Schrijfopdracht #61 De dood van Arend

De dood van Arend ‘Wie heeft er nou een varken?’ Pjotr lag op de stenen keukenvloer en was zojuist hard gevallen. Hij was hard rennend over het varken van de familie Zwijnstein gestruikeld. ‘Ze heten verdomme Zwijnstein en hebben nog een varken ook.’ Pjotr probeerde op te staan. Hij was hard met zijn hoofd tegen de vloer geslagen en bloedde behoorlijk uit een gapende hoofdwond. ‘Verdomme, wat doe ik hier dan ook.’ Arend Zwijnstein, de minst slimme telg uit het geslacht Zwijnstein, was door zijn vader, na een mislukte studie, belast met de dagelijkse leiding van een filiaal van Porks inn, een fastfoodrestaurant in een buitenwijk van Londen. Hij nam alleen personeel aan wat nog dommer was dan hij. Zo had ene Edward, na een inwerkperiode van zes maanden, een verliefd stel twee pork burgers geserveerd met een Cola light en een Sprite, terwijl ze een salade, een vegetarische burger met Sisi en water hadden besteld. Tot overmaat van de ramp was hij met het dienblad gestruikeld en was de bestelling op het meisje beland. Arend had Edward op staande voet ontslagen, ten overstaan van het voltallig personeel en gasten, wat op dat moment alleen uit het verliefde stel bestond. Pjotr was op dat moment de grillplaat aan het schoonmaken. Hij bekeek het tafereel voor zich en stopte even met poetsen. ‘Wat sta je nou te kijken?’ Arend blafte in het gezicht van Pjotr, er kwam wat speeksel mee. En als dit nu alles was, nee, Pjotr onderging dit soort vernederingen dagelijks. ‘Dood aan Arend.’ Een veel gevleugelde opmerking onder het personeel. En aangezien Pjotr dit soort opmerkingen letterlijk nam was hij naar het huis van de familie Zwijnstein getogen. Hij was eenvoudig via de achterdeur naar binnen gegaan, nadat het ingeslagen raampje van de wc te krap was gebleken. Hij had Arend in zijn slaap verrast met zijn badmintonracket. Na een worsteling had hij de dikke telg uit de familie kunnen smoren met een kussen. En nu, bloedend op handen en voeten, keek hij recht in het gezicht van twee bobbies, gealarmeerd door het ingeslagen wc raam.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het begin was zo leuk. Echt super. Ik zag de hp al liggen over dat varken heen. Het middenstuk was ook leuk, maar vond ik iets minder. Teveel uitleg misschien, ik weet het niet precies. Het einde was wel weer passend leuk. (te krap wc raampje :) )
3 juli 2015 - 11:22

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Cees, Welkom op het forum. Leuk verhaal, erg beeldend! Je legt wel een boel uit. Wellicht kan je stukken vloeiender / korter maken door te refereren aan zaken die je al had beschreven. Bijvoorbeeld het einde: En nu, bloedend op handen en voeten, keek hij recht in het gezicht van twee bobbies, gealarmeerd door het ingeslagen wc raam. Bijvoorbeeld: Pjotr lag met bloedende handen en voeten op de stenen keukenvloer en was zojuist hard gevallen. Hij was hard rennend over het varken van de familie Zwijnstein gestruikeld. .... En nu, keek hij recht in het gezicht van twee bobbies, gealarmeerd door het kapotte raam. Je brengt dan het begin en eind bij elkaar waar het nu lijkt alsof het een verhaal is dat door de tijd heengaat terwijl het een en dezelfde scene is (althans zo komt het op mij over) :). Met plezier gelezen.
3 juli 2015 - 12:05

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Cees, We hebben er weer een talent bij op het forum. Ga vooral verder op de weg die je bent ingeslagen en doe lekker wekelijks mee. Je verhaal leest lekker weg. Een goed ritme en fijne woordkeuzes. Doe daarbij je leuke verhaallijn en het is je gelukt om met een goed kort verhaal op de proppen te komen.
4 juli 2015 - 8:56

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pjotr? Zweinstein? Een knipoog naar de Harry Potter reeks? Wat een pech voor Pjotr dat de ingeslagen ruit is opgemerkt. Als hij wat slimmer was geweest dan Arend had hij beter een andere baan kunnen zoeken. Nu mag hij gaan serveren in de kantine van de gevangenis. Verrassende einde.
4 juli 2015 - 18:18

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begrijp dat je nieuw bent op het forum. Nou, dan ben je heel sterk gestart, vind ik. Bij de eerste woorden begon ik al te gniffelen en dat bleef. Een goed geschreven, gaaf verhaal. Alleen jammer dat de moordpoging geslaagd is, want ik heb wel wat medelijden met die stuntelige Pjotr. :D
5 juli 2015 - 19:50