Wekelijkse schrijfopdracht # 69

Hij staat naar haar hand; zachtjes wrijft ze hem heen en weer tot hij glanst. Hij past precies in de spanne tussen duim en wijsvinger. Hij is van haar, van haar alleen. Zonder te kreunen, ontlaadt hij zich in golven en kleuren. Opera- of bourgognerood als hij verliefd is, maagdenpalmblauw of olijfgroen waarin haar ogen reflecteren, maanstof of aardevuur voor als het laat wordt en zij hem niet loslaten wil. Zij delen het vuur voor het geschreven woord. Hij is altijd bij haar, ook als ze gaat werken. Gehoorde woorden laat hij vervloeien op papier. Zo ook die dag op een politiebureau. Was het haar attitude die verdachte aanzette tot een greep naar haar keel? Hij was uit haar hand gegleden en terechtgekomen op zijn gouden puntje. In het sleetse linoleum bleef hij trillend staan. Haar paniek sloeg in golven door het politiebureau. Omvergeworpen stoelen, geschreeuw, visitatie van verdachte. Hij had zich omgerold en lag glanzend verlangend te wachten in een hoek. *** Excuses dat ik mijn eerste tekst heb verwijderd aangezien reacties dan gaan zweven.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili, zo hartstochtelijk ontroerend, hoe hij daar glanzend verlangend op jouw geschreven woord ligt te wachten... Een prachtig gegeven, er vloeit welhaast erotische inkt. De kleuren, het stof en het vuur, de suspens; ze zijn wondermooi verwoord. Wat wil je ook met zo'n pen?
13 oktober 2015 - 6:34

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lieve Mili, Alleen jij kan met zoveel hartstocht en passie een voorwerp beschrijven. :thumbsup: Ik moet eerlijk bekennen dat de Waterman genoemd bij @schrijvenmaar me eerst op het verkeerde been zette totdat ik me realiseerde dat een Waterman pen ook bestaat. ;) Soms moet de schrijver afstand nemen van zijn verhaal- hier heeft het een zeer positief effect gehad! :nod: Ik plaats deze week bewust niet omdat mijn invullingen niet aan mijn eisen voldoen. Dit betekent wel weer tijd voor mijn ms! 8)
13 oktober 2015 - 12:58

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elyse, de kleuren zijn van Herbin uit Parijs: http://www.appelboompennen.nl/j-herbin-perle-des-…. Prachtige namen gaf hij eraan. De erotiek heb je perfect aangevoeld; wij zijn nu eenmaal wulps van nature. ;) Ik kan geen dag zonder hem. Is er voor jou een samenvloeiing van perspectief, te weten kon ik hij en zij in elkaar over laten gaan? Wat vind je? Hartelijk dank. @Marietje, ik kan niet eens met een balpen schrijven! Als je zegt 'afstand nemen', voelde het voor jou afstandelijk aan, ongeacht het effect? Ik ken het wat je beschrijft. Voor mij voelen ze dan waardeloos. Goed dat je dit doet, je wijden aan je ms. Ook jij, hartelijk dank.
13 oktober 2015 - 16:59

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je zegt 'afstand nemen', voelde het voor jou afstandelijk aan, ongeacht het effect?
Ik bedoelde het letterlijke afstand nemen door de eerste post te verwijderen en te herschrijven en na een aantal dagen pas te plaatsen. ;) De passie voor het voorwerp maakt de afstand goed. :nod:
13 oktober 2015 - 23:47