Lid sinds

5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Uitgeven in het Engels

Een hele goede avond, 

Ja, daar is er weer eentje. "Ik heb in het Engels geschreven, maar ik wil het uitgeven etc. thread."
Ik heb redelijk wat threads bekeken en gelezen en de meeste stammen uit het jaar nul (lees 2010) en toen was het allemaal niet zo positief op het gebied van een Engels MS. 
Hoe is dit nu? Heeft iemand er recentelijke ervaringen ermee? 
Heel veel van de links die ik hoopvol had opgegraven uit de necro-posts, zijn bijvoorbeeld ook niet meer geldig. 

Ik ben zelf tweetalig opgevoed, mijn moedertaal is Engels zowel als Nederlands, mijn vrouw is Amerikaans, ik heb zelf een green card, en ooit (lees: als er ooit genoeg geld is...) emigreren we ook naar Amerika. Tot die tijd, wat echt nog jaren en jaren gaat duren, wil ik wel verder met mijn grote passie en dat is schrijven. 
Mijn manuscript is ook al volledig nagekeken op doorloop en grammatica fouten en is ook volledig gecorrigeerd. Het is letterlijk 'klaar' voor de grote jongens, maar.... hoe kom ik aan die grote jongens? Het internet is groot, maar het is net als een groot bos... en ik zie door de bomen even het bos niet meer. :')

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

Ik zou een literair agent zoeken die zich op de internationale markt richt - dat kan in NL zijn, maar misschien moet je buiten de grenzen zoeken.

Lid sinds

2 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik wilde net hetzelfde zeggen as Thérèse, een literair agent does the trick. Wel, het werk alleszins. Die zendt jouw manuscript naar de  juiste uitgeverijen die de genre van jouw verhaal uitgeven. Zo'n agenten hebben ook bepaalde inside informatie die wij niet hebben.