# 61 Kluns en Co

‘Gerrit, waarom stop je hier midden in het bos. Ik dacht dat je mij iets wilde laten zien.’ ‘Dat wil ik ook, Harry.’ ‘Hey, ouwe baas, wat doe je nu? Stop die blaffer weg. Je laat me schrikken.’ ‘Ik wil m’n centen, Harry.’ ‘Natuurlijk krijg je die. Morgen, zodra de banken opengaan. ‘Nee, nu meteen. Tienduizend euri’s. Je hebt mij lang genoeg aan het lijntje gehouden.’ ‘En hoe had je dat gedacht, dat ik die uit mijn broekzak tover? Stop het pistool weg, je hand trilt, zometeen gaat ie nog af.’ ‘Met je mobieltje ga je eerst het geld op mijn bankrekening overmaken. Wat dacht je, dat ik gekke Gerritje ben?’ ‘Dat gaat niet, ouwe makker. Hoe kom je daar nou bij?’ ‘Natuurlijk gaat dat wel. Ik heb het bij mijn zoon gezien. Je moet alleen zo’n ep dounladen.’ ‘Een ep? Ik weet niet waar je het over heb… ha ha, dat rijmt, hoor je dat, ouwe baas?’ ‘Ik weet er alles van Harry, gewoon via internet. En dan druk je er met je vinger op en klaar is Kees.’ ‘Nee, joh. Zo werkt dat niet.’ ‘Neem me niet in de maling, Harry. Daar kan ik niet tegen.’ ‘Nu kijk je raar. Je gaat toch niet echt schieten?’ ‘Jawel. Ik ga die grijze massa uit jouw hersenloze pan blazen, geloof mij dat maar.’ ‘Dat kan niet wat je nu zegt…’ ‘Ik meen het. Dat geld is voor de studie van mijn kleinzoon.’ ‘Als je mij eerst die blaffer geeft dan kunnen we er rustig over praten.’ ‘Maak die flappen over, Harry.’ ‘Ik heb geen internet hier. Kijk eens om je heen, al dat groen. Ik krijg het er spaans benauwd van.’ ‘Als je aan mijn familie komt, en dat kom je nu, dan kom je ook aan mij. Want wat er ook gebeurt, die kleine jongen van mij gaat studeren. Dus Harry, ook al wordt dit mijn laatste daad. Jij gaat die centen overmaken, anders ben je zo dood als een pier. Ik tel tot drie. Eén…’ ‘Gerrit, wees nou eens redelijk.’ ‘Twee…’ ‘Oké, oké! Mijn mobiel zit in m’n kontzak, dus ga geen rare dingen doen.’ ‘Harry, blijf in de auto. Waar ren je heen? Harry, blijf staan of ik schiet! Waarom doet dat klote ding het niet. Au. Aaaargh. Verdomme. Harry… ik heb in mijn been geschoten!’

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Meta, Eerlijk gezegd vind ik dit niet je sterkste stuk. Ik kreeg er een gevoel bij alsof het ging om de schurken van Bassie en Adriaan. Het waren naar mijn mening een beetje karikaturen. Misschien was dit je bedoeling?
2 juli 2015 - 16:02

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Meta, Wat een humor. Ik heb echt gelachen, zo onnozel die 2 met elkaar omgaan. Met plezier gelezen. Gekke Gerrit is alleen vergeten dat hij zijn geld nooit zal krijgen met zijn plannetje om zijn 'vriend' om te legg en. :D
5 juli 2015 - 17:56