Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Weekopdracht #19 - Op mijn knieën

Ik durf geen licht te maken. Behoedzaam kruip ik over de koude parketvloer, centimeter voor centimeter aftastend. Ik ben niet gewend over de vloer te kruipen; dat is iets voor mannen. De botten van mijn knieën kwellen me dan ook genadeloos. Maar ik heb geen keus. Ik moet het vinden. Ik moet! Het ding moet hier ergens liggen. Waar anders? Stof kriebelt mijn neus en als een idioot vis ik een tissue uit mijn spijkerbroek. Net op tijd smoor ik mijn nies, maar het gesmoorde geluid klinkt desondanks als een paukslag in deze nachtelijke stilte. Als mijn zus mij zo aantreft, is alles over en uit. Roerloos blijf ik op handen en knieën zitten en houd mijn adem in. Geen geluid van iemand die naar beneden komt stommelen. Langzaam adem ik uit. Na een minuut of zo durf ik verder te gaan. Met een hand wrijf ik over de vloer voor me, schuifelend op mijn knieën. Waar is dat ding, verdorie? Mijn knie drukt op iets scherps. Ik bijt mijn kaken opeen om een gil te onderdrukken. Een spijkertje, door de stofzuiger vergeten om mij te straffen. Ik slik als ik de contouren van het logeerbed ontwaar. De gietijzeren knoppen die ik zo romantisch vond, zijn nu dreigende schimmen in de nacht, bewakers van echtelijke trouw. Een dwaling. Eén misselijkmakende vergissing. Hoe ik ook zoek, ik kan het niet vinden. *** “Ben jij niks kwijt, Antoinette?” vraagt mijn zus, als ik de volgende dag aanwip voor een kopje koffie. Ik verstar een fractie van een seconde. “Niet dat ik weet. Hoezo?” “O, ik vond een knoopje. Volgens mij is dat er eentje van die blauwe blouse van je. Die vindt Pieterjan jou zo sexy staan, weet je dat? Je raadt nooit waar ik dat ding aantrof.” [Edit t/m #24]

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo: een heuse thriller, ik zat vastgeplakt aan mijn beeldscherm. Dat Antoinette en Pieterjan (m.i. de man van haar zus) van elkaar hebben genoten, is mij duidelijk. Alleen weet ik niet waar dit heuglijk evenement heeft plaatsgevonden. A kruipt over een vloer, ontwaart een logeerbed, is bang dat iemand naar beneden komt (dus geen logeerkamer boven) en bang dat haar zus haar aantreft. En de volgende dag gaat zij naar haar zus. Heb je weer een subtiliteit verstopt die ik dan, tot mijn grote frustratie, over het hoofd zie? :!:

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili. Volgens mij heb jij een treffende analyse gemaakt en geen subtiliteit gemist. Die twee zussen zijn best close, hoewel de ene wat naïever lijkt te zijn dan de andere. Ik wilde na "aantrof" nog iets toevoegen: "Je mag hem hebben." Ik reik naar de verloren knoop. "Ik bedoelde niet dat stomme knoopje." Maar dat vond ik bij nader inzien minder leuk.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Leonardo, dan had je er nog een dimensie aan toegevoegd; die van een zusterlijke bitchfight. Bij je eerste versie droom ik meer weg omdat ik zelf over het vervolg kan fantaseren.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zoals gewoonlijk weer een mooi verhaal. Wel een beetje jammer dat je over een knoop hebt geschreven. Dat was ik namelijk ook van plan. Nu maar iets anders verzinnen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan Mili's analyse hoef ik niets meer toe te voegen. Ik werd vanzelfsprekend eventjes door de kruipactie op de knie afgeleid maar na een tweede leespoging zag ik de affaire zich ontknopen. Knap gedaan!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat een knoop iemand de das kan omdoen. Of heeft de zus het toch (nog) niet in de gaten? Goed gevonden. Weer een leuk verhaal om te lezen.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja - een trouwring vond ik "dubbel" (en cliché) en die is ook niet te ontkennen. Een gordiaanse knoop is het niet, want die kun je doorhakken. @Maddie - bedankt voor het lezen! Ik kon haar helaas niet op een andere manier in het donker laten 'scharrelen'. @Johanna - dank je. Zus is niet zo naïef als het misschien lijkt. Let op haar woordkeus ...

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een trouwring vind ik ook niets. Je mag de knoop trouwens houden. Ik wil geen tweedehands knoop.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal en zeer zeker spannend. Gaandeweg het lezen, probeerde ik te ontrafelen wat het zoekgeraakte object zou kunnen zijn. Contactlens? Nee, daarvoor was de zoektocht te stiekem. Dus... bleef ik in één adem doorlezen tot de ontknoping (in dit geval met een dubbele betekenis). Je ziet het weliswaar niet, maar ik houd mijn duim omhoog. Prima fragment weer.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend en weer erg goed geschreven. Ik zag die vrouw voor me. Om de een of andere reden had ik het gevoel dat ze oud was, maar als ik het slot lees, lijkt dat toch niet zo.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili. Volgens mij heb jij een treffende analyse gemaakt en geen subtiliteit gemist. Die twee zussen zijn best close, hoewel de ene wat naïever lijkt te zijn dan de andere. Ik wilde na "aantrof" nog iets toevoegen: "Je mag hem hebben." Ik reik naar de verloren knoop. "Ik bedoelde niet dat stomme knoopje." Maar dat vond ik bij nader inzien minder leuk.
Zo'n slot bevalt me wel.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili. Volgens mij heb jij een treffende analyse gemaakt en geen subtiliteit gemist. Die twee zussen zijn best close, hoewel de ene wat naïever lijkt te zijn dan de andere. Ik wilde na "aantrof" nog iets toevoegen: "Je mag hem hebben." Ik reik naar de verloren knoop. "Ik bedoelde niet dat stomme knoopje." Maar dat vond ik bij nader inzien minder leuk.
Zo'n slot bevalt me wel.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili. Volgens mij heb jij een treffende analyse gemaakt en geen subtiliteit gemist. Die twee zussen zijn best close, hoewel de ene wat naïever lijkt te zijn dan de andere. Ik wilde na "aantrof" nog iets toevoegen: "Je mag hem hebben." Ik reik naar de verloren knoop. "Ik bedoelde niet dat stomme knoopje." Maar dat vond ik bij nader inzien minder leuk.
Zo'n slot bevalt me wel.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili. Volgens mij heb jij een treffende analyse gemaakt en geen subtiliteit gemist. Die twee zussen zijn best close, hoewel de ene wat naïever lijkt te zijn dan de andere. Ik wilde na "aantrof" nog iets toevoegen: "Je mag hem hebben." Ik reik naar de verloren knoop. "Ik bedoelde niet dat stomme knoopje." Maar dat vond ik bij nader inzien minder leuk.
Zo'n slot bevalt me wel.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili. Volgens mij heb jij een treffende analyse gemaakt en geen subtiliteit gemist. Die twee zussen zijn best close, hoewel de ene wat naïever lijkt te zijn dan de andere. Ik wilde na "aantrof" nog iets toevoegen: "Je mag hem hebben." Ik reik naar de verloren knoop. "Ik bedoelde niet dat stomme knoopje." Maar dat vond ik bij nader inzien minder leuk.
Zo'n slot bevalt me wel.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een spannend verhaal! Ik ben benieuwd wat de zus nu met de hp gaat doen... Want ik kan niet geloven dat ze het hier bij laat. PetraO (#16), ik dacht al dat mijn computer rare kuren begon te vertonen :p

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De stofzuiger die haar straft en de gietijzeren knoppen die als bewakers van de echtelijke trouw worden gezien! Zeer origineel gevonden. :thumbsup: Goede opbouw zodat de lezer nieuwsgierig blijft. Maar staat het logeerbed beneden waar het overspel heeft plaats gevonden? Terwijl haar zus boven sliep? Dat is lef hebben! En dan gewoon op de koffie komen! Ik ben benieuwd waar het knoopje nu gewoon lag. Een heerlijk spannend verhaal!

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje. bedankt voor je vriendelijke woorden! Het logeerbed staat laag-bij-de-gronds, ja. Antoinette woont daar niet. Het slippertje zou m.i. best kunnen hebben plaatsgehad toen haar zus er niet was. Ze kwam inderdaad op de koffie :)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend, je hebt me er helemaal ingezogen. Goed oog van die zus, misschien had ze al wel een vermoeden!

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend miniverhaal! Ik doe even een klein zeurtje. Deze passage kan volgens mij (ja ja) iets beter door een reshuffle:
Ik onderdruk een gil als ik met mijn knie op iets scherps druk. Ik bijt mijn kaken opeen.
De volgorde van gebeurtenissen in de tijd komt in deze zinnen niet overeen met de volgorde waarin je ze schrijft. Dat wringt voor mij een beetje. "Mijn knie drukt op iets scherps. Ik bijt mijn kaken opeen om een gil te onderdrukken."

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend miniverhaal! Ik doe even een klein zeurtje. Deze passage kan volgens mij (ja ja) iets beter door een reshuffle:
Ik onderdruk een gil als ik met mijn knie op iets scherps druk. Ik bijt mijn kaken opeen.
De volgorde van gebeurtenissen in de tijd komt in deze zinnen niet overeen met de volgorde waarin je ze schrijft. Dat wringt voor mij een beetje. "Mijn knie drukt op iets scherps. Ik bijt mijn kaken opeen om een gil te onderdrukken."
Dank je, Os. Volledig mee eens!

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IEen spijkertje, door de stofzuiger vergeten om mij te straffen. ]
Het werd al eerder opgemerkt: Mooi!!! Alleen zo'n zin maakt het lezen voor mij al de moeite waard.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Pisano, Na al jouw inzet naar mij toe, waarvoor altijd mijn dank, je bent een goede criticus, op zoek gegaan naar een verhaal van jou. Aan het begin van het verhaal wat moeite met de locatie. Waar kruipen we over de grond? Verder heel mooi. Ben benieuwd hoe het afloopt en naar de daadwerkelijke rol van Pieterjan. Een spijkertje, door de stofzuiger vergeten om mij te straffen. Hieruit maak ik op dat je de stofzuiger eerder gebruikt hebt. Ik kan me voorstellen dat deze te zwaar is om op te zuigen. Maar hoe kan dan stof kriebelen aan je neus? Nog een keertje stofzuigen misschien? ;) Tot gauw.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Pisano, geweldig gedaan! Mooie spanningsopbouw en een bijzondere 'ontknoping' :D Heb ervan genoten! :thumbsup: