Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#40 Ga terug Ed

5 februari 2015 - 14:09
‘Ed, kom op je weet zelf ook dat dit een hele verbetering is,’ zegt Willem Bever. Ed schud het hoofd en richt zijn aandacht op het dure bureau dat zijn broer onlangs had aangeschaft. ‘Ik weet het niet Willem, ik vind het weinig sfeer hebben.’ Het was Willem’s idee om deze twee-onder-1-kap woning in het Fantasiebos te betrekken. Het Grote Dierenbos was gewoon passé naar zijn mening. Meneer had eerder al besloten om zich ook maar eventjes te laten omscholen tot architect; hij was de waterpomptang meer dan zat. Midlifecrisis met hoofdletter m. ‘Ed, deze woning heeft alles wat je als sophisticated burger kan verwachten; een keuken met kookeiland, waterbedden, een jacuzzi. Wat wil je nou eigenlijk nog?’ Ed haalt zijn schouders op. ‘Ik ben niet zoals jij Willem. Jij bent misschien veranderd, maar ik niet.’ Ed keert terug naar zijn kamer, de enige kleine kamer in dit huis. Zijn Samsung raakt hij niet aan, de kans is gewoon te groot dat deze gaat trillen. Zowel meneer de Uil als Juffrouw Ooievaar hadden hem vandaag nog gewhatsappt. Mister Uil: Ed jongen nu je weg bent, kun je je bedrijf niet blijven runnen in het Grote Dierenbos? Door de grote storm vorige week hebben veel bosbewoners schade aan hun auto’s. Madame Ooievaar: Honey, ik wil nogmaals zeggen dat ik erg van ons afspraakje onder de grote berkenboom heb genoten. Zo stoer dat je zelf de Dolenrivier inliep om de vis te vangen. Wel jammer hoor dat je nu zo ver weg woont, anders hadden we nog een keer kunnen afspreken. Het door Willem ingestelde saxofoongeluid van de bel klinkt. Hij had gezegd dat er vandaag wat collega’s zouden langskomen, om te proosten op het winnende voorstel dat ze hadden ingediend voor de renovatie van de Bostoren. Ed negeert het brallerige geschreeuw en gezang beneden en begint op Youtube te zoeken naar beelden van hun ‘arbeiderstijd’. Er welt een traan op in zijn linkeroog als hij hun lijflied hoort; ‘de nijptang op de combinatietang’. Het is tijd voor Funda, weet hij. De advertentie met de woning die zijn leven weer in het gareel zal brengen. Te koop rijtjes woning op een mooie locatie in het Grote Dierenbos. Woonoppervlakte 120m3. Rustige buurt, vlakbij een supermarkt. Volledig ingericht. Voor bezichtiging: mail naar Marthabever1298@gmail.com Ed opent zijn gmail en begint aan de mail die hem zijn oude leven weer terug kan geven.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 februari 2015 - 15:40
Virtuosuo, Je zet een mooie Ed neer. Hij laat zich niet kisten door zijn broer en neemt het heft in eigen handen. Fijn verhaal.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 februari 2015 - 21:54
Willem had zich laten grijpen door het materialisme. En Ed wil lekker knus in het grote Dierenbos wonen. Het is net echt. Mooi verhaal, Virtuosuo.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
7 februari 2015 - 15:25
Leuk verhaal, Virtuoso. Dat moest natuurlijk ook een keer fout gaan met die twee :) Een paar zeikerige zeurtjes: 2e regel: 'had' moet m.i. 'heeft' zijn (je schrijft in de TT) en 'de nijptang of de combinatietang. Met plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 februari 2015 - 20:20
Dank voor alle reacties. Ik moet zeggen dat ik dit een lastige vond, omdat ik behalve wat herhalingen weinig van de fabeltjeskrant gezien heb (voor mijn tijd). @bartsnel Thanks voor de aanvullingen. Ik moet zeggen dat ik in het liedje ze altijd 'op' hoorden zingen daarom heb ik het waarschijnlijk automatisch ingetypt.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 februari 2015 - 20:23
Feedback Je gebruikt heden en verleden in dezelfde alinea Saxofoon geluid van de bel, prachtig gevonden. Prachtig uitgewerkt, mooi dat gegeven dat je gelukkig bent als je niet in overdaad leeft. Echt geschikt voor de moraal van een fabel. Groetjes Eva van Baar www.evavanbaar.nl

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 februari 2015 - 23:30
Origineel hoe je de fabeltjeskrant personages in deze tijd plaats! :thumbsup: Broer Willem is een echte wannabe geworden. Ed bepaalt zijn leven zelf en luistert naar zijn hart.