Lid sinds

7 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

recensie voor een tijdschrift

Hee allemaal,

Ik heb een vraag, of eigenlijk een beetje tips nodig van anderen die hier misschien ervaring mee hebben of weten wat het beste is om te doen. Ik heb een recensie opgestuurd naar een tijdschrift, ze reageerden enthousiast maar het duurt lang voor ik nu weer antwoord krijg na een redactiefase. Ik vind het moeilijk om te weten wat ik het beste kan doen hiermee, en wat normaal is.

Even gedetailleerder: ik heb de recensie opgestuurd 27 juli, toen kreeg ik twee weken daarna een reactie met dat ze het wilden hebben. Ze hadden een aantal redactionele verbeteringen gemaakt, met de vraag of ik het wilde aanpassen en een nieuwe versie wilde terugsturen. 

Dat heb ik gedaan. 20 augustus heb ik een nieuwe versie teruggestuurd, een week na hun antwoord. Toen kreeg ik een bericht terug op 22 augustus: dank voor de nieuwe versie, we komen er snel op terug.

Sindsdien heb ik niets meer gehoord en we zijn een maand verder. Wat nu doen? Ikzelf heb mijn nieuwe versie nagelezen en vond nog allerlei dingen die beter konden, en ben bang dat ze het niet goed genoeg vinden of het zijn vergeten. Heeft iemand hier ervaring mee en weet wat ik het beste kan doen? Ik vind het een beetje ingewikkeld, want ik heb als jonge vrouw vaak gehad dat mensen me passeerden en ik weet dat ik voor mezelf moet opkomen zegmaar als beginnende schrijver, maar hoe dat aan te pakken? Het is lastig te bedenken wat de gemiddelde reactietermijn is voor een redactie, omdat het volgens mij vrijwilligers zijn.

Ik hoor het heel graag :)

Groetjes

Lid sinds

6 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Als u zich zorgen maakt over de kwaliteit van uw inzending, kunt u deze tijd gebruiken om uw *** werk nog verder te herzien en te verfijnen.

Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Als je je zorgen maakt over de kwaliteit van je inzending, dan kun je deze tijd gebruiken om je werk nog verder te herzien en te verfijnen. Je kunt bijvoorbeeld nog eens kritisch kijken naar je argumentatie, of je kunt nog wat extra voorbeelden toevoegen. Zo kun je je recensie nog sterker maken.