Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#32 ZWANENZANG

Met zware stappen beklim ik de brug. Ik stroop de legging met tijgerprint van mijn benen. Een beschaafder kledingstuk viel bij de Albert Heijn niet te jatten toen ik er mijn favoriete vleessalade kocht. Het bewees zijn dienst, maar ik weiger als goedkope hoer te sterven. Nog even en dan ontvang je mijn briefje. Zal je wroeging krijgen als je mijn kleffe tekst leest? Of mag ik het jou niet kwalijk nemen dat ik ging drinken, huis en haard verloor? Dat het gemis zo door mijn lijf snijdt dat de komende tijd van kinderkoren en kerststerren voor mij een ondraaglijke zal zijn? Want zelfs jou kwamen mijn heupen, borsten, zwellende organen, buik, lippen en tepels definitief je neus uit. Overdaad schaadt en maakte mij tot een puber met vlinders in té elitair gezelschap. Als ik op de reling klim, laat de koude wind mijn rokje opwaaien. Was mijn bij ‘Christine le Duc’ gestolen pekzwarte, met veertjes geborduurde string een voorteken? Van de hoogtevrees die mij bekroop toen jij, de bruggenbouwer, hem mij trots wilde tonen, is geen sprake meer. Ik trek het elastiekje uit mijn tot touw verworden gouden engelenhaar en spreid mijn armen. Mijn tepels zwellen als ik afzet. Té melodramatisch kolkt het zwarte water onder mij. Vaarwel, lief, mijn lief. Veel natter dan dit sol het niet worden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:) Laten we alsjeblieft geen afscheid nemen. We komen er vast wel uit. Het is heus nog de moeite waard. Ik vind dit een mooie inzending. Hopelijk is dit afscheid fictief.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'veel natter dan dit sol het niet worden' Waarom sol en niet een gewoon werkwoord? Iedereen begrijpt, denk ik wel, dat dit een antwoord is op de discussie van vorige week op je inzending.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat het de bedoeling is dat ik hier heel hard om moet lachen, daarin ben je zonder meer geslaagd! Wil je nog wat kleine taalzeurtjes horen?

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een satirisch stuk, parerend als een edele floretschermer, een schrijver waardig. Beter dan een boerenpummel met hooivork. Mooi gedaan. @Lili - ik vind dat sol i.p.v zal wel mooi gevonden. Benadrukt de ironie. Ik stel me voor dat de lezer het anders té serieus zou kunnen nemen ...

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@leonardo; misschien heb je wel gelijk. Het is in ieder geval een goede manier van Fenne om haar stem te laten horen!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fenne, de kritiek van de vorige week was hier en daar een beetje zuur. Maar zie eens tot welke literaire kwaliteiten deze kritiek je heeft opgestuwd. Het is een puike inspiratiebron gebleken. Gebruik je woede en vreugde, en alles wat daar tussenin ligt, om over te schrijven zoals je nu gedaan hebt. Je revanche met metaforen is duidelijk en beslist niet zonder humor geschreven. Je bent niet voor de poes, laat je tanden zien en daar moeten we rekening mee houden. Wij willen van je verhalen ook verder genieten. Dus, op naar het volgende. :thumbsup: Wel eerst goed afdrogen. In mijn visvijver is het water nu 8 ℃. Brrr!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Respect voor jouw lef om een uitdaging niet uit de weg te gaan. En zie het resultaat! :thumbsup: Heftig geschreven, goed het dramagevoel verwoord. Bij een paar zinnen heb ik een vraag teken: laat maar weten of jij ze horen wilt. :? Het sol alleen maar beter worden hier! ;)

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan, Fenne, en misschien de beste manier om je criticasters van repliek te dienen.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb je vorige inzending niet gelezen, maar ik haal uit de reacties dat er daarom 'sol' staat in je laatste zin. Ik vind dat je de emotie goed hebt weten te vangen.