#61a Vakantiefoto's

Vakantiefoto’s “Goeiemorgen, Jaap.” “Hé Arno, kom eens kijken.” Arno doet de deur van het kantoor achter zich dicht en loopt, met zijn tas nog in zijn hand, naar het bureau van Jaap, die hem vrijwel elke morgen verwelkomt met internetpagina’s die hem thuis in problemen zouden brengen. “Jaap, je weet toch dat ze bij IT alles kunnen zien wat jij uitspookt op die PC? Waarom gebruik je je iPad niet?” “Ja, ja, party-pooper. Hier, kom eens kijken. Onze waarde collega,” en hierbij knikt Jaap even naar het derde bureau in het kantoor, “houdt een blog bij.” “Ben? Echt waar? Is het wat?” “Weet ik niet, ik heb ‘m net gevonden. Kijk hier, die saaie kale kop van ‘m. Volgens mij zijn het stukjes over zijn avontuurlijke leven als huisvader en boekhouder. Hij zal wel niet veel bezoekers krijgen.” “Wacht, scroll eens iets verder naar beneden? Dit zijn z’n vakantiefoto’s, volgens mij.” De twee mannen brengen synchroon hun hoofden dichter naar het scherm toe. “Zohoo… Is dat z’n vrouw, denk je?” “Ja, dat staat eronder. Dát heeft onze Ben dan toch niet slecht gedaan.” “Je weet dat ‘ie elk moment binnen kan komen? Vandaag begint ‘ie weer.” “Zeur toch niet. Moet je deze foto’s zien, man. Topkwaliteit. Alsof ze zo van National Geographic zijn geplukt. Ik wist helemaal niet dat hij fotografeerde.” “Ik wist niet dat hij op vakantie naar de jungle ging.” “Jezus man, is dát Ben? Indiana Jones is er niets bij. Wacht! Wist jij van die tattoo?” “Wat houdt die gast allemaal voor ons verborgen? Straks ga ik nog denken dat wij de saaie lullen van de afdeling zijn.” “Goedesmorgens deze morgen!” Het is even stil als de twee Ben van top tot teen opnemen. “Fijne vakantie gehad, Ben?” begint Arno als eerste. “Ja, was mooi. Maar wel vermoeiend, hoor. Het was precies lang genoeg.” “Eerst een bakkie dan maar?” vraagt Jaap. “Nou! Dat lijkt me lekker.” “Mooi. Je weet waar het staat. Neem je voor ons ook mee?” Ben lacht. “Hè, ik heb jullie zo gemist. Ik ben blij dat ik weer terug ben.”