Lid sinds

4 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeverijen in Belgie

Ik heb mijn manuscript naar een manuscriptbeoordelaar gestuurd en hier goede feedback op gekregen. Die feedback heb ik ter harte genomen. Ook bij het schrijven van de begeleidende brief en de synopsis heb ik haar hulp ingeschakeld. Ze vertelde me dat het manuscript zeker op zou moeten vallen bij de uitgeverijen, maar ook dat er absoluut geen garanties zijn. Uiteraard weet ik dat, maar toch heb ik het manuscript met goede moed opgestuurd. Helaas alleen maar generieke afwijzingen ontvangen: mijn werk past niet in het fonds. Meer nog lieten niets van zich horen. Er was er slechts 1 die mailde te zien dat ik veel tijd en energie in het manuscript heb gestoken en dat ik zeker trots mag zijn op het resultaat. 

Volgens die manuscriptbeoordelaar valt mijn verhaal onder het genre absurdisme. Zou dat er wellicht mee te maken hebben? Op deze site las ik in een oude post al dat dat genre het in Nederland niet zo goed doet, in Belgie wel. In eigen land heb ik al flink wat uitgeverijen aangeschreven, van groot tot klein. 

Ik zo het graag eerst in Belgie proberen, voor ik me tot andere mogelijkheden wend.

Heeft iemand hier ervaring mee, hanteren zij andere procedures? Zijn er uitgeverijen die zich richten op dit specifieke genre?       

Of misschien zijn er uitgeverijen in Nederland die zich op het absurdisme richten?   

Vriendelijke groet,

Rick Biere

Lid sinds

4 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ken helaas geen uitgeverijen in Nederland. Misschien kan je eens bellen met een Belgische uitgeverij, mogelijks geven ze hun boeken ook uit in Nederland aangezien Vlaanderen alleen een kleine afzetmarkt is.

Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Nog niet gehoord van het genre absurdisme. Ben benieuwd hoe dat leest.

Ga eens naar een Nederlandse winkel waar men boeken verkoopt. Kijk naar de gewenste genre, noteer de uitgeverijen die in de uitgestalde boeken staan.

Volgens Wikipedia:

Het absurdisme is een filosofische stroming waarin wordt gesteld dat het leven in essentie geen betekenis heeft, het onmogelijk is rationeel te verklaren waarom er leven is en dat iedere poging om de essentie van het heelal te ontrafelen gedoemd is te mislukken. Volgens absurdisten is het menselijk lijden het resultaat van vergeefse pogingen door individuen om reden of betekenis in de absurde kloof van het bestaan te vinden. Het idee van absurdisme wordt weerspiegeld in diverse kunstvormen.