Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijvers gezocht voor lesbundel leesplezier basisschool

Beste Schrijvers,

 

Ik ben derdejaars (i)Pabo student aan hogeschool iPabo. Dit halve jaar volg ik de keuzeminor Leesplezier, die helemaal draait om het plezier in lezen bij kinderen op de basisschool. 

Van de pabo heb ik de ruimte gekregen om een eigen project op te zetten. Vanuit mijn overtuiging dat iedereen lezen leuk kan vinden, maar dat niet iedereen al het juiste boek heeft gevonden, heb ik een conceptidee ontworpen. Ik zou de leerlingen op de basisschool graag willen laten kennismaken met verschillende genres binnen de jeugdliteratuur en daarmee ook met verschillende schrijvers. Dit wil ik vormgeven door een bundel te maken van allerlei korte verhalen. 

De verhalen voor de bundel blijven alleen voor mijn gebruik en ga ik niet verder publiceren (en anders vraag ik uiteraard toestemming!). Ik ga lessen en activiteiten geven met deze verhalen om zo de leerlingen hopelijk aan te steken in de liefde voor verhalen. 

Ik wil aspirant schrijvers graag een podium bieden. Zou u een kort verhaal willen schrijven voor deze bundel? Dit mag natuurlijk ook een verhaal zijn dat al jaren op de plank ligt. Het verhaal mag ongeveer 1000 woorden zijn, maar dit is een grove richtlijn. In het thema en/of genre laat ik u helemaal vrij. De bundel is voor leerlingen van groep 6 tot en met 8 (de kinderen zijn dan ongeveer 9 tot 12 jaar oud).
 

Verhalen mogen hieronder geplaatst worden of gemaild naar 9009503@ipabo.nl

Groetjes, Maartje