#38 Just be yourself Billy, or be like Kate

#38 Terwijl ze ronddraait voelt ze opeens iets hards onder haar voeten gevolgd door een vrij luid gekraak. Voor haar op de grond ligt de gebroken tak, die haar eraan realiseert dat ze in 2015 leeft. En dat Billy’s virtuoze sounds niet meer te horen zijn. ‘Billy keep on playing come on.’ Als ze dichterbij de vleugel komt ziet ze dat mister handsome toch enkele rimpels heeft. Sexy oud worden, het kan dus wel. ‘Red cape girl, I think I have shown enough of myself.’ Zijn tot dan toe vrolijke pretoogjes verstrakken. ‘You got no idea, how hard it is to be a star.’ Roodkapje neemt wiegend met haar kont plaats op de prima hiervoor geschikte vleugel. Het is er gewoon weer, het lef dat ze in de 80’s had. ‘Billy, maybe you can play and then I can sing?’ Hij kijkt haar glazig aan, waarschijnlijk omdat haar Engels onder de maat is. ‘You just don’t get it. You all don’t get it don’t you?’ ‘What don’t we get?’ Mister handsome slaat een diepe zucht. ‘Since ‘the piano man’ everybody wants something from me. It’s all so fake. When you’re famous everybody likes you, or just acting like they like you. And they won’t leave you alone. They are all, well like you.’ ‘Come on Billy, tell me what I am doing wrong.’ ‘You just don’t get it,’ zegt hij weer en hij kijkt haar even strak aan. Dan richt hij zijn blik op zijn vingers. ‘Sometimes I wish I was Kate Bush.’ ‘What?’ Roodkapje ziet nu voor het eerst op de rand van de vleugel een glas staan, met daarin een blauwe vloeistof. ‘Billy what is that?’, zegt ze wijzend naar het duistere middeltje. ‘It’s Kate Bush serum. I think I am gonna to take it now, it has been enough.’ ‘Kate Bush serum? What and why?’, zijn de woorden die ze niet uitspreekt. ‘She is the best singer in the world, and still managed to have a private life. Just perfect.’’ Zijn hand glijdt over de vleugel in de richting van het goedje. Roodkapje draait zich om en probeert tevergeefs de hand te grijpen. ‘Billy no! You are good as you are now! Don’t change.’ Billy heeft het spul te pakken en drinkt in één slok het hele glas leeg. Zijn grijze haren beginnen langzaam te verdwijnen en maken plaats voor lange warrige bruine lokken. Zijn helblauwe ogen lossen op en ervoor in de plaats komen die mysterieuze bruine irissen die zo kenmerkend voor haar zijn. Het is nu of nooit. Ze leunt voorover op de vleugel en grijpt de kin, die nu nog de zijne is, vast. En voor de eerste en laatste keer proeft ze zijn lippen, terwijl haar tong bezit van zijn gehemelte neemt. Ze proeft de smaak van aarbeienijs, terwijl de lippen steeds vuurroder worden. Terwijl ze Kate’s warme lippen opeet hoort ze het haar zingen; ‘‘And if I only could, I make a deal with god. And I’d get him to swap out places.’’. Dat is dus niet meer nodig.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Roodkapje ziet nu voor het eerst op de rand van de vleugel een glas staan, met daarin een blauwe vloeistof. ‘Billy what is that?’, zegt ze wijzend naar het duistere middeltje. ‘It’s Kate Bush serum. I think I am gonna to take it now, it has been enough.’ ‘Kate Bush serum? What and why?’, zijn de woorden die ze niet uitspreekt. ‘She is the best singer in the world, and still managed to have a private life. Just perfect.’’ Zijn hand glijdt over de vleugel in de richting van het goedje. Roodkapje draait zich om en probeert tevergeefs de hand te grijpen. ‘Billy no! You are good as you are now! Don’t change.’ Billy heeft het spul te pakken en drinkt in één slok het hele glas leeg. Zijn grijze haren beginnen langzaam te verdwijnen en maken plaats voor lange warrige bruine lokken. Zijn helblauwe ogen lossen op en ervoor in de plaats komen die mysterieuze bruine irissen die zo kenmerkend voor haar zijn. Het is nu of nooit. Ze leunt voorover op de vleugel en grijpt de kin, die nu nog de zijne is, vast. En voor de eerste en laatste keer proeft ze zijn lippen, terwijl haar tong bezit van zijn gehemelte neemt. Ze proeft de smaak van aarbeienijs, terwijl de lippen steeds vuurroder worden. Terwijl ze Kate’s warme lippen opeet hoort ze het haar zingen; ‘‘And if I only could, I make a deal with god. And I’d get him to swap out places.’’. Dat is dus niet meer nodig.
Virtuosuo, Dit bedenk je niet! Of toch wel. Dat heb je vandaag schijnbaar gedaan. Respect. Het hele verhaal is briljant. Maar dit bovenstaande stuk.... Ik ben gewoon jaloers. Ik heb vanavond dit verhaal een keer of tien gelezen. Echt waar, heel erg gaaf!
21 januari 2015 - 0:49

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een originele en mooie invulling. :thumbsup: Voor mij blijft de vraag waarom Billy Joel en Kate Bush? Een bijzondere combinatie die ik niet begrijp. :?
21 januari 2015 - 22:17

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wow bedankt voor de reacties ik krijg het warm van:D. @ Marietje: Billy Joel is haar grote idool en haar referentie naar de 80's. Kate Bush is ze dus ook gek van, en die is ook gekozen omdat van haar bekend is dat ze zich terug trok op een eiland om er voor haar familie te zijn (zo'n leven wil Billy dus ook, maar het lukt hem niet). En btw ook omdat Kate Bush zelf ook een beetje sprookjesachtig is.
26 januari 2015 - 21:38

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuoso je doet je naam hier eer aan. Ik vind het altijd een risico om bestaande mensen in verhalen te verwerken om je lezers zelf al een beeld van die mensen hebben. Ik heb me er hier niet aan gestoord, integendeel. Bijzonder originele invulling. Off-topic: heb je die beelden gezien van de uitreiking van de Gershwin-prijs, met Kevin Spacey op harmonica?
27 januari 2015 - 22:33

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuoso, Een beetje laat, maar beter laat dan nooit. Een mooi verhaal dat me eraan doet denken dat je las muzikant je ziel verkoopt aan de duivel om succesvol te blijven (heb ik ooit in een film gezien) Klein taalfoutje: die haar eraan realiseert = die haar eraan herinnerd of die haar realiseert.
30 augustus 2015 - 17:24

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Pim 2000, Dank voor je commentaar, nuttig commentaar is altijd welkom. Klopt, dit werd bijvoorbeeld letterlijk over de beroemde blueslegende Robert Johnson gezegd; hij zou zijn ziel aan de duivel hebben verkocht.
30 augustus 2015 - 20:01