Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#36 Roodkapje

14 januari 2015 - 10:08
Ik had deze leuke opdracht nog liggen en vind dat ik gewoon 5 min. moet schrijven wat eruit rolt. Het liefst had ik het in de prullenbak gegooid, maar met schrijven kom ik alleen verder als ik blijf schrijven ... Geschrokken draait ze zich om en ziet een vrouw van kleren ontdaan, zwaaiend met armen en benen in de lucht. Roodkapje zucht diep en weet eigenlijk niet wat ze ziet. Sterker nog wat ze nu moet doen! Moeder had Roodkapje nog zo gewaarschuwd om voor het donker werd bij oma aan te komen. “Waar kan ik zo snel hulp halen en wie is die man daar verderop?” dacht Roodkapje. Roodkapje krijgt het benauwd en rent snel verder het bos in. Ze ziet de bloemen nauwelijks meer staan en door de bomen het bos ook niet meer. Ten einde raad komt ze op een zevensprong. Ze neemt de

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 januari 2015 - 10:16
Roodkapje krijgt behoorlijk wat voor haar kiezen in jouw sprookjesbos. Maar goed dat je het niet hebt weggegooid. Het is beeldend en fantasievol. Bovendien ben ik nu bijzonder nieuwsgierig naar hoe dit allemaal afloopt.... Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 januari 2015 - 7:59
Mirte, Je hebt een spannend uitgangspunt geschreven. Zulke eruptie mag je nooit zomaar weggooien denk ik. Of het goed geschreven is doet er in het geheel niet toe. De idee daar gaat het om, en die kan je later verder uitwerken. Dus heel waardevol dit stukje en precies de bedoeling van de opdracht meen ik.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 januari 2015 - 10:10
Jouw invulling is origineel en intrigerend. :thumbsup: Jouw stijl is duidelijk, helder, beeldend en jij schrijft met details!. Jij weet de lezer nieuwsgierig te maken. :) Daarom lees ik graag jouw vlot geschreven stukjes,

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 januari 2015 - 11:16
Ik ben blij dat je dit stukje toch geschreven en geplaatst hebt. Het getuigt van moed ook je kladjes te laten zien.Beschouw het als een oefening om ooit je verhaal aan de openbaarheid prijs te geven. Je lijkt makkelijk en met veel plezier te schrijven. Je wisselt handeling, gedachten en gevoelens af, wat het geheel stevigheid geeft. Je bouwt hier de spanning mooi op, ik ben heel benieuwd wat er aan de hand is

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
15 januari 2015 - 15:31
@ Anne, fijn dat je verder wil lezen. Wie weet ... @ Ryn, fijn om te horen! Dat kon ik wel gebruiken. @ Marietje, fijn dat ik je als fan mag begroeten! @ Henny, bedankt voor jouw feedback. Ik herken mezelf in jouw verhaal. Zelf vind ik het nog lastig om met 'fantasie' te schrijven. Ik ben bang te realistisch te werk willen gaan. Vaak wordt een tekst dan meer beladen. Zo te horen hebben de lezers daar geen hinder van.