Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht#19 Found, lost and found

Found, lost and found. De onbekende afzender van het sms bericht zorgt ervoor dat ik het toch open. Met een schuin oog op de snelweg gericht lees ik het driemaal. Het bericht bevochtigt mijn ogen. Ik wil opspringen en dansen maar de gordel belet dat. Mijn auto wordt gevuld door mijn gejuich. Dit moet ik delen! Een boete riskerend toets ik het nummer van mijn vriendin in. ‘Mo! Ze zijn voor ons! Het is gelukt, we zijn er dit jaar toch gewoon weer bij!’ Door mijn euforie verbreek ik de verbinding en bel nog een keer. De reactie van mijn man werkt ontnuchterend en mijn jongste zoon neemt niet op. Maar ik zweef, al dansend, de rest van de weg naar huis. Zaterdagmorgen stipt 9.00 uur halen Mo en ik de kaarten op. Juist de verpakking volmaakt deze marktplaatsaankoop. Een kistje gesloten door middel van radars en een ‘key to happiness’ dat het slot opent. Binnenin ontbrandt een lampje en daar ligt ons felbegeerde lederen bandje. Vanwege het vroege tijdstip besluiten we buiten de studentenflat ons vreugdedansje te maken. ‘Heb jij de kaarten?’ vraagt mijn man ruim een uur na mijn thuiskomst. ‘Kaarten?’ Vol passie show ik het doosje aan mijn hele gezin, waarna ik het goed opberg. Zondagavond na een etentje bij vrienden, vind ik het doosje leeg naast de salontafel op de grond. Ineens herinner ik mijn kapot gevreten lederen schoenen. Die rothonden! Na een vloek begin ik verwoed te zoeken. De salontafel en bank gaan opzij en met mijn handen betast ik het vloerkleed. Mijn hulpgeroep naar mijn zoons heeft een teleurstellend resultaat. In gedachten zie ik bij de ingang van het festival, de twee honden gescand worden om binnen te kunnen komen. Mijn man doorzoekt de tuin. Intuïtief blijf ik van binnen rustig. De binnenkant van het doosje wordt gevonden maar het bandje blijft zoek. Ik hoor de trap kraken en mijn puberzoons komen naar beneden. Bijna gillend geef ik ze verslag. De pret in hun ogen stopt mijn betoog maar ik kopieer pas hun lach als ik het bandje om de pols van mijn oudste zie.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rotjongens! Zeker kaartjes voor het North Sea Jazz as weekend?☺ Ik kon de paniek meevoelen met de ik-figuur, dus je hebt het goed overgebracht.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rotjongens! Zeker kaartjes voor het North Sea Jazz as weekend?☺ Ik kon de paniek meevoelen met de ik-figuur, dus je hebt het goed overgebracht.
Dank voor jouw reactie! :) Nee, het zijn prijzige kaarten voor een dancefestival in België. Mijn vriendin en ik krikken de gemiddelde leeftijd daar wat op. :p

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een rotstreek, haha! Ik kreeg het zelf ook even benauwd. Het zal toch niet... Het mooiste is nog wel dat de hond direct de schuld krijgt.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: Wil je niet meer achter het stuur bellen naar Mo en verwanten :eek: ? Ik had je jongens jouw appeltaart deze zomer onthouden. Er spreekt veel levenslust uit je blije tekst.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Daarvoor zijn honden toch? Je kunt ze overal de schuld van geven en ze uitschelden voor wat dan ook. Zolang de toon maar vriendelijk is, vindt de hond het prima. Hopelijk heb je het bandje wel teruggekregen van de oudste zoon. Een boef, dat is het. Uit de reacties maakte ik op dat het een dancefeest betrof. Ik zie hier een terugkerend thema. Met de schrijfopdrachten van Henny Fortuin (volgens mij) werden er ook dance-achtige taferelen (en een DJ) beschreven. Gaan we nu binnenkort weer verder lezen? Vlot geschreven, ik lees er snel doorheen. Het was spijtig dat het niet langer duurde.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Anne Borneman- en @Leonardo Pisano- Dank voor jullie reacties! @Mili- Sorry, ik zal het nooit meer doen maar dit was een uitzondering! De appeltaart is inmiddels vervangen door oranje tompouces. ;) @Johanna B.- Dit verhaal is waargebeurd en ik ga zeker weer inspiratie opdoen op het dancefestival! :unibrow:

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met plezier gelezen en dan te vernemen dat het ook nog eens waargebeurd is! Ik struikelde aanvankelijk over de eerste zin, maar dat ligt beslist niet aan jou. Ik ben gewoon niet technisch of bevlogen als het om mobieltjes en/of de functionaliteiten daarvan gaat. Vreselijk.... ik weet het. Altijd wat ik mijn ouders als puber verweet....ik ben geen haar beter. Gelukkig kunnen we nog genieten van ouderwetse, oranje tompouces. Oranjegroet, Joanne

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik raakte even in de war door de bandjes. Ik dacht aan bandjes die je om je pols moest dragen. Marktplaats is zo gek nog niet, hè? Leuk verhaal.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@JoanneE en @Mimmi- Bedankt voor jullie reacties! :)
Ik raakte even in de war door de bandjes. Ik dacht aan bandjes die je om je pols moest dragen. Marktplaats is zo gek nog niet, hè? Leuk verhaal.
Waardoor raakte jij in de war? De toegangskaarten zijn polsbandjes met een chip erin die bij de ingang wordt gescand. In de laatste zin draagt de oudste zoon deze om zijn pols! Bedankt voor jouw reactie! :thumbsup: