 woorden -->helemaal niets voor gedaan - Bundel kortverhalen * 2de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" afronden * 3de herschrijfronde "Als bomen verdwijnen" * Proeflezers zoeken voor "Als bomen verdwijnen" -->ook niet aan toegekomen * Laatste herschrijfronde "Het teken van de Fomore" mee bezig geweest maar niet afgerond - Schrijfwedstrijden * Tales of the unexpected (deadline 31/05): 2 verhalen herschrijven en insturen --> uiteindelijk maar één verhaal ingestuurd * op zoek naar interessante wedstrijd voor juni er zijn een paar mogelijkheden, maar ik ben nog steeds zoekende, iemand tips? * Paul Harland Prijs (deadline 01/07): verhaal herschrijven en laten proeflezen bezig met herschrijven, maar nog niet proefleesklaar * op zoek naar interessante wedstrijd voor augustus (nieuwe editie Azra? werd vorig jaar in mei bekend gemaakt) --> deadline voor nieuwe editie Azra is 18/08, ik brainstorm over het thema "halfvol of halfleeg" - Voorbereiding NaNoWriMo 2013 * brainstormen * basisplot bedenken -->mee bezig * sneeuwvlokmethode stap 1 Is wel genoeg voor 1 maand denk ik ;) véél meer dan genoeg zelfs :lol:

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1) workshop schrijven a la Annie MG Schmidt op 19-5 > superleuke workshop gehad bij het Schrijfatelier, blogje geschreven: http://www.ingehulsker.nl/schrijven-a-la-annie/ 2) inzending wedstrijd Tales of the Unexpected van LetterRijn (deadline 31-5) > verhaal ingestuurd 3) inzending wedstrijd Moord in de Herenstraat van de Bibliotheek aan de Vliet (deadline 31-5) > verhaal ingestuurd 4) inzending wedstrijd Zomertijd Jaylen books (deadline 1-6) > overgeslagen wegens gebrek aan tijd en minder goede berichten over deze wedstrijden 5) elke week een 120 woorden verhaal op 120w.nl http://www.120w.nl/s/Inge-Hulsker/ Ook al verhaal ingestuurd voor de wedstrijd Delftse Dingen van de VAK Delft (deadline 1-8)

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor mei Schrijfwerk - kortverhaal NV herschrijven 10/10 - NV laten proeflezen - NV eindherschrijf 1/5 - BRS: werkbladen klaar wk 4/4, pr 4/4, er 1/1 - BRS: werkbladen checken - BRS: inhoudsopgave, copyright, afvinklijst, handleiding, voorbereidende oefeningen, evt. hoe nu verder + bibliografie klaar - OP: naar de 94 km & 3 periodieke reflecties (start: 84 km) 90/94 km + 1/3 pr - evt. aan kortverhaal VW beginnen 3/10 - nieuwe prentenboektekst schrijven E-publishing - SM NL: titelblad, copyright, contactgegevens & overige publicaties schrijven - SM NL: html tekstopmaak volgens checklist, e-boekbestand maken - Account aanmaken bij Kobo Writing Life - SM NL publiceren op NL/EU platform(s) - SM EN: titelblad, copyright, contactgegevens & overige publicaties schrijven nog laten controleren - SM EN: html tekstopmaak volgens checklist, e-boekbestand maken 2/10 - SM EN publiceren op NL/EU platform(s) - Amazon account aanmaken aangemeld, nog verder aan te vullen - D2D account aanmaken aangemeld, nog verder aan te vullen - EIN nummer regelen - technische aspecten uitzoeken digitale prentenboeken - uitzoeken auteursrecht terugvragen HVLH, mail uitgever, brieven opmaken, laten ondertekenen & aangetekend verzenden Studie - (aan ms verwante) literatuur & schrijfboeken lezen 8/20, 3 schrijfboeken - evt. 1 of 2 (aan ms verwante) films kijken + GoT serie 8 films, 7 korte films, GoT Lesgeven - 15 mei winnaar online schrijfretraite bekendmaken - 1 BS workshop geven - evt. flyers printen & verspreiden printen 0/20, plekken 8/20 - evt. in (bijv. maandelijkse) intervallen promo FB Planning & Promotie - bespreking illustratrice prentenboek - prentenboekprojectplanning uitwerken (gedeeld document) - 4 blogartikelen schrijven/online zetten 2 geschreven, (nog) niet online gezet - evt. 3 tot 5 schrijfblogs uitzoeken en volgen wel uitgezocht, (nog) niet gevolgd - evt. aanmelden AW forum & bijdragen - evt. boekenbanner maken voor FB account - evt. 1 of 2 FB bedrijfspagina's maken - webhostingbedrijf mailen over aliassen & openbare adresgegevens
Ik ben heel tevreden over afgelopen maand, vooral omdat mijn eerste e-boek nu een feit is, en mijn tweede kortverhaal af. Ik heb me wel (ontzettend) verkeken op sommige dingen (zoals mijn ambitieuze plan om 4 blogartikelen te schrijven en te posten), dus dat ga ik voor volgende maand aanpassen. Er waren ook veel 'productie dingen' waardoor ik minder tijd aan het schrijven zelf heb besteed dan ik eigenlijk wilde. Ook dat ga ik aanpassen. In elk geval wel veel gedaan gekregen, en op een relaxtere manier dan de anderhalve maand ervoor. Een veel gezonder tempo, en dat wil ik graag zo houden.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaat inderdaad lekker :D Bij jou ook Judy, beter een tempo dat bij te houden is toch. Je moet je doelen ook niet te groot maken 8)