Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#39 Kijk, je handen / Ginkgo's Secret

3 februari 2015 - 17:15
Op handen gedragen worden. Al bij de eerste ontmoeting zeggen handen veel meer dan ze ooit kunnen vertellen. Ik groet met een lach en dans vrolijk verder. Dan breekt er een dag aan. Handen worden aangereikt. Ik dans een gat in de lucht. Wat een leuke bezigheid is dit! Ik verheug me nu alweer op de volgende keer. Dichtbij jou, stilletjes kijken we elkaar aan. Iedere vrijdag houden mijn handen de jouwe vast om elkaar niet te verliezen op de muziek. We draaien onze pasjes. Op een moment van stilte knijp jij een paar keer kort in m’n handen als een alleszeggend signaal. Ik geloof dat ik hier ontzettend blij van word. Twee handen zeggen meer dan een mond had kunnen spreken. Ik herinner me nu nog meer die ene keer waarmee alles begon. Wij; jong, stilletjes en verlegen. We vertoefden in een geweldige sfeer. Nu lijkt het suf, maar even terug in de tijd, gaf het ontzettend veel blijheid. Deze handen samen een goed koppel. We kijken vooruit, ons vizier hopelijk gunstig gericht. We hebben samen de bouwstenen voor onze toekomst gelegd. Mijn handen zijn ook altijd actief in de weer. Ze glijden veel over ’t toetsenbord of vergezellen een pen. Ik zorg goed voor ze, de Atrix altijd direct in de aanslag. Ginkgo’s Secret voor een momentje van rust of om met de lekkere geur mooie herinneringen op te halen. Kijk, mijn handen! Tekenen van ouderdom zijn nog niet te ontdekken. Ze mogen van mij nog veel geven. Hopelijk bieden ze vele mooie momenten. Helaas zullen er ook momenten zijn dat ze ‘afscheid’ moeten nemen van een familielid of vriend. Ook dan zullen mijn handen er zijn om een belangrijke fase af te sluiten en te bezegelen met een handdruk die veelbetekenend is. Handen zijn voor mij de sleutel tot het begroeten of uitzwaaien van mijn omgeving. Ze horen bij mij, meer dan wat dan ook!

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 februari 2015 - 17:54
Mirte, Evenwichtig en beschouwend stuk. Alinea 2 is van een mooie ouderwetse romantiek. Niets mis mee :) dingetje: 'Allesvertellend signaal' - alleszeggend

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 februari 2015 - 18:59
Beschouwende tekst over alles wat je handen voor je betekenen. Niet slecht, maar liever had ik gelezen dat je het beeld van het dansen verder had uitgewerkt: de tweede alinea dus. De laatste 2 alinea's leiden af, ze nemen de lezer mee naar heel andere dingen. Heel eerlijk: na de derde alinea was ik niet meer geboeid.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 februari 2015 - 19:31
@Mirte, met alle respect voor je kunnen schrijven, heeft deze tekst iets gezapig voor mij. Alles is mooi, alles is goed, er is geen conflict te bespeuren. Bijvoorbeeld: je hand kan toch wel eens tussen het autoportier hebben gezeten toen deze werd dichtgeslagen? Je handen gaan zo lang mee, beleven zoveel ...

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
3 februari 2015 - 21:54
Ik vind het mooi geschreven. Maar ik meen een soort van afstand van je eigen verhaal te lezen. Mogelijk omdat het geen fictie is. En dat is begrijpelijk.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2015 - 8:40
@JanP, dankjewel!! Dat geeft de schrijver moed. Ik zat ook met de woordkeuze te houden. Jouw keuze is juist. Ik pas het aan. :) @ Joey, ook ik had last van de laatste alinea's maar dit was wat er naar boven kwam om op te schrijven. Ik heb trouw jouw opdracht ingevuld van handen masseren tot volle tijd schrijven :o @ Mili, soms heb je niet de inspiratie voor wat een ander graag leest. Bedankt voor jouw tijd en feedback. @ Johanna B., de afstand die jij voelt, voel ik ook. Ik heb dan ook sterk gedacht om het niet te plaatsen. Ik had deze week ook beter de ... aan de wilgen kunnen hangen. Ik ga nu mijn tijd maar even anders invullen voor vandaag ;)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2015 - 13:47
Ik vind de alinea's waarin je schrijft over het dansen heel mooi gedaan. Ik kan de sfeer proeven. De laatste alinea haalt het voor mij naar beneden, dat vind ik jammer.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
4 februari 2015 - 16:39
@schrijvenmaar, dankjewel. Ik vergeet die opdracht ... ;) @ Anne, bedankt voor jouw tijd en reactie! Als ik nog aan de opdracht denk, had ik na de eerste 3 alinea's ook al een keer naar de tijd gekeken en mezelf gedwongen om de tijd toch vol te schrijven. Deze keer was het te lang voor me ...