Lid sinds

3 maanden 2 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Duur reactie uitgeverijen

Hoi! Ik heb dit forum redelijk doorgespit, maar kom tot nu toe geen recente onderwerpen tegen (alleen nog uit 2010 en dat is denk ik niet meer echt representatief) dus ik hoop hier wat meer up to date antwoorden te krijgen. Wellicht hebben andere mensen daar ook nog iets aan. 

Ik heb mijn manuscript naar een aantal uitgeverijen gestuurd ongeveer 2 maanden geleden. Van de uitgevers waar mijn boek eigenlijk niet bij past heb ik al een afwijzingen gekregen (ik wist dat ook wel, maar dacht stuur het toch gewoon). Maar van de 5-6 die wel echt feel good romans uitgeven heb ik nog geen antwoord. Mijn vraag is: hoe lang duurde de reactie van uitgevers bij jullie (bijvoorbeeld house of books, zomer & Keuning, Prometheus). En zegt een langere of kortere tijd nog iets? 

Ik hoor graag de actuele 'wachttijden'. Want denk dat 10 jaar geleden niet echt representatief is!groetjes

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator

zegt een langere of kortere tijd nog iets?

De wachttijd geeft, denk ik, aan hoe veel werk er op de redacties te doen is - en als buitenstaander heb je daar geen kijk op.
Ik hoor graag de actuele 'wachttijden'.

Daar is geen algemeen antwoord op te geven. Waarschijnlijk moet je gewoon wachten tot je manuscript uit de slushpile gepakt wordt en iemand tijd/ruimte heeft om op mails en ongevraagde manuscripten te reageren.