Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #15: Betreffende de omgang met onbekenden

Betreffende de omgang met onbekenden In de praktijk van uw leven zijn ontmoetingen met onbekenden onvermijdbaar in voorkomende gevallen kunt u (beperkt) geweld (zie APPENDIX) gebruiken doch algemeen gesteld verdient de hieronder beschreven geweldloze aanpak de voorkeur in verband met bijvoorbeeld kosten gerelateerd aan medische zorg 1: STEEK DE STRAAT OVER de eenvoudigste manier om vreemdelingen uit de weg te gaan OF 2: REN WEG waarbij zij aangetekend dat u voor maximaal effect het beste wegrent in de tegenovergestelde richting OF 3. NEGEER kunt u de weg niet oversteken noch wegrennen, negeer dan de onbekende door uw blik standvastig te richten op een punt circa twee meter achter de rug van de vreemdeling APPENDIX Ingeval u desondanks - dat wil zeggen: u hebt bovengenoemde aanpak nauwkeurig gevolgd - wordt geconfronteerd met verzoeken tot communicatie afkomstig van de vreemdeling die u nu juist tracht te ontlopen dan en dan alleen volstaat een welgemikte peut op de neus waarbij dient opgemerkt dat open wonden te allen tijde voorkomen dienen te worden. N.B. Vindt de poging tot communicatie door de vreemdeling plaats in of nabij uw vaste woon- of verblijfplaats dan is geweld vanzelfsprekend in welke vorm of mate dan ook geheel en al toegestaan

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig! Heerlijk statig geschreven en geen spelfout te ontwaren. Ontegenzeggelijk humoristisch en herkenbaar. Het protocol van de negatie, het niet willen zien van de ander. Een tien met een griffel en een zoen van de juf :rolleyes:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een actueel gedicht met al die filmpjes van losgeslagen tieners te vinden op de social media! We hebben soms een keuze maar soms moeten we wel. De grenzen zijn aangegeven in het protocol. Goed weergegeven al denk ik dat weinig jongeren het zullen lezen/ begrijpen/ toepassen.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: Hopelijk ten overvloede: dit gedicht is niet bedoeld als serieus protocol voor de omgang met vreemden. Als dat is wat je er uit haalt, heb ik iets niet helemaal goed gedaan. Of jouw belevingswereld is een hele andere dan de mijne. Dank voor jullie reacties.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: Hopelijk ten overvloede: dit gedicht is niet bedoeld als serieus protocol voor de omgang met vreemden. Als dat is wat je er uit haalt, heb ik iets niet helemaal goed gedaan. Of jouw belevingswereld is een hele andere dan de mijne.
Gelukkig ten overvloede maar ik haal er een keuze uit: als je wordt 'belaagd' door een vreemde kan je erop reageren, of vermijden. Ik bracht jouw protocol in verband met de filmpjes op social media waar jongeren zonder enige aanleiding iemand onder uit schoppen of neerslaan. In mijn beleving een totaal onbegrijpelijke actie en daar reageerde ik op. Mooi om te zien hoe ieder een verhaal een plek kan geven in zijn of haar belevingswereld en wat dan de uitwerking van het verhaal kan zijn. :thumbsup: