Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Boek schrijven

Hoi, Ik ben Marjolein en probeer boeken te schrijven. Ik weet alleen geen onderwerp. Weten jullie een onderwerp wat mensen leuk vinden? Ik ben zelf meer van de romantiek en actie. Ik lees vaak In love with a Badboy verhalen, en verliefd op een player. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Groetjes, En alvast bedankt!

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marjolein, Tip: Stel jezelf voor via het.forum 'even voorstellen'. Supertip: Stel je schrijfsels voor op het forum 'proeflezen'. Succes en welkom alvast :)

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marjolein, Het is niet zo belangrijk wat mensen leuk vinden. Het gaat er om dat jij een onderwerp vindt dat je zelf leuk vind. Bedenk een hoofdpersoon, een tegenspeler en een situatie en fantaseer dan een end weg. Als je een verhaallijn hebt kun je gaan schrijven. Succes! Maria

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf graag chicklit ( Jill Mansell is een hele grote naam in het genre), en ik gok dat de titel die jij opnoemt, ook eerder in die richting zitten. Of misschien meer kasteelroman? Ik begin meestal vanuit een gewoon dagelijks voorval. Kan iets kleins zijn. In mijn eerste boek was het bv de frustraties die ik naar mijn baas toe had (ondertussen ex-baas) Ik schreef alles op en toen dacht ik: hier zit wel een verhaaltje in :) Dan begin ik personages te bedenken en uit te schrijven. Vervolgens begin ik aan een grote structuur van een verhaallijn. Maar ik kan je verzekeren dat mijn verhaal er nu helemaal anders uit ziet, dan ik eerst had voorzien. Maar dat is normaal denk ik. En dan begin ik te schrijven. Eerst een stukje vooraf aan het voorval. Heb ik zo geleerd. Je personage dient eerst in balans te zijn, vooraleer het uit balans wordt gebracht, door het voorval. Verder heb je nog (afhankelijk van de lengte) 1 tot 3 subverhaallijnen nodig, om je verhaal boeiend te houden. Dat is het voornaamste wat ik nodig heb om te schrijven.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weten jullie een onderwerp wat mensen leuk vinden?
Alles, zolang het maar over henzelf gaat. En dan tot in extremo geëxtrapoleerd. Je wildste fantasie is, zeg maar, burgerlijk en saai. ("Burgelijk en saai.") Goed zo. Sex? Beschrijf het op de meest ranzige en walgelijke manier voorbij aan je ratio, en de lezers smullen ervan. Moord? Ditto. Vlucht? Een hele slecht fantasiewereld. 1-D, rammelend en monochroom. Prachtig! Confrontatie? Holle karakters zonder authenticiteit, gemeenplaatsen en clichées. Uitstekend. Maar wat de mensen echt willen weten is jouw private en persoonlijk leven. Jouw persoon op de slachtbank als offer van de gemiste kansen in hun rauwe werkelijkheid. Je pen is een vlijmscherp mes waarmee je jezelf opensnijdt, verminkt en vermoord. De lezer is de lachende hyena die instinctief je botten vermaald. Je bent niets. Je kan natuurlijk ook een leuk verhaaltje proberen te vertellen. Proefstukje plaatsen, reacties enzo. Een stapeltje in de kast, een linkje, usb gezipt. Boodschappen, file, appje... GAAAAAAP.