Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor 2014?

2013 zit er alweer bijna op. December is een mooie tijd om terug te kijken op het afgelopen jaar... Én plannen te maken voor het nieuwe: wat zou je komend jaar graag willen doen, leren, lezen?

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2014 zal voor mij fijn beginnen met de publicatie van mijn Leeskriebel met de titel Quriosa. Ik wil mijn kinderverhaal gaan herschrijven (eerste versie klaar, 45.000 woorden). Weer iets insturen naar de Vlaamse Filmpjes. Verder houd ik mijn doelen laag. Misschien weer af en toe met een wedstrijd meedoen, omdat ik dat toch wel heel erg leuk vind. En hopen dat ik een positief bericht krijg van een van de uitgeverijen waar mijn psychologische thriller nu ligt. Als mijn kinderverhaal af is, wil ik met een nieuw, meer literair jeugdverhaal gaan beginnen. Eind van dit jaar zou ik daar wel zo halverwege de eerste versie mee willen zijn.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In het eerste half jaar van 2014 zal er een makkelijk lezen 10+ verhaal verschijnen bij De vier windstreken, in de tweede helft van 2014 komt er een prentenboek uit. Daar zit nogal wat werk aan. Verder wil ik mijn historische roman Eileen eind 2014 hebben afgerond, zodat die voorjaar 2015 kan verschijnen. Ik zit nu op 50.000 woorden, ongeveer de helft. Ik heb ook nog een 10+verhaal liggen dat ik moet herschrijven, maar ik weet niet of dat 2014 wordt of 2015 en ik heb ook nog geen uitgever daarvoor. Ik heb ook nog een leuk idee voor een VF, maar misschien wordt dat wel volgend jaar.

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2014: mijn eerste detective helemaal afmaken en bedenken of en naar welke uitgever ik het verhaal ga sturen. Het tweede nanowrimodeel volledig ontleden, opnieuw opbouwen en herschrijven. Korte verhalen schrijven: dat doe ik bijna nooit en vind ik eigenlijk wel heel leuk om te doen. Misschien eens proberen of ik tot verrassende Fantasy of SF-verhalen kan komen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Nog enkele verhalen herschrijven voor verhalenbundel en op zoek naar een uitgever. - Meedoen aan 4 schrijfwedstrijden: Gentasia, Fantasy Strijd Brugge, Zinniger Zinnen en Fantastels - Mijn NaNoWriMo-verhaal van 2006, dat al een paar jaar in de ijskast zit, daar terug uithalen en proefleesklaar krijgen - Idem voor mijn NaNoWriMo-verhaal van 2012, dit zou ik liefst tegen het einde van het jaar (en liefst vroeger) helemaal af hebben - Het laatste kwart van mijn NaNoWriMo-verhaal van 2013 schrijven (enkel eerste versie) - In 2014 weer meedoen aan NaNoWriMo - Elke maand een "klassieker" lezen, van januari t/m september

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In november 2014 komt mijn eerste boek uit bij Uitgeverij Podium. Een heel spannend jaar dus! Ik ben nog druk aan het schrijven. Verder ben ik van plan een artikel in Onze Taal te publiceren (als ze het willen hebben...).

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In 2014 wil ik in elk geval 4 Engelstalige e-boeken publiceren. Daarnaast wil ik 4 nieuwe online schrijfretraites ontwikkelen. Kernwoord voor het nieuwe jaar: focus.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Les 4 , hoe dan ook, afronden. Is dit gelukt, dan zeker beginnen aan een volgende cursus.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop, nee ik zet het tot mijn doel om dit jaar aan minstens twee en liefst drie schrijfwedstrijden deel te nemen. John Flanders prijs is er een van. De twee anderen moet ik nog uitkiezen. Al speel ik wel met het idee om deel te nemen aan Fantastels dit jaar. En misschien ga ik ook nog proberen deel te nemen aan Writenow of een andere schrijfwedstrijd. Ik moet me proberen te verzetten van het juk van mijn universitaire studie die ik oh zo graag doe. Maar fictie schrijven doe ik ook heel graag. Ik moet er mij tijd voor gunnen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het op het moment heel erg druk met mijn studie, dus ik stel niet te veel en te hoge doelen. Dit jaar wil ik: - Weer meedoen aan WN! - Weer meedoen aan de FSB - Een paar kortverhaaltjes schrijven voor eventuele andere leuke schrijfwedstrijden - Me verdiepen in literaire tijdschriften en proberen een oud kortverhaal waar ik nooit een wedstrijd voor zal vinden gepubliceerd te krijgen - Eindelijk de laatste opdracht van die schrijfcursus waar ik drie (of was het nou vier?) jaar geleden aan begonnen ben maken - Wat vaker reageren op SOL - Elke maand een verhaal schrijven voor ZOZ - Misschien toch eindelijk weer eens na gaan denken over een plot voor een lang verhaal (eventueel zelfs het plot van mijn oerverhaaltje weer eens helemaal omgooien), want dat kriebelt wel - Dat lange verhaal dan ook eindelijk eens gaan schrijven - Beter, vaker en regelmatiger gaan proeflezen en schrijven (misschien toch eindelijk maar eens een vast moment per week inlassen om te schrijven) Als dat allemaal gaat lukken, dan wordt 2014 een mooi schrijfjaar. :D

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Succes, Scarlet! Goede, realistische doelen. Ik duim dat je ze allemaal gaat halen in dit hopelijk vreugdevol jaar :D