Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht #30 - Nee

Nee! Roep ik tegen de schrijfopdracht van deze week. Ik ga toch niet moedwillig negatief doen terwijl ik alle moeite heb gedaan om zo positief te zijn als ik nu ben!? Toch staat het me niet in de weg de opdracht uit te voeren. Ondanks de Ja! die me vanochtend op de fiets vergezelde. Ja! Tegen de rose blauw violette wolken die boven de stad dreven. Ja! Tegen de moeders die hun kinderen naar school brachten op de fiets. Ja! Tegen de nog lege markt waar ze de kramen aan het opbouwen waren. En ja! Tegen de Zeeman, waar ik voor de zoveelste keer ondergoed voor de kindjes in Gambia ging uitzoeken. Gravend tussen de kindermaatjes hoorde ik zachtjes soms een onschuldig Nee! Niet doen! Maar die werd al gauw weggepoetst door een paars ‘my-first-bra’ setje, een lila tule babyjurkje of zachtroze meisjesslipjes. Om nog maar niet te spreken van de xxxl onderbroeken voor de enorme billen van mijn ‘sista’, de moeder van mijn geadopteerde kleinzoon. Heerlijk kleertjes kopen voor Marrie en haar zusje. En voor ‘my namesick’, de vorig jaar geboren Tinaka. Want dat ik weer naar Casamance ga om ze te bezoeken is zeker. Deze keer maar eens officieel met een visum in plaats van illegaal de grens oversteken. Nee, geen Nee! voor mij. De tijd dat ik depressief was ligt in mijn geheugen gegrift. Dat is erg genoeg. Vooruit kijken en altijd weer opnieuw beginnen. Niet in negativiteit blijven hangen. Ik heb het godzijdank geleerd. En nee! geef ik geen kans. Kleine Nee-tjes mogen, die horen erbij. Maar de grote, die moet zijn heil maar ergens anders zoeken. In plaats daarvan Ja! tegen de nieuwe week die voor me ligt. Met al zijn kansen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is zeker en goede eigenschap om positief te denken ondanks eventuele tegenslagen. Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Wat betreft je verhaaltje. Sommige stukken vond ik vlot lezen, andere brachten me in de war. Vooral ineens al die namen en wat Casamance ermee te maken heeft ontgaat me een beetje. Voor de strekking van je verhaal kan dit stukje volgens mij weg. De xxxl onderbroeken vond ik wel weer prachtig gevonden!

Lid sinds

10 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tinkatoe, je stukje voelt voor mij meer als een blog dan als een verhaaltje, Waar natuurlijk niets mis mee is. Mooi hoe je de omkering maakt; je wilt niet over Nee schrijven, en uiteindelijk keer je het, ondanks of juist dankzij de opdracht, naar een volmondig Ja! Het paarse ‘my-first-bra’ setje, het lila tule babyjurkje, de zachtroze meisjesslipjes en de xxxl onderbroeken voor de enorme billen van jouw ‘sista’ vind ik geweldig en doen me sterk vermoeden dat dit verhaal geen fictie is maar dat je vanuit de realiteit schrijft. (vandaar ook dat het meer aanvoelt als een blog). Hoe dan ook een mooi verhaal, waarin je in weinig woorden heel veel van jezelf (of wellicht toch van je hoofdpersoon, als het fictie is?) laat zien.

Lid sinds

11 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee kan toch ook heel positief zijn? Nee tegen onrecht! Nee tegen racisme! Nee tegen depressie! Inderdaad meer een blog of een column dan een verhaal, maar wel goed geschreven. Je strooit inderdaad wel veel namen in een kort alineaatje. Misschien zou je daar wat kunnen uitwijden over jouw relatie met die personen.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een persoonlijk ingevulde schrijfopdracht. Complimenten voor jouw openheid. :thumbsup: Ik proef de anti voor de Nee van de opdracht! Maar jij weet het positief te maken, net zoals de manier waarop jij in het leven staat. Doe de personen in jouw verhaaltje de groeten binnenkort! ;)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lieve 'collega scrivers' , dank voor jullie positieve reactie. Mijn valkuil al die namen..ga ik meer op letten. Ben inderdaad alheel lang blogger. Maar zet nu de eerste schreden op het verhalen pad. Vind dat behoorlijk moeilijk merk ik. De personen Zijn inderdaad niet fictief. Over een week kan ik ze in mijn armen sluiten. En daarmee is het voorlopig weer het einde van hier oefenen :-(. Ik ga naar Gambia tot april 2015 en blog dan op tien2014.blogspot.com Van harte welkom op mijn blog!! Groetjes Tineke