Lid sinds

3 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijn boek uitgegeven

Mijn boek Het Teken is uitgegeven. 
het persbericht: 

Het kerstverhaal dat wél klopt
We kennen allemaal het kerstverhaal van de geboorte van Jezus. Tenminste… dat dénken we. De echte geboorte van Jezus zou weleens heel anders kunnen zijn gegaan dan de verhalen die ons ieder jaar verteld worden. Godsdienstwetenschapper Agnès Laurey deed historisch onderzoek naar deze wereldveranderende gebeurtenis en kwam tot verrassende ontdekkingen, die ze deelt in haar nieuwe historische roman ‘Het Teken’. 
Geen stal, geen ster, geen drie koningen
Jezus werd geboren in een stal met dieren en Zijn bedje was een voederbak. Er stond een grote ster boven de stal en drie koningen uit het oosten kwamen cadeaus brengen. Zo werd het kerstverhaal ons al vanaf de kleuterschool verteld. Ook Agnès Laurey groeide met deze verhalen op. Maar toen ze ouder werd en meer leerde over de Bijbel, zat het haar niet lekker. Agnès: “Telkens wanneer ik las over de geboorte van Jezus, ontdekte ik dat de verhalen die er buiten de Bijbel bij verzonnen zijn, eigenlijk helemaal niet passend of soms zelfs beledigend leken. In het beste geval niet volledig. Telkens dacht ik: dit kan toch niet waar zijn. Dit klopt niet! Een Joods Kindje dat in een stal geboren wordt, terwijl de Joodse reinigingswetten duidelijke richtlijnen geven omtrent de geboorte. En nog maar niet te spreken van een ster boven het stalletje en drie koningen.”
Historisch onderzoek
Ze liet het er niet bij zitten en begon een diepgaand onderzoek dat zeker twintig jaar in beslag nam. “Gaandeweg kwam ik erachter hoe het werkelijk moet zijn gebeurd. Zo is het aannemelijk dat Jezus niet in een onhygiënische stal is geboren. Al die nieuwe ontdekkingen maakten het verhaal van de geboorte van Jezus nog rijker. 

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Dag Agnès, je tekst hoort thuis bij Boekpresentaties. Wil je het daarnaar verplaatsen en dan ook de regels voor het plaatsen (*) doornemen en toepassen? Je tekst is echter daarvoor veel te lang (**); hij is daarom teruggebracht tot het toegestane aantal tekens.

Dit topic gaat dicht.

(*) Boekpresentaties zijn niet bedoeld om reclame te maken voor je boek. Als je presentatie te weinig vertelt over hoe je boek tot stand is gekomen wordt deze onherroepelijk verwijderd

(**) De maximale lengte is 1500 tekens.