Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Onvergetelijke schrijfoefening

Drie weken geleden kreeg ik mijn nichtje van 16 een halve dag op visite. Mijn vrouw was druk dus ik moest iets bedenken om mij en mijn nichtje een halve dag te vermaken. Nu is mijn nichtje gek op fotografie en heb ik een passie voor schrijven. Ik bedacht een combinatie. Dit was de opdracht: We gingen naar Haarlem. Mijn nichtje moest in Haarlem foto's maken van locaties en personen. Vervolgens kozen wij daaruit 1 foto van een locatie en 1 foto van een persoon. Deze moest ik dan verwerken in een kort verhaal. Het verhaal is inmiddels klaar. Ik ga het op sinterklaasavond voorlezen en overhandigen aan mijn nichtje (plus de rest van de familie). Ze kijkt er enorm naar uit. Ik weet zeker dat Haarlem voor ons beiden nooit meer hetzelfde zal zijn na dit avontuur! Wat heeft het opgeleverd? - Een leuke middag met mijn nichtje - Een commitment om te schrijven (het inlossen van een belofte + deadline) - Het genot van het creëren (creatieve proces) - Nu al voorpret (ik plaats teasers in onze sinterklaas Whattsapp groep) - En, naar ik meen, een mooi verhaal! Wat gaat het nog (minimaal) opleveren? - Een verrijking van de sinterklaasavond - Een gelegenheid om je passie voor het schrijven te tonen - Het definitief verkozen worden tot 'meest favoriete oom' ter wereld ;-) - Een fantastische herinnering voor de rest van ons leven Omdat dit voor mij een onvergetelijke schrijfoefening was, wilde ik dit graag met jullie delen. Al is het maar ter inspiratie!

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is echt een superleuk idee! Je nichtje heeft geluk met jou! Een idee om eens met onze dochter van 7 te doen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ja zeg Denno, wat geweldig. Onvergetelijk voor jou en je nichtje. Heel veel plezier op Sinterklaasavond. Wees blij met je titel straks. :)

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is echt heel leuk. Schrijven is normaal gesproken een beetje eenzaam. Behalve als je in een schrijfgroep zit, of een cursus/ opleiding doet. Door deze oefening te doen wordt het minder eenzaam. En ik denk ook dat je op deze manier heel mooi kunt laten zien hoe een plaatje uiteindelijk een heel verhaal kan worden. :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een enig stukje, Denno - inmiddels liefste oom van de wereld? - neem ik aan. Willem zal nu nog wel in hogere sferen verkeren. Arme fiets.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De vingeroefening is op www.ikschrijfhetje.wordpress.com te lezen!
Een vingeroefening is het niet. Het is gewoon een aardig verhaal van bijna 2800 woorden. Je hebt er nogal wat geschreven - verhaaltjes bedoel ik. Is jou zélf al iets opgevallen? Het véélvuldig - voor mij opvallend - gebruik van een accent aigu. Dat geeft iets blóót over de geestelijke toestand - en de onbeschrijfelijke nádruk - van een schrijver.
Wees terughoudend met verwijzingen naar je eigen site of eigen schrijfwerk.
http://www.schrijvenonline.org/forum/regels