#34 Geliefde volgers

GELIEFDE VOLGERS, Zoals jullie weten heb ik het niet makkelijk gehad. Mijn moeder vertelde me dat ik in een koeienstal geboren werd en ondanks de barre omstandigheden werd ik vorstelijk begroet. Al die aandacht was best wel leuk maar daar verwachtte iedereen ook veel voor terug. In het begin snapte ik dat niet zo goed. Ik was een vrolijk kind en iedereen wilde vrienden zijn en allerlei leuke dingen met me doen. Als ik de mensen aanraakte, viel er altijd een enorme stilte. Dat was best wel beangstigend als je nagaat hoeveel mensen mij volgden. Ook later toen ik volwassen was gebeurde het regelmatig dat er mensen spontaan voor mij op de grond vielen. Daar schrok ik wel van dus zakte ik door mijn knieën en ondersteunde ik hun leed zodat ze samen met me op konden lopen. Omdat ik werd gebombardeerd tot een of andere belangrijk persoon waren er ook tal van mensen die vreselijk jaloers waren. Heel bizar want ik kon er ook niks aan doen. Dus zocht ik een aantal vrienden uit waar ik regelmatig mee kon kletsten. Helaas was zoveel aangeboren onschuld en liefde voor mijn medemens iets totaal ongrijpbaars. Alsof het onbegrip van deze groep mensen uit míjn lijf geslagen moest worden. Lieve volgers, ik weet dat jullie dat niet wilden en in shock raakte toen ik jong werd vermoord. Daarom kan ik het niet laten om nog steeds in jullie hoofden rond te dwalen en dat spijt me. Immers zijn jullie net zoals ik was; slechts een deeltje van het grote geheel. We worden althans allemaal onschuldig geboren. Alsjeblief, ik wil dat jullie me niet meer op een voetstuk plaatsten. Laat eenieder zijn of haar mooie weg bewandelen met de kracht vanuit jullie eigen hart. Wees niet bang en treur niet als ik mijn FB-pagina ophef. Laat me los zodat ik verder kan zweven net zoals ik jullie vrijheid wens. In Gods naam vanuit mijn hart, Fijne kerstdagen, JEZUS

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het lijkt waar. En die twijfel is mooi. De brief eindigen met JEZUS is dan ietwat té. Een variant is; Je Zus. Maar dat doet het ook niet. Niet allen zijn volgers. Dat je iedereen kan bereiken is misschien toch een verdienste van Jezus, al zal hij dat 'en face' niet toegeven. Er zit zelfmedelijden in het verhaal. Geen zelfspot! Ik heb je nooit op een voetstuk geplaatst en wees niet bang dat ik je nodig heb. Het ga je goed.
15 december 2014 - 18:45

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je bijdrage ;) Daar dacht ik zelf ook aan om te eindigen met Je Zus maar dan klopte het niet. Ik schrijf als Jezus de brief alleen aan zijn volgelingen. Omdat ik eindig met het FB grapje (alsof Jezus een FB profiel heeft met volgers) heb ik de aanhef in 'geliefde volgers' gezet. Dus deze Jezus is toch iets meer bescheiden dan je denkt. Nee, spottend wilde ik hem niet laten klinken, dat klopt, juist wat menselijker...
15 december 2014 - 20:27

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit een originele invulling! Weinig volgers zullen dit op deze manier kunnen benaderen maar het is zeker de moeite waard om te proberen! :thumbsup: [Omdat ik werd gebombardeerd als een of andere belangrijk persoon waren er ook tal van mensen die vreselijk jaloers waren] Volgens mij is de uitdrukking - gebombardeerd worden tot- Ik heb op dit forum geleerd dat men nooit vanuit een dode HP kan schrijven maar met Jezus is alles mogelijk. ;) Welke van de drie kerstopdrachten heb jij hiermee ingevuld? •Schrijf het meest sentimentele kerstverhaaltje ooit •Knetterende ruzie tijdens het kerstdiner •Ik heb een kerstdate Jij schrijft duidelijke en opbouwende smeekbede. Welkom op dit forum! :) Jij hebt met deze originele invulling wel een verwachtingspatroon neergezet. Ik ben zeer benieuwd naar jouw volgende invullingen! :nod:
16 december 2014 - 8:20

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Corina, Een kerstboodschap van Jezus zelf en dan nog wel via facebook is een originele en leuke insteek. Je idee heeft veel potentieel en daarom precies denk ik dat er nog meer uit te halen valt. Jezus heeft duidelijk een boodschap voor zijn volgers maar hij is in een paar alinea's van de tekst een beetje te verhalend vind ik. Daardoor krijg je zelfs even de indruk dat hij een wat zielige man is. Ik denk dat je zijn boodschap nog wat sterker en directer kan maken (maar dat is uiteraard een heel persoonlijke indruk die ik heb). Zeer benieuwd naar je volgende bijdrage want de nieuwe opdracht komt er zo aan!
16 december 2014 - 12:52

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik had Jezus nooit gezien als een slachtoffer van publieke opinie. Ook had ik hem niet gezien als iemand met veel zelfmedelijden. Dat werpt weer eens een ander licht op de situatie. Een origineel verhaal (of eigenlijk originele brief). Ik ben net als Marietje en Ryn nieuwsgierig naar jouw volgende bijdrage.
16 december 2014 - 14:28

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat leuk jullie reactie's :D @Marietje, gebombardeerd worden TOT, check... Mijn bedoeling was in eerste instantie iets zoet sappig te schrijven maar in deze vorm week ik inderdaad (een beetje) af. Toch was ik té nieuwsgierig naar jullie reactie's waardoor ik het met die zelfde twijfel plaatste. @W Rynlandt, ja ik begrijp wat je bedoelt. misschien had het dan anders uitgepakt als ik wat meer woorden had gehad. Tijdens het schrijven vond ik het grappig dat Jezus voor mij een mens werd en dat 'zielige' vond ik juist een mooie kwetsbaarheid. @Johanna, Ik wist het ook niet maar het gebeurde vanzelf. Ik ben zeker benieuwd naar de volgende ronde en alle verhalen die van iedereen naar boven borrelt.
16 december 2014 - 15:12

Lid sinds

12 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Corina, wat een bijzondere insteek waar ik echt van kan genieten! Opmerkelijk dat er in dit verhaaltje toch een bijzondere boodschap schuilt, een Jezus die juist losgelaten wil worden en van het voetstuk af wil. Dit vat ik een beetje op als niet te veel hangen aan je geloof; dat het mensenlevens kost is een zeer actueel thema. Vindingrijk en met humor geschreven, een verrassende inzending! Goed gedaan :thumbsup:
16 december 2014 - 20:06

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Alicia, Je hebt het precies begrepen zoals ik het bedoeld heb. Ik vind het altijd erg leuk hoe mensen het interpreteren waardoor ik gestimuleerd word er anders naar te kijken. Maar als iemand het begrijpt zoals ik wilde laten overkomen heb ik wel een 'big smile' op mijn toet...
17 december 2014 - 8:20