Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Volledig verhaal delen

Hey, ik ben een beginnende schrijver. Ik heb al meerdere verhalen af, en ze zijn naar mijn mening niet superslecht. Kan iemand me vertellen waar ik ze hier ergens kan delen? Je kan hier wel een 'boekpresentatie' of 'proeflezen' doen, maar hierop zit een max van 4500 tekens. Weet iemand waar ik het volledige verhaal kan delen met anderen? Alvast bedankt!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gewoon het ergens neerzetten heeft meestal niet zo veel zin. Want wie gaat dat zomaar lezen?

Je kunt een oproep plaatsen om een proeflezer te vinden, hier.

Als je je hele verhaal gelezen wil hebben en er feedback over wilt ontvangen, dan vraag je natuurlijk nogal wat. Dus goed om van te voren over na te denken: wat wil je precies weten (heb je vragen over de opbouw van je plot, of wil je enkel een lezersindruk hebben, of wil je dat iemand zelfs op zoek gaat naar taalfouten/ zinsredactie?) En wat je daar tegenover kunt stellen. Gebruikelijk is om aan te beiden om op jouw beurt een manuscript van de ander van jouw feedback te voorzien, bijvoorbeeld.

Zelf heb ik altijd het meeste succes gehad op mijn zoektochten naar proeflezers door eerst ook anderen aan feedback te helpen, bijvoorbeeld op proeflezen. Dan vind je op een gegeven moment gelijkgestemden die je graag willen helpen.

Succes!