Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #51 - Daar-

Daar Waar het licht mijn gevoel beschijnt en mijn verstand in de nacht verdwijnt exact daar vinden we elkaar.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel even de bijna elkaar rakende vingertoppen gezien van God en Adam op het plafond van de Sixtijnse kapel... . Ligt aan mij hoor. Pareltje.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, kernachtig. Je zou het woordje 'en' ook weg kunnen laten. Ik vroeg me af of je bedoelt dat door het licht dat het gevoel beschijnt, het verstand in de schaduw gezet wordt. Of dat de nacht een andere betekenis heeft. Is 'Daar' nu de titel, of de eerste regel van je gedicht? zo heb ik het in ieder geval gelezen. Exact daar, is spannend, als in op een snijpunt van.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kort maar krachtig dit keer. Sterk gedicht.
Ik was begonnen aan een langer verhaal maar heb te weinig tijd voor de juiste uitwerking: deze week nog full time werken en koffers pakken... 8) Ik vind de eerste reactie altijd veel betekenend dus hartelijk dank voor het compliment! :D

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel even de bijna elkaar rakende vingertoppen gezien van God en Adam op het plafond van de Sixtijnse kapel... . Ligt aan mij hoor. Pareltje.
Rake beeldvorming! :nod: :thumbsup: Thanks!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marietje, kernachtig. Je zou het woordje 'en' ook weg kunnen laten. Ik vroeg me af of je bedoelt dat door het licht dat het gevoel beschijnt, het verstand in de schaduw gezet wordt. Of dat de nacht een andere betekenis heeft. Is 'Daar' nu de titel, of de eerste regel van je gedicht? zo heb ik het in ieder geval gelezen. Exact daar, is spannend, als in op een snijpunt van.
Hartelijk dank voor de effectieve feedback. :thumbsup: Ik had het woordje -en- zonder nadenken geschreven. Nu zie ik dat het licht het verstand in de schaduw zet en dat is ook wat ik bedoel. De gevoelens zetten de gedachten uit. M.i. is het woordje -en- dus noodzakelijk: het trekt het licht en de schaduw samen/ laat het effect van het licht zien. Ik heb specifiek de nacht benoemd om het negatieve moment: het licht tov de donkere nacht waar het verstand even naar toe verhuisd. De nacht kan ook het moment zijn waarop het plaats vindt. ;) "Daar" is en de titel en men kan het lezen als de eerste zin. :nod: Ik twijfelde tussen -Precies daar-/ -Exact daar- maar het woord -Exact- geeft m.i. een bepaalde intelligentie aan. Nogmaals hartelijk dank voor je reactie! :)

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat het daar wel gezellig is. Een mooie omschrijving van daar waar het gebeurt. En inderdaad kan het ook wel zonder die en.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Ik lees een ode aan het gevoel of misschien wel de liefde, die het wint van de ratio. Daarom is het handjevol woorden zo treffend, het zijn immers niet woorden waarmee we elkaar vinden. Knap gedaan!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Met bewondering gelezen. Uit die paar woorden kun je heel veel halen. Als ik jouw naam lees, dan moet ik altijd aan iemand denken die ranja met een rietje drinkt. Dit noemen ze dus bladvulling.

Lid sinds

10 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Treffend.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Johanna B- Het is er een paradijs op aarde! Thanks :thumbsup: @JanP - Jij hebt het volledig begrepen! Bedankt voor je reactie! :) @ Tja- Was dat niet Sophietje met dat rietje? Bedankt voor je bewondering en bladvulling. ;) @Blavatski- Fijn dat je het gevoel herkent. :thumbsup: Bedankt! @Anne- Ik ben benieuwd welke scene jij voor je ziet? 8) Bedankt! @Woodpecker- Toepasselijke reactie! :D Thanks!