Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je schrijfdoelen voor februari 2015?

Januari is voorbij... Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Hier kun je je doelen en vorderingen bijhouden. Wat zijn jullie schrijfdoelen voor februari, evt. met het oog op een groter (jaar)doel? Rustig terugblikken op afgelopen maand kan hier. Terugblikken op het afgelopen jaar en schrijfplannen maken voor het nieuwe kan hier Veel succes en plezier!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1. Synopsis voor mijn boek definitief maken. 2. Een betaalbare schrijfcoach vinden. 3. Minimaal drie gatenvrije hoofdstukken schrijven.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- Verder met DWG herren en het proefleesklaar krijgen. Dat betekent 10.000 woorden per week. - Een synopsis en personagebeschrijvingen maken voor thriller 2. Dat was het! Heerlijk overzichtelijk. 8)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mijn roman: - Herschrijfplan maken voor deel 2 van mijn boek - Deel 2 van mijn boek herschrijven (ik moet nog even wachten op feedback van mensen) - De rubriek 'Snipperdag' beginnen op mijn blog (met sneak preview stukjes van deel 1 van mijn roman) Schrijfwedstrijden: - Mijn ouderlijk huis (Marjon Sarneel) - Write now! - Criminal minds - Zwaarden van knoflook Lezen (ik heb al heel lang niet meer gelezen (ernstig concentratieprobleem) en ik wil nu heel langzaam weer in conditie komen) - een (bekende, literaire) roman tot 200 pagina's (iemand suggesties?)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, ik heb eens in mijn schema gekeken. Ik ga: - Een ruwe versie van mijn boek afmaken. - Die ruwe versie vervolgens voorzien van wat achtergrond informatie die noodzakelijk is voor een latere redigeerrond - Ik ga een idee maken voor mijn criminal minds verhaal (waarmee ik ook besluit of ik wel of niet mee ga doen) - Ik ga een kort verhaal van mij analyseren voor redigeren - ik ga een begin maken aan de tweede versie van dat korte verhaal drukke maand voor de boeg!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn schrijfdoelen voor februari: Schrijf- & illustratiewerk - OP/BS (start 96 km) 100/100/100, pr 1/1, er 1/1, 12/12/100, pr/er 1/1 - meedoen met schrijfvastenretraite voorber. oef. 1/1, opdr. 11/11/47 - ms: MS1 proefleesversie af + blurb + bio 3/20 - ms: MS1 laten proeflezen en corrigeren - ms: MS1 (+ blurb + bio) naar editor - illu: techniekoef. 1x - ms: CT flink aan werken (liefst 1e versie af) - illu: SSG tekening af - illu: SSG rasters en/of kleurproeven af - illu: SSG RGB kleur af - Evt. 'Tales of Metamorphosis' exclusief in het Kindle Unlimited programma zetten alles van de andere kanalen gehaald - W8 form. invullen en versturen (Nook, Smashwords, email D2D) Lesgeven - BS retraite laatste check - BS Inspiratie versturen 3/3 - BS TNH checken & versturen 3/3/10 Studie - 2-4 boeken lezen 3/2-4 * Dans! Dans! (De BWGNG) - Lydia Rood * The Seventh Bride - T. Kingfisher * The Lion and the Crow - Eli Easton * Writing New Adult Fiction * Werk - Thich Nhat Hanh * The Importance of Being Ernest - Oscar Wilde * The Rosie Project * Second Chance at Eden * Schrijfboeken: Word Painting, Active Setting III, Active Hooks, How to Write about Contemporary Art, You Can Write a Novel * Biebboeken - 1 of 2 (aan ms verwante) films, BBT 13/2 - naar de bieb - naar literaire avond Edward vd Vendel OBA - naar illustratie lezing Yuko Shimizu HKU - evt. naar tentoonstelling Rothko Planning & Promotie - 2-3x p.w. posten op FB NL & EN 13/8-12 - 1-2x p.w. posten op AW 3/4-8

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
- een (bekende, literaire) roman tot 200 pagina's (iemand suggesties?)
Al eens Renate Dorrestein gelezen? Ik weet niet of het valt onder literatuur, maar haar boeken lezen wel altijd lekker weg, zijn spannend en niet te dik. Mijn doelen voor februari: 1e versie Vlaams Filmpje (heb al 1900 woorden) 15.000 woorden erbij voor mijn historische roman (heb al 30.000 woorden)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ AllieCalhoun, ... bijna heb ik van Gemma Venhuizen: "Alle bessen kun je eten alleen sommige maar een keer". Leuk, leerzaam, en het valt ook nog onder de noemer literatuur. Ik heb het bijna uit. Gemma is geograaf en wetenschapsjournalist. Ze neemt je mee naar Spitsbergen. @ Sjee, ... Renate Dorrestein valt onder literatuur. Veel plezier allemaal met lezen en schrijven. Succes.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met literaire roman bedoel ik alleen maar dat ik geen streekromannetjes o.i.d. wil lezen, niet dat mijn hersens perse gepijnigd moeten worden :P @Sjee: van Renate Dorrestein heb ik Het geheim van de schrijver gelezen. Heb je een persoonlijke favoriet? @Riny: is dat wel een fictieboek? Het klinkt een beetje alsof het een wetenschappelijke/reisverhalen kant op gaat.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@AllieCalhoun Ja, Hart van steen en Verborgen gebreken. @Riny: thanks. Ik associeer literatuur nog steeds met onleesbaar. Maar gelukkig weet ik inmiddels beter...

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lezen en schrijven, en nadenken. Ik ga me verdiepen in filosofie en wie weet komt daar inspiratie van. Dit was in ieder geval het geval vorige keer toen ik de eerste hoofdstukken las. Kijken of er nog wat schrijfwedstrijden zijn. Eventueel in het Frans. Een Frans verhaal vertalen naar het Nederlands. Wat wil ik schrijven? Daar over nadenken. Mogelijk wat gaan freewriten.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ AllieCalhoun, ... het is non-fictie en reuze gezellig. Gezellig klinkt oubollig, maar het is gewoon... ik ben er bij en ik leef mee. Het is wat het is en dat is het, wordt er wel eens gezegd. Tik op Google maar Gemma Venhuizen in, je wordt dan op je wenken bediend. Heel verrassend; dat vind ik dan. @ Sjee, ... toen ik dit las, wist ik na een tijdje wat literatuur was/is. Het is niet hoogdravend, geen overdreven woorden: het is simpel geschreven en toch anders. Ik vind het zo moeilijk om onder woorden te brengen wat ik dan voel. Ken jij Rascha Peper? Zij hebben het allebei maar dan toch anders. Ieder zijn eigen stijl.

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny: van naam, alleen. Ik wil eigenlijk Vingers van marsepein lezen vanwege de hoofdpersoon. Maar helaas nog geen tijd gevonden. Hopelijk binnenkort (misschien een mooi doel voor volgende maand).

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geredigeerde Gentasia-verhalen nalezen en terugsturen met eventuele opmerkingen Roman Droomspiegels en scherven - herschrijven H1.1 - herschrijven H1.2 - herschrijven H1.3 - herschrijven H2.1 - herschrijven H2.2 - herschrijven H3 - herschrijven H4.1 Wedstrijden: - Criminal Minds (deadline 03/05) - John Flanders Prijs (deadline 22/05) - Zwaarden van knoflook (deadline 31/05) Verhalenbundel insturen naar uitgeverij (waar zijn mijn stoute schoenen toch? :P )

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb nog nooit mijn doelen opgeschreven, maar ik denk wel dat je zo je doelen eerder bereikt, dan wanneer je ze niet opschrijft. Schrijven: - Feedback verwerken die ik heb gekregen op mijn verhaal. - Kijken aan welke schrijfwedstrijden ik wil deelnemen. Lezen: - Een vlucht regenwulpen van Maarten 't Hart - Alleen maar nette mensen van Robert Vuijsje Het lijkt misschien niet veel, maar voor mij is dit al een behoorlijke kluif, haha! Iedereen succes met zijn/haar doelen. :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij is twee boeken lezen in een maand veel, Anne. Goed dat je je doelen hebt opgeschreven. Het helpt . Wat ik fijn vind is dat ik ze gemakkelijk terugvinden kan op deze lijst. Ik heb deze maand een beetje vage doelen, komt door het denkwerk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij is twee boeken lezen in een maand veel, Anne. Goed dat je je doelen hebt opgeschreven. Het helpt.
Ik vind het ook veel, maar ik moet wel. In maart moeten de verslagen van deze boeken af zijn voor Nederlands.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, ik vond boekbesprekingen schrijven heerlijk, vooral als het een slecht boek was, dan brak ik het helemaal af. Allie, heb je nog tips nodig? Ik wil wel eens in mijn boekenkast gaan neuzen naar literaire boeken van minder dan 200 blz

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kroniek van een aangekondigde dood van Gabriel Garcia Marquez is 128 bladzijden Het werkelijke leven van Sebastian Knight van Vladimir Nabokov is 188 bladzijden Het Gilgamesj epos is 156 bladzijden De meester en Margarita van Michail Boelgakov is 175 bladzijden De vrouw van een ander en de man onder het bed van Fjodor Dostojevski is 61 bladzijden Erik of het klein insectenboek van Godfried Bomans is 144 bladzijden Het dwaallicht van Willem Elschot is 154 bladzijden

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sjee, ... Vingers van marsepein heb ik niet gelezen. Wel, Rico's vleugels, Dooi en Een Spaans hondje. Nu dus op naar de bieb voor de Vingers, dank voor de tip.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn doelen voor deze maand zijn als volgt: - Verder schrijven aan mijn boek. - Voor op tumblr, elke week een boek bespreken. Niet zozeer over wat erin staat, maar meer welk gevoel het me gaf en welke gedachten ik erbij kreeg. - Kijken aan welke wedstrijden ik wil mee doen. - En natuurlijk ook, lezen. :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Akaatje, .. wat breng je mij op een goed idee...! Voor mezelf een paar punten opschrijven die mij troffen uit het net dichtgeslagen boek. Dankjewel.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Akaatje, .. wat breng je mij op een goed idee...! Voor mezelf een paar punten opschrijven die mij troffen uit het net dichtgeslagen boek. Dankjewel.
Geen dank :) Leuk dat het anderen op ideeën brengt :)

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb deze maand een Frans verhaal geschreven dat geïnspireerd is op Gogol. Een kort verhaal voor de boekenweekwedstrijd. Het staat al online bij Nederland leest. En nu broed ik op een verhaal voor de Radio 4 wedstrijd. Alles in het teken van waanzin. Veel schrijfboeken uitgelezen. Ik wil ze later allemaal herlezen, dan blijft de stof beter hangen en dan zie je meer. Ik heb het grote schrijfstijlboek nog niet uit. Daar ga ik mee verder. Ik wil ook wat literatuur lezen, maar ik denk dat dat meer iets is voor volgende maand. Nu eerst dat filosofieboek verder lezen.

Lid sinds

13 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We zijn al weer meer dan een week ver, hoe gaat het bij iedereen? Hier blijft de gezondheid er helaas toch een rem op plaatsen, sinds ze naar de kleuterschool gaat, zijn mijn dochter en ik om beurten ziek :/ Geredigeerde Gentasia-verhalen nalezen en terugsturen met eventuele opmerkingen Roman Droomspiegels en scherven - herschrijven H1.1 - herschrijven H1.2 - herschrijven H1.3 - herschrijven H2.1 - herschrijven H2.2 - herschrijven H3 - herschrijven H4.1 Nader kennisgemaakt met enkele nevenpersonages die ik een prominentere rol in het verhaal wil toebedelen Wedstrijden: - Criminal Minds (deadline 03/05) --> een aflevering van de serie bekeken - John Flanders Prijs (deadline 22/05) - Zwaarden van knoflook (deadline 31/05) --> nog wat research voor gedaan, en iets meer dan een derde van het verhaal geschreven Verhalenbundel insturen naar uitgeverij (waar zijn mijn stoute schoenen toch? :P )

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mijn roman: - Herschrijfplan maken voor deel 2 van mijn boek - Deel 2 van mijn boek herschrijven (ik moet nog even wachten op feedback van mensen) - De rubriek 'Snipperdag' beginnen op mijn blog (met sneak preview stukjes van deel 1 van mijn roman) Schrijfwedstrijden: - Mijn ouderlijk huis (Marjon Sarneel) - Write now! - Criminal minds - Zwaarden van knoflook Lezen (ik heb al heel lang niet meer gelezen (ernstig concentratieprobleem) en ik wil nu heel langzaam weer in conditie komen) - een (bekende, literaire) roman tot 200 pagina's (iemand suggesties?)
Ik ben al een aardig eindje. Inmiddels heb ik al twee boeken gelezen (Zondagavond van Vonne van der Meer en Erik of het klein insectenboek van Godfried Bomans). Mijn roman ligt even stil omdat ik wacht op feedback van twee zeer nuttige proeflezers, die zelf druk zijn. Ik ben al volop bezig voor de wedstrijd van Marjon Sarneel en voor Write Now!. Voor Zwaarden van Knoflook heb ik een synopsis bedacht, maar ik wacht nog op een gereserveerd biebboek voor research. Met Criminal minds ben ik nog niet begonnen (behalve dat ik de serie al jaren volg en alle afleveringen tot nu toe heb gezien).